Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=381591&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Udbud på levering af Vask og leje af Måtter 2023
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Chalotte Larsen
E-mail: chalotte.r.larsen@koege.dk
Telefon: +45 40471525
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Udbud på levering af Vask og leje af Måtter 2023
Udbuddet omfatter vask og leje af måtter til 145 institutioner/lokationer i Køge Kommune.
Måtterne skal skiftes (levering og placering af vasket måtte og afhentning af måtte til vask) hver 14. dag (skift) hele året, her regnes med 52 uger. Skift skal ske inden for normal arbejdstid. Der kan forekomme institutioner, der i kortere perioder ikke skal have skiftet måtter på lukkedage eller ferielukning.
Oversigt over alle de institutioner, der er underlagt denne kontrakt, fremgår af Bilag 4 - Lokalitetsoversigt, hvor antallet af måtter hver lokation skal anvende, er angivet.
Kontrakt udbydes udelukkende i én delaftale, pga. økonomiske og administrative grunde.
Køge Kommune
Udbuddet omfatter vask og leje af måtter til 145 institutioner/lokationer i Køge Kommune.
Måtterne skal skiftes (levering og placering af vasket måtte og afhentning af måtte til vask) hver 14. dag (skift) hele året, her regnes med 52 uger. Skift skal ske inden for normal arbejdstid. Der kan forekomme institutioner, der i kortere perioder ikke skal have skiftet måtter på lukkedage eller ferielukning.
Oversigt over alle de institutioner, der er underlagt denne kontrakt, fremgår af Bilag 4 - Lokalitetsoversigt, hvor antallet af måtter hver lokation skal anvende, er angivet.
Kontrakten kan forlænges med 1 x 12 måneder.
Forlængelse af kontrakt
Kontrakt udbydes udelukkende i én delaftale, pga. økonomiske og administrative grunde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og §136 samt følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde:
• Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137 stk. 1. nr. 1
• Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidations behandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 2
• Tilbudsgiver har ubetalt forfald gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, jf. udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 6
En Tilbudsgiver, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 og § 136 samt § 137 stk. 1, nr. 1, 2 og 6 vil blive udelukket fra udbuddet medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Vindende Tilbudsgiver vil blive anmodet om at fremsende dokumentation i form af en serviceattest eller tilsvarende af en national myndighed udstedt attest. Denne dokumentation må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Tilbudsgiver skal oplyse sin nettoomsætning for de tre seneste regnskabsår.
Nystartede virksomheder skal på anden måde godtgøre deres økonomiske og faglige formåen. Ordregiver vil foretage en konkret vurdering i forhold om Tilbudsgiver har redegjort tilstrækkeligt for deres økonomiske og faglige formåen i forhold til Tilbudsgiver er egnet.
Minimumskravet for nettoomsætningen de tre seneste regnskabsår skal være 7 mio. kr. i gennemsnit.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”
Vindende Tilbudsgiver vil blive anmodet om at fremsende dokumentation i form af de tre seneste reviderede regnskaber.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Tilbudsgiver skal angive tre referencer, på vask og leje af måtter eller lignende ydelser.
• Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for at Tilbudsgiver har og opretholder en for branchen sædvanlig produkt- og ansvarsforsikring.
Nystartede virksomheder skal på anden måde godtgøre deres økonomiske og faglige formåen. Ordregiver vil foretage en konkret vurdering i forhold om Tilbudsgiver har redegjort tilstrækkeligt for deres økonomiske og faglige formåen i forhold til Tilbudsgiver er egnet.
Minimumskravet er at hver reference skal indeholde 20 institutioner/leveringssteder, udført inden for de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.
Minimumskravet for dækning er 5 mio. kr.
Som dokumentation skal den vindende Tilbudsgiver fremsende en oversigt over referencer med angivelse af kontaktperson, mailadresse og tlf. nummer og en kopi af en forsikringspolice.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 45
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk