23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark


Region Syddanmark

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Region Syddanmark
Køberens retlige status :  Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Sundhed
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark
Beskrivelse :  Ved nærværende udbud ønsker Regionen at indhente tilbud på kortlægning. Region Syddanmark skal i henhold til jordforureningsloven gennemføre systematisk kortlægning af udvalgte geografiske områder i Region Syddanmark efter jordforureningsloven, hvilket den ved udbuddet valgte rådgiver skal bistå med. Rådgiveren skal udføres systematisk kortlægning (indsamling af historisk materiale) i geografisk afgrænsede puljer. Regionen er ikke forpligtet til at aftage et bestemt antal puljer.
Identifikator for proceduren :  7526fd83-4243-42c1-b350-13cfaac9205f
Tidligere bekendtgørelse :  734723-2023
Intern identifikator :  399548
Type af procedure :  Åben
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90700000 Tjenester på miljøområdet
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732400 Rådgivning i forbindelse med jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732500 Kortlægning af jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732600 Måling eller monitering af jordforurening
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  12,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  16,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiveren med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke vurderet kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt henset til opgavens størrelse og kompleksitet.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6  Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Konkurs :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Korruption :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2.
Tvangsakkord uden for konkurs :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Deltagelse i en kriminel organisation :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning :  Udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 3.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5.
Svig :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6.
Insolvens :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Aktiver, der administreres af en kurator :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 3.
Rent nationale udelukkelsesgrunde :  Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  Udbudslovens § 136, stk. 1 nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  Udbudslovens § 136, stk. 1 nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 4.
Ophævelse eller en lignende sanktion :  Udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 4.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Betaling af socialsikringsbidrag :  Udbudslovens § 135, stk. 3.
Erhvervsvirksomheden er indstillet :  Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Betaling af skatter og afgifter :  Udbudslovens § 135, stk. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4.
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0000
Titel :  Systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark
Beskrivelse :  Ved nærværende udbud ønsker Regionen at indhente tilbud på kortlægning. Region Syddanmark skal i henhold til jordforureningsloven gennemføre systematisk kortlægning af udvalgte geografiske områder i Region Syddanmark efter jordforureningsloven, hvilket den ved udbuddet valgte rådgiver skal bistå med. Rådgiveren skal udføres systematisk kortlægning (indsamling af historisk materiale) i geografisk afgrænsede puljer. Regionen er ikke forpligtet til at aftage et bestemt antal puljer.
Intern identifikator :  1
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90700000 Tjenester på miljøområdet
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732400 Rådgivning i forbindelse med jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732500 Kortlægning af jordforurening
Yderligere klassificering ( cpv ):  90732600 Måling eller monitering af jordforurening
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Den udbudte rammeaftale er 3-årig med mulighed for option på op til et års forlængelse.
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  36 MONTH
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Den udbudte rammeaftale kan forlænges med 1 gange 12 måneder.
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  12,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  16,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger :  Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5, og for at tilbudsgiver opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal tilbudsgiveren med tilbuddet kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med tilbuddet som dokumentation for egnethed fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke vurderet kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt henset til opgavens størrelse og kompleksitet.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Nettoomsætning
Beskrivelse :  Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være egnet: Nettoomsætningskrav på minimum kr. 5.000.000 i seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Egenkapital
Beskrivelse :  Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være egnet: Egenkapitalkrav på minimum kr. 3.000.000 i det seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  40
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Bemanding
Beskrivelse :  Der er følgende delkriterier, som vil have følgende vægtning: Faglige kompetencer: 70 % Samlet bemanding og organisering: 30 %
Vægtning (procentdel, præcis) :  40
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Opgaveløsning
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud :  2024-01-22+01:00 12:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  6 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2024-01-22+01:00 12:00:00+01:00
Yderligere oplysninger :  Åbningen kan ikke overværes.
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  Der henvises til rammeaftalen.
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning :  Der henvises til rammeaftalen.
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: - 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren :  Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline :  Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Region Syddanmark
Organisation, der behandler tilbud :  Region Syddanmark
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Region Syddanmark
Registreringsnummer :  29190909
Postadresse :  Damhaven 12
By :  Vejle
Postnummer :  7100
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Mikala Dueholm
Telefon :  +45 21298756
Internetadresse :  https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Nævnenes Hus, Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Land :  Danmark
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405708
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Land :  Danmark
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  8869df2b-451e-48a2-9c3c-535b5713a836 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-20Z 10:03:30Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00783846-2023
EUT-S-nummer :  247/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-22Z

Send til en kollega

0.049