23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 133-239830
Offentliggjort
13.07.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Energinet.dk

Vindere

Rammeaftale på forsikringsmægler

(16.12.2016)
Willis I/S
Rundforbivej 303
2850 Nærum

Rammeaftale på ERM-rådgivning og forsikringsmægling


Energinet.dk

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Energinet.dk
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Indkøbsafdelingen
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=161318&B=ENERGINET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=161318&B=ENERGINET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale på ERM-rådgivning og forsikringsmægling.

 

Sagsnr.: 16/04294
II.1.2) Hoved-CPV-kode
66500000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

ERM-rådgiveren skal overordnet rådgive om følgende fire områder; struktur, værktøjer, uddannelse/sparring og audit. Dette indebærer stærkt kendskab til COSO-ERM og anden best practice på området. Rådgivningen skal være tilpasset Energinet.dk's behov og indpasse linket mellem ERM og forsikring. Dette betyder bl.a. rådgivning og udvikling af Energinet.dk's risikopolitik samt ligeledes forsikringspolitik og best practise på dette området. Dette kræver et stærkt erfaringsgrundlag.

Med afsæt i Energinet.dk's ERM-setup skal forsikringsrådgiveren yde rådgivning og gennemføre processer vedrørende alle forsikringsforhold og udvikling heraf, eksempelvis det årlige forsikringsprogram samt udtag af enkeltstående CAR-forsikringer. Forsikringsrådgiveren skal kunne bistå med faglig support i forbindelse med EU-udbud og materialer hertil, som forventes at have en meget høj standard. Tillige forventes rådgiveren at spille en aktiv rolle i skadeforebyggende aktiviteter.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
66517300
71313410
90711100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Der ønskes indgået en rammeaftale med én leverandør af både ERM-rådgivning og forsikringsmægling, hvorfor ansøgende virksomhed skal kunne levere begge dele. ERM-rådgiveren skal overordnet rådgive om følgende fire områder; struktur, værktøjer, uddannelse/sparring og audit. Dette indebærer stærkt kendskab til COSO-ERM og anden best practice på området. Rådgivningen skal være tilpasset Energinet.dk's behov og indpasse linket mellem ERM og forsikring. Dette betyder bl.a. rådgivning og udvikling af Energinet.dk's risikopolitik samt ligeledes forsikringspolitik og best practise på dette området. Dette kræver et stærkt erfaringsgrundlag.

Med afsæt i Energinet.dk's ERM-setup skal forsikringsrådgiveren yde rådgivning og gennemføre processer vedrørende alle forsikringsforhold og udvikling heraf, eksempelvis det årlige forsikringsprogram samt udtag af enkeltstående CAR-forsikringer. Forsikringsrådgiveren skal forestå EU-udbud og materialer hertil, som forventes at have en meget høj standard. Tillige forventes rådgiveren at spille en aktiv rolle i skadeforebyggende aktiviteter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for at forlænge i yderligere 2 gange 12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Alle ansøgere som af Energinet.dk bliver vurderet egnet, vil blive opfordret til at afgive tilbud. For at blive vurderet egnet skal man som ansøger opfylde Energinet.dk's mindstekrav til økonomisk og teknisk formåen oplistet i III.1.1), III.1.2) og III.1.3).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøger skal vedlægge udfyldt standardformular af det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) afsnit II og III. ESPD'en skal udfyldes som foreskrevet i vejledningen hertil.

Såfremt ansøgeren beror på andres enheders kapacitet eller indgår som en del af en sammenslutning (joint venture, konsortium, etc.), skal de relevante afsnit i ESPD afsnit II og III endvidere udfyldes som foreskrevet i vejledningen hertil.

Overholdelse af Lov om Forsikringsformidling.

Ansøger skal i ESPD-dokumentet angive at overholde reglerne i den finansielle lovgivning for Forsikringsmæglingsvirksomhed, da alle forsikringsmæglervirksomheder er omfattet af Lov om Forsikringsformidling, 1065 af 22.8.2013, eller lignende.

Den vindende tilbudsgiver skal forinden tildeling af rammeaftalen, kunne fremsende dokumentation for at overholde alle krav i den finansielle lovgivning i forbindelse med mæglervirksomhed. Som dokumentation for overholdelse af alle krav i den finansielle lovgivning om Forsikringsmæglervirksomhed, skal den vindende tilbudsgiver fremsende dokumentation for tilladelse til og registrering af forsikringsmæglervirksomhed:

— Valgte tilbudsgiver skal på tildelingstidspunktet have tilladelse fra Finanstilsynet til at udøve forsikringsformidling, jf. §§ 4 og 5 i Lov om Forsikringsformidling eller

— Tilladelse til udøvelse af forsikringsmægling i en enkeltmandsvirksomhed, jf. §§ 6 og 7 i Lov om Forsikringsformidling eller

— Tilladelse/notifikation efter reglerne om filial- og tjenesteydelsesvirksomhed fra forsikringsformidlere, der er meddelt tilladelse eller registreret i et andet land uden for Den Europæiske Union, som Fællesskabet har indgået aftale med, jf. § 43 i Lov om Forsikringsformidling.

Energinet.dk gør opmærksom på at følgende elementer skal være opfyldt for at opnå tilladelse:

For selskaber:

— Medlemmerne af selskabets bestyrelse og direktion opfylder kravene i § 8 i Lov om Forsikringsformidling — fit & proper

— Den eller de for forsikringsformidlingen ansvarlige personer i virksomheden opfylder betingelserne i § 8, stk. 2, og § 9, stk. 1

— Selskabet har tegnet ansvarsforsikring, jf. § 20 i Lov om Forsikrings-formidling.

For enkeltmandsvirksomheder:

— Medlemmerne af selskabets bestyrelse og direktion opfylder kravene i § 9 i Lov om Forsikringsformidling — fit & proper.

Øvrige forhold der skal iagttages for alle typer virksomheder:

— § 12, stk. 1 i Lov om Forsikringsformidling skal iagttages: »En forsikringsmæglervirksomhed kan udøve anden virksomhed. Denne aktivitet skal udøves i en anden virksomhed end forsikringsmæglervirksomheden. For denne aktivitet skal anvendes en betegnelse, der ikke kan forveksles med forsikringsmæglervirksomheden«.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgers skal i ESPD angive følgende for de seneste 3 regnskabsår:

— Årsomsætning

Endvidere skal følgende nøgletal angives for de seneste 3 regnskabsår:

— Resultat før skat (Resultat før skat som fremgår af resultatopgørelsen)

— Egenkapital (samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.)

— Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum).

Energinet.dk anvender følgende økonomiske nøgletal til at evaluere kreditværdigheden af potentielle leverandører, hvor det er et mindstekrav at den vindende tilbudsgiver har en positiv soliditetsgrad og en positiv egenkapital i hvert af de 3 år.

Gyldig ansvarsforsikring:

Endvidere skal ansøger have en ansvarsforsikring som opfylder følgende krav til forsikringsdækning:

— Ansvarsforsikringen er etableret i overensstemmelse med § 20, stk. 1 i Lov om Forsikringsformidling.

— Ansvarsforsikringen skal indeholde et punkt, hvoraf det kan udledes at krav mod forsikringsmæglervirksomheden skal kunne rettes direkte imod det forsikringsselskab, hvor forsikringsmæglervirksomheden er forsikret, jf. § 20, stk. 4 i Lov om Forsikringsformidling.

— Ansvarsforsikringen skal mindst udgøre 100 000 000 DKK.

Den vindende tilbudsgiver skal forinden tildeling af rammeaftalen, kunne fremsende dokumentation for at have en ansvarsforsikring, som overholder ovenstående mindstekrav til ansvarsforsikring. Dokumentation kan ske ved fremsendelse af et forsikringscertifikat for en tegnet og gyldig ansvarsforsikringsdækning, eller lignende, som minimum indeholder følgende:

— Navn på udstedende forsikringsselskab

— Police nr. på den tegnede forsikring

— Forsikringstype

— Navn på sikrede

— Policeperiode

— Policens dækningssum

— Policens geografiske dækningsområde.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge udfyldt standardformular af det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) afsnit IV. ESPD'en skal udfyldes som foreskrevet i vejledningen hertil.

Ansøgeren skal i ESPD angive følgende:

— Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, den samlede kontraktsum og angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger. Mangler en eller flere af referencerne den udbedte information, og kan dette ikke indhentes som supplerende information, vil dette kunne komme ansøgeren til skade ved vurderingen.

Ansøger skal minimum angive 3 sammenlignelige referencer der er udført i løbet af de sidste 3 år.

Energinet.dk forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Ansøgningen skal afleveres gennem systemet EU-Supply via linket »Elektronisk adgang til oplysninger« i sektion I.1) og skal være skrevet på dansk.

Ansøgninger der modtages efter den fastsatte frist, vil ikke blive taget i betragtning.

Energinet.dk forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger hos ansøger, herunder manglende ESPD.

Vejledning til ESPD er inkluderet i ESPD-dokumentet. Yderligere vejledning kan findes her: http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD

Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's ti principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's code of conduct. Du kan læse Energinet.dk's CSR-politik på vores hjemmeside www.energinet.dk Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's code of conduct.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/08/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Energinet.dk prækvalificerer alle egnede ansøgere, som opfylder alle mindstekrav til økonomisk og teknisk formåen. Alle egnede ansøgere opfordres herefter til at afgive tilbud, hvorfor der ikke vil ske nogen begrænsning af antallet af ansøgere som vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Fra samme dato som offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse har alle tilbudsgivere ubegrænset og fuld adgang til udbudsmaterialet som er elektronisk tilgængelig på EU-Supply. Energinet.dk gør dog opmærksom på, at for at kunne få adgang til dokumentet »Bilag 2: Opgavebeskrivelse og krav til ressourcer, kompetencer samt præstation« og »Kontraktudkast«, skal man som tilbudsgiver underskrive dokumentet: »Fortrolighedserklæring« og sende ind via beskedfunktionen i EU-Supply. Efter modtagelsen af underskrevet Fortrolighedserklæring vil Energinet.dk sende dokumentet »Bilag 2: Opgavebeskrivelse og krav til ressourcer, kompetencer samt præstation«, som dokumentet »Kontraktudkast« gennem EU-Supply, som begge er omfattet af fortrolighedserklæringen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

— inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

— inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Har ordregiver fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/07/2016

Send til en kollega

0.032