23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 169-303945
Offentliggjort
02.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
26.10.2016 Kl. 12:00

Addresse
Horten Advokatpartnerselskab
Att. Anne-Sophie Kämpf Svane
Philip Heymans Allé 7
2900 Hellerup

Udbyder

Guldborgsund Spildevand A/S

Vindere

Valgt firma

(19.01.2017)
FKSSlamson A/S
Odense S

Opdateringer

Rettelse
(28.09.2016)

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 05-10-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-10-2016
Time: 12:00

IV.2.7
I stedet for:
Dato: 05-10-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-10-2016
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
For at kunne svare på alle modtagne spørgsmål har Ordregiver vurderet, at det er nødvendigt at forlænge fristen for afgivelse af tilbud. Fristen forlænges fra den 5.10.2016 til den 26.10.2016.
Ordregiver offentliggør en ny tidsplan for udbuddet på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud

Rettelse
(20.10.2016)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 26-10-2016
Læses:
Dato: 04-11-2016

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 26-10-2016
Læses:
Dato: 04-11-2016

VI.3)
I stedet for:
Tilbudsfristen er 5.10.2016 kl. 12:00.
(...)
Læses:
Tilbudsfristen er 4.11.2016 kl. 12:00.
(...)


Yderligere oplysninger
Grundet rettelse nr. 7, jf. rettelsesblad (3) offentliggjort på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud, forlænges tilbudsfristen fra den 26.10.2016 til den 4.11.2016. Ordregiver har ligeledes offentliggjort en ny tidsplan for udbuddet i rettelse nr. 8, der er offentliggjort i rettelsesblad (3) på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud

Tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende)


Guldborgsund Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Guldborgsund Spildevand A/S
32559824
Gaabensevej 116
Nykøbing Falster
4800
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Kämpf Svane
E-mail: ans@horten.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.guldborgsundforsyning.dk/udbud

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.guldborgsundforsyning.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Horten Advokatpartnerselskab
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Kämpf Svane
E-mail: ans@horten.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horten.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: forsyningsaktiviteter, spildevand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende).

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90460000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Guldborgsund Spildevand A/S (herefter »Ordregiver«) forestår tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende) i Guldborgsund Kommune. Endvidere varetager Ordregiver administration af tømningsordningen.

Ordregiver gennemfører dette udbud for at identificere den virksomhed (herefter »Leverandøren«), som skal varetage denne opgave.

Den udbudte kontrakt omfatter en årlig tømning af ca. 3 555 tanke, der geografisk opdeles efter kommunegrænserne fra de tidligere kommuner Nykøbing F., Nørre Alslev, Nysted, Sakskøbing, Stubbekøbing og Sydfalster.

Dokumentet »Arbejdsbeskrivelse« med bilag indeholder en udførlig beskrivelse af de opgaver, som er omfattet af den udbudte kontrakt.

Den udbudte kontrakten træder i kraft den 1.1.2017 og ophører 31.12.2018. Bemærk, at kontrakten indeholder option på forlængelse på op til to (2) år.

Den udbudte kontrakt er en rammeaftale og den maksimale varighed af kontrakten er fire (4) år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) ovenfor.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge kontraktens løbetid med to (2) gange tolv (12) måneder.

Ordregiver meddeler senest seks (6) måneder inden kontraktens udløb (henholdsvis den 31.12.2018 og den 31.12.2019), hvorvidt — og i givet fald i hvilket omfang — Ordregiver ønsker at forlænge kontraktens varighed.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på forlængelse med to (2) gange tolv (12) måneder, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7) ovenfor. Optionen kan benyttes helt eller delvist.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Udbudsmaterialet er alene tilgængeligt på Ordregivers hjemmeside: www.guldborgsundforsyning.dk/udbud Det påhviler tilbudsgiverne at downloade dokumenterne fra denne hjemmeside. »Spørgsmål & svar« og »Rettelser« offentliggøres tilsvarende på denne hjemmeside. Tilbudsgiverne skal derfor løbende holde sig orienterede på siden.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Leverandøren skal i kontraktperioden have en vognmandstilladelse, dvs. tilladelse til at transportere gods for andre (godskørsel for fremmed regning). Tilbudsgiver skal besidde den krævede autorisation, jf. ESPD'et, pkt. IV.A.2.

Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:

— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere dennes autorisation ved fremvisning af kopi af autorisationen. Dokumentation skal ikke fremsendes i forbindelse med tilbuddet.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:

— Tilbudsgivers egenkapital og soliditetsgrad i %, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.4.

— Tilbudsgivers omsætning med tilsvarende arbejder/ydelser, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.2.a.

Tilbudsgiver skal tillige oplyse det forsikrede beløb i tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.5.

Såfremt der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal tilbudsgiver oplyse herom, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.6.

Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren, jf. ESPD'et, pkt. II.A, C og D. For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbuddet skal indeholde støtteerklæring eller dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Såfremt en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.

Såfremt tilbudsgiver ikke kan give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.3. Bemærk: De fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder. Nystartede virksomheder skal oplyse, hvordan de opfylder nedenstående mindstekrav nr. 1-3 i ESPD'ets pkt. IV.B.6.

Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:

— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere regnskabstallene i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.

— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere den relevante erhvervsansvarsforsikring i form af kopi af gældende forsikringsaftale eller police.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:

1. Positiv egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

2. Soliditetsgrad på minimum 10 % i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

3. Samlet omsætning for udførelse af tilsvarende arbejder/ydelser, jf. udbudsbekendtgørelsen, pkt. II.2.4), på mindst 1 000 000 DKK for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

4. Erhvervsansvarsforsikring der minimum dækker 5 000 000 DKK for personskade og 10 000 000 DKK for tingsskade.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:

— Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år, jf. ESPD'et, pkt. IV.C.1B. Referencerne skal dække tilsvarende arbejder/ydelser, jf. udbudsbekendtgørelsen, pkt. II.2.4). Referencerne bør indeholde: beskrivelse af arbejdet/ydelsen, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen.

Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:

— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencelisten i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte tilbudsgivers udførelse af arbejdet/ydelsen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:

— Referencer på minimum 3 tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til udbudsmaterialet. Ordregiver gør opmærksom på, at kontrakten indeholder en social klausul, jf. kontraktudkastets afsnit 10.

Det er et krav, at de anvendte lastbiler (stor vogn) er forsynet med EURO IV motorer med godkendt katalysator og partikelfilter og med 3 eller flere aksler med luftaffjedring og styrbar bagaksel.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/10/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 05/10/2016
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsfristen er 5.10.2016 kl. 12:00.

Tilbud skal fremsendes til/afleveres hos:

Horten Advokatpartnerselskab

Att. Anne-Sophie Kämpf Svane

Philip Heymans Allé 7

2900 Hellerup.

Tilbud skal være modtaget på ovenstående adresse senest ved tilbudsfristens udløb.

Tilbuddet bedes afleveret i 2 fysiske eksemplarer og i 1 elektronisk eksemplar på USB-stik eller lign.

Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig for tilbudsgiverne. Alternativt kan tilbudsgiverne udfylde den PDF-version af ESPD'et, som Ordregiver offentliggør sammen med udbudsmaterialet. Tilbudsgiverne opfordres dog til at udfylde det elektroniske ESPD.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (»håndhævelsesloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud. Det følger heraf, at en klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter afsendelse af en underretning om tildeling til de berørte tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4.

Klage kan i medfør af Håndhævelseslovens § 6, stk. 1, indgives af

1) Enhver, der har en retlig interesse heri.

2) Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

3) De organisationer og offentlige myndigheder, som økonomi- og erhvervsministeren tillægger klageadgang.

4)Organisationer i andre medlemsstater i Den Europæiske Union og Den Europæiske Frihandelssammenslutning, som svarer til de organisationer, der er udpeget i henhold til nr. 3.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/08/2016

Send til en kollega

0.064