Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Horten Advokatpartnerselskab
Att. Anne-Sophie Kämpf Svane
Philip Heymans Allé 7
2900 Hellerup
Udbyder
Guldborgsund Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(19.01.2017)
FKSSlamson A/S
Odense S
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 05-10-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-10-2016
Time: 12:00
IV.2.7
I stedet for:
Dato: 05-10-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-10-2016
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
For at kunne svare på alle modtagne spørgsmål har Ordregiver vurderet, at det er nødvendigt at forlænge fristen for afgivelse af tilbud. Fristen forlænges fra den 5.10.2016 til den 26.10.2016.
Ordregiver offentliggør en ny tidsplan for udbuddet på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 26-10-2016
Læses:
Dato: 04-11-2016
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 26-10-2016
Læses:
Dato: 04-11-2016
VI.3)
I stedet for:
Tilbudsfristen er 5.10.2016 kl. 12:00.
(...)
Læses:
Tilbudsfristen er 4.11.2016 kl. 12:00.
(...)
Yderligere oplysninger
Grundet rettelse nr. 7, jf. rettelsesblad (3) offentliggjort på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud, forlænges tilbudsfristen fra den 26.10.2016 til den 4.11.2016. Ordregiver har ligeledes offentliggjort en ny tidsplan for udbuddet i rettelse nr. 8, der er offentliggjort i rettelsesblad (3) på www.guldbordsundforsyning.dk/udbud
Tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende)
Guldborgsund Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32559824
Gaabensevej 116
Nykøbing Falster
4800
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Kämpf Svane
E-mail: ans@horten.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.guldborgsundforsyning.dk/udbud
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Kämpf Svane
E-mail: ans@horten.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horten.dk
Del II: Genstand
Tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende).
Guldborgsund Spildevand A/S (herefter »Ordregiver«) forestår tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende) i Guldborgsund Kommune. Endvidere varetager Ordregiver administration af tømningsordningen.
Ordregiver gennemfører dette udbud for at identificere den virksomhed (herefter »Leverandøren«), som skal varetage denne opgave.
Den udbudte kontrakt omfatter en årlig tømning af ca. 3 555 tanke, der geografisk opdeles efter kommunegrænserne fra de tidligere kommuner Nykøbing F., Nørre Alslev, Nysted, Sakskøbing, Stubbekøbing og Sydfalster.
Dokumentet »Arbejdsbeskrivelse« med bilag indeholder en udførlig beskrivelse af de opgaver, som er omfattet af den udbudte kontrakt.
Den udbudte kontrakten træder i kraft den 1.1.2017 og ophører 31.12.2018. Bemærk, at kontrakten indeholder option på forlængelse på op til to (2) år.
Den udbudte kontrakt er en rammeaftale og den maksimale varighed af kontrakten er fire (4) år.
Se udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) ovenfor.
Ordregiver kan forlænge kontraktens løbetid med to (2) gange tolv (12) måneder.
Ordregiver meddeler senest seks (6) måneder inden kontraktens udløb (henholdsvis den 31.12.2018 og den 31.12.2019), hvorvidt — og i givet fald i hvilket omfang — Ordregiver ønsker at forlænge kontraktens varighed.
Option på forlængelse med to (2) gange tolv (12) måneder, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7) ovenfor. Optionen kan benyttes helt eller delvist.
Udbudsmaterialet er alene tilgængeligt på Ordregivers hjemmeside: www.guldborgsundforsyning.dk/udbud Det påhviler tilbudsgiverne at downloade dokumenterne fra denne hjemmeside. »Spørgsmål & svar« og »Rettelser« offentliggøres tilsvarende på denne hjemmeside. Tilbudsgiverne skal derfor løbende holde sig orienterede på siden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal i kontraktperioden have en vognmandstilladelse, dvs. tilladelse til at transportere gods for andre (godskørsel for fremmed regning). Tilbudsgiver skal besidde den krævede autorisation, jf. ESPD'et, pkt. IV.A.2.
Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere dennes autorisation ved fremvisning af kopi af autorisationen. Dokumentation skal ikke fremsendes i forbindelse med tilbuddet.
For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Tilbudsgivers egenkapital og soliditetsgrad i %, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.4.
— Tilbudsgivers omsætning med tilsvarende arbejder/ydelser, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.2.a.
Tilbudsgiver skal tillige oplyse det forsikrede beløb i tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.5.
Såfremt der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal tilbudsgiver oplyse herom, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.6.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren, jf. ESPD'et, pkt. II.A, C og D. For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbuddet skal indeholde støtteerklæring eller dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Såfremt en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.3. Bemærk: De fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder. Nystartede virksomheder skal oplyse, hvordan de opfylder nedenstående mindstekrav nr. 1-3 i ESPD'ets pkt. IV.B.6.
Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere regnskabstallene i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere den relevante erhvervsansvarsforsikring i form af kopi af gældende forsikringsaftale eller police.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1. Positiv egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2. Soliditetsgrad på minimum 10 % i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
3. Samlet omsætning for udførelse af tilsvarende arbejder/ydelser, jf. udbudsbekendtgørelsen, pkt. II.2.4), på mindst 1 000 000 DKK for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
4. Erhvervsansvarsforsikring der minimum dækker 5 000 000 DKK for personskade og 10 000 000 DKK for tingsskade.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år, jf. ESPD'et, pkt. IV.C.1B. Referencerne skal dække tilsvarende arbejder/ydelser, jf. udbudsbekendtgørelsen, pkt. II.2.4). Referencerne bør indeholde: beskrivelse af arbejdet/ydelsen, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen.
Dokumentation [NB: Alene vindende tilbudsgiver]:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencelisten i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte tilbudsgivers udførelse af arbejdet/ydelsen.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
— Referencer på minimum 3 tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år.
Der henvises til udbudsmaterialet. Ordregiver gør opmærksom på, at kontrakten indeholder en social klausul, jf. kontraktudkastets afsnit 10.
Det er et krav, at de anvendte lastbiler (stor vogn) er forsynet med EURO IV motorer med godkendt katalysator og partikelfilter og med 3 eller flere aksler med luftaffjedring og styrbar bagaksel.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsfristen er 5.10.2016 kl. 12:00.
Tilbud skal fremsendes til/afleveres hos:
Horten Advokatpartnerselskab
Att. Anne-Sophie Kämpf Svane
Philip Heymans Allé 7
2900 Hellerup.
Tilbud skal være modtaget på ovenstående adresse senest ved tilbudsfristens udløb.
Tilbuddet bedes afleveret i 2 fysiske eksemplarer og i 1 elektronisk eksemplar på USB-stik eller lign.
Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig for tilbudsgiverne. Alternativt kan tilbudsgiverne udfylde den PDF-version af ESPD'et, som Ordregiver offentliggør sammen med udbudsmaterialet. Tilbudsgiverne opfordres dog til at udfylde det elektroniske ESPD.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Internetadresse:www.klfu.dk
Lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (»håndhævelsesloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud. Det følger heraf, at en klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter afsendelse af en underretning om tildeling til de berørte tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4.
Klage kan i medfør af Håndhævelseslovens § 6, stk. 1, indgives af
1) Enhver, der har en retlig interesse heri.
2) Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
3) De organisationer og offentlige myndigheder, som økonomi- og erhvervsministeren tillægger klageadgang.
4)Organisationer i andre medlemsstater i Den Europæiske Union og Den Europæiske Frihandelssammenslutning, som svarer til de organisationer, der er udpeget i henhold til nr. 3.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:http://kfst.dk