23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.05.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Offentligt udbud af teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

278262-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Reparations- og vedligeholdelsestjenester – Offentligt udbud af teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere
OJ S 92/2024 13/05/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Offentligt udbud af teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere
Beskrivelse : Ejendomsstyrelsen ønsker at indgå rammeaftale vedr. teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere. Rammeaftalen ønskes indgået for en 2-årig aftaleperiode, med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder. Leverandøren skal yde service til de etablissementer (lokationer) og automater, som fremgår af Bilagene 2.1 – 2.7 – Oversigt over automater, løbende efter behov, i hele aftaleperioden. Hvis Ejendomsstyrelsen opretter nye etablissementer, vil det/de nye etablissement(er) blive omfattet af den delaftale, som dækker den pågældende region.
Identifikator for proceduren : 6b6d4859-3535-407d-8824-2832bf38d619
Intern identifikator : Offentligt udbud af teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere
Type af procedure : Åben
Proceduren er en hasteprocedure : nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50530000   Reparation og vedligeholdelse af maskiner, 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : NUTS-koden refererer til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses adresse. Udførelsesstedet vil være i hele Danmark.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 12 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Udbuddet er opdelt i 7 delaftaler. Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til ud-buddet. Spørgsmål skal stilles på Ethics via fanen ”Spørgsmål og svar”. Ejendomsstyrelsen vil løbende besvare de stillede spørgsmål direkte i svar-funktionen eller i særskilte rettelsesblade, som uploades på Ethics. Spørgsmål besvares, såfremt de er stillet indenfor den i pkt. 1.7 angivne spørgefrist. Ejendomsstyrelsen kan besvare spørgsmål, som er afgivet efter den i udbudsbetingelsernes pkt. 1.7 angivne spørgefrist, såfremt besvarelsen kan ske indenfor den i pkt. 1.7 angivne svarfrist. Spørgsmål skal stilles på dansk Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. Den tilbudsgiver, som Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele kontrakten, skal inden tildeling af Serviceaftalen fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i tilbudsgivers ESPD. Tilbudsgiver skal fremsende følgende oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed: • Udelukkelsesgrunde: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret) • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskaber eller lignende dokumentation, her-under revisorpåtegnet erklæring vedrørende omsætningen, såfremt denne ikke fremgår af årsregnska-bet. Hvis oplysningerne fremgår af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter, er det ikke nødvendigt at fremsende ovenstående dokumentation. • Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. • Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudsloven § 155, nr. 2. Ejendomsstyrelsen forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud : 7
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver : 7
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Teknisk service i Region Nordjylland
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere i Region Nordjylland.
Intern identifikator : Teknisk service i Region Nordjylland
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 1 080 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 1 620 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives : Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : • Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller af-leveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Teknisk service i Region Midtjylland
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere i Region Midtjylland.
Intern identifikator : Teknisk service i Region Midtjylland
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : NUTS-kode angiver kun Vestjylland, men udførelsesstedet vil være hele Region midtjylland.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 1 080 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 1 620 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller afleveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0003
Titel : Teknisk service i Region Syddanmark
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere i Region Syddanmark.
Intern identifikator : Teknisk service i Region Syddanmark
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Af NUTS-kode fremgår alene Sydjylland (DK032), men udførselsstedet vil være hele region syddanmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 1 080 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 1 620 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller af-leveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en offentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0004
Titel : Teknisk service i Region Sjælland
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere i Region Sjælland.
Intern identifikator : Teknisk service i Region Sjælland
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Kun NUTS-koden Vest- og Sydsjælland (DK022), fremgår, udførelsesstedet vil være hele region Sjælland.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 920 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 1 380 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : Egenkapital
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller af-leveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0005
Titel : Teknisk service i Region Hovedstaden, ekskl. Bornholm
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere i Region Hovedstaden, ekskl. Bornholm.
Intern identifikator : Teknisk service i Region Hovedstaden, ekskl. Bornholm
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Som NUTS-kode, er det kun Byen København (DK011) som er nævnt, men udførselsstedet, vil være hele region hovedstaden, men ikke Bornholm.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 920 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 1 380 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller af-leveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0006
Titel : Teknisk service på Bornholm
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af varmdriksløsninger og koldtvandsdispensere på Bornholm.
Intern identifikator : Teknisk service på Bornholm
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Bornholm   ( DK014 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 280 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 420 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller afleveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
5.1.
Delkontrakt : LOT-0007
Titel : Teknisk service af OMNI-maskiner
Beskrivelse : Teknisk service og reparationer af alle Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses OMNI-maskiner i hele landet.
Intern identifikator : Teknisk service af OMNI-maskiner
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Yderligere klassificering   ( cpv ): 50880000   Reparation og vedligeholdelse af hotel- og restaurantudstyr, 50882000   Reparation og vedligeholdelse af restaurantudstyr, 50883000   Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Af NUTS-koden fremgår kun "Byen København" (DK011), men udførelsesstedet vil være hele landet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 2 640 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 396 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det senest disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en årlig soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Referencer vedrørende de mest sammenlignelige arbejder, som tilbudsgiver har igangsat, udført eller af-leveret i løbet af de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen, idet det for deltagelse i udbuddet kræves, at tilbudsgiver angiver: o Minimum tre (3) referencer, dog maksimum fem (5) referencer - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst én (1) af referencerne vedrøre en of-fentlig myndighed - Af de minimum tre (3) referencer skal mindst to (2) af referencerne vedrøre service eller reparation af materiel eller udstyr til køkken, tekøkken eller lignende
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale, tildeles rammeaftalen. For at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil Ejendomsstyrelsen evaluere tilbuddene på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”. Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med den laveste samlede evalueringstekniske tilbudssum pr. delaftale, jf. Bilag 1 – Tilbudslisten. Den evalueringstekniske tilbudssum udregnes på baggrund af de af tilbudsgiveren afgivne tilbudspriser ganget med den angivne vægtning, således at hver afgiven pris vægtes forholdsmæssigt i overensstemmelse med det estimerede kommende forbrug. Hver vægtet tilbudspris regnes herefter sammen til en evalueringsteknisk til-budssum, som således er egnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale. De angivne vægtninger i tilbudslisten er udtryk Ejendomsstyrelsens bedste skøn over det kommende forbrug baseret på de data, som Ejendomsstyrelsen har til rådighed på udbudstidspunktet. Hvis der er to eller flere tilbudsgivere som har afgivet tilbud med samme evalueringstekniske tilbudssum identificeres det vindende tilbud ved lodtrækning.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 03/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 45   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 10/06/2024   10:00:00 (UTC+2)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Registreringsnummer : ORG-38683470
Postadresse : Arsenalvej 55    
By : Hjørring
Postnummer : 9800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Martin Buus Poulsen
E-mail : mbp@tohv.dk
Telefon : 53387241
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 28c25d81-cc66-4f03-be80-792660a458ee   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 08/05/2024   14:26:06 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 08/05/2024   14:28:30 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 278262-2024
EUT-S-nummer : 92/2024
Offentliggørelsesdato : 13/05/2024

Send til en kollega

0.063