1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Miljøstyrelsen
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
EU-udbud af rammeaftale vedrørende bekæmpelse af invasive planter
Beskrivelse
:
I henhold til forordning nr. 1143/2014 af 22. oktober 2014 om forebyggelse og håndtering af introduktion og spredning af invasive ikkehjemmehørende arter, skal medlemslande i EU forebygge, minimere og begrænse den skadelige indvirkning af invasive ikkehjemmehørende arter på den hjemmehørende biodiversitet. I Danmark er Miljøstyrelsen ansvarlig for at implementere forordningen og dermed bekæmpe nye og ikke vidt udbredte invasive arter fra EU-listen, hvis de opdages.
Identifikator for proceduren
:
8dfabe69-e4cf-484c-81ff-90b3b12ff4f3
Tidligere bekendtgørelse
:
ff66ee00-3a43-4529-ab25-0f46131995de-01
Intern identifikator
:
218485225
Type af procedure
:
Åben
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Formålet med rammeaftalen er at sikre forvaltningen og den praktiske bekæmpelse og overvågning af invasive plantearter på private og offentlige arealer i Danmark. Leverandøren skal udføre overvågning og bekæmpelse af genvækst af invasive plantearter i hele Danmark.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
90721700
Beskyttelse af truede arter
Yderligere klassificering
(
cpv
):
77000000
Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
EU-udbud af rammeaftale vedrørende bekæmpelse af invasive planter
Beskrivelse
:
I henhold til forordning nr. 1143/2014 af 22. oktober 2014 om forebyggelse og håndtering af introduktion og spredning af invasive ikkehjemmehørende arter, skal medlemslande i EU forebygge, minimere og begrænse den skadelige indvirkning af invasive ikkehjemmehørende arter på den hjemmehørende biodiversitet. I Danmark er Miljøstyrelsen ansvarlig for at implementere forordningen og dermed bekæmpe nye og ikke vidt udbredte invasive arter fra EU-listen, hvis de opdages.
Intern identifikator
:
218485225
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
90721700
Beskyttelse af truede arter
Yderligere klassificering
(
cpv
):
77000000
Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Rammeaftalen indeholder en option på tilkøb af ad hoc-opgaver for op til 500.000 kr. årligt inden for opgaver, der relaterer sig til forvaltning af invasive planter.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
31/03/2024
Varigheds slutdato
:
30/12/2027
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Geografisk placering og dækning
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Geografisk placering og dækning anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 1-5 på ovennævnte skala. Tilbud evalueres i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Der lægges vægt på en geografisk placering og dækning af landet, der mindsker det samlede kørselsbehov for leverandøren. Det tillægges betydning, at de medarbejdere, som skal udføre bekæmpelsen, er placeret i forskellige landsdele og/eller i områder med hurtige transportmuligheder til/fra Jylland og de brofaste øer.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Faglige kompetencer og erfaring
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Faglige kompetencer og erfaring anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 1-5 på ovennævnte skala. Tilbud evalueres i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Til brug for evalueringen skal tilbudsgiver vedlægge CV’er for de medarbejdere, som skal udføre opgaven i løbet af rammeaftalen. CV’erne må maksimalt fylde 2 A4-sider og skal indeholde oplysninger om medarbejdernes uddannelse, faglige kompetencer samt tidligere erfaring med lignende projekter. Det tillægges positiv betydning, hvis tilbudsgivers medarbejdere har erfaring med bekæmpelse af invasive planter, herunder bl.a. vandplanter, urter og træer.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Pris anvendes en lineær pointmodel, hvor tilbud med den laveste pris, får tildelt 5 point, og hvor der gives 1 point ved laveste pris + 50 pct. De to priser i tilbuddet vægtes ligeligt, og point gives separat. Tilbuddet skal angives uden moms. Såfremt et tilbud ligger uden for spændet på 50 pct., ændres modellen til, at den laveste pris tildeles maksimumpoint, og der gives 1 point til den højeste pris og de øvrige tilbudsgivers priser, scores på en lineær skala mellem prisen med scoren 1 og prisen med scoren 5.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Miljøstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen
:
Miljøstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
4 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
4 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Forstas A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
228613061
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Underentreprise
:
yes
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
228613061
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
14/03/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
08/04/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Miljøstyrelsen
Registreringsnummer
:
25798376
Postadresse
:
Tolderlundsvej 5
By
:
Odense C
Postnummer
:
5000
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Line Maria Greve
Telefon
:
21581861
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Forstas A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
small
Registreringsnummer
:
29615756
Postadresse
:
Prins Georgs Kvarter 3
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Forstas A/S
Telefon
:
32477134
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
b0907a26-843a-4e67-a659-39a04f51bafa
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/05/2024
13:27:31 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
16/05/2024
13:32:46 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
296066-2024
EUT-S-nummer
:
97/2024
Offentliggørelsesdato
:
21/05/2024