23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.06.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nexel A/S

Dynamisk indkøbssystem - Anskaffelse af el-tekniske ydelser inden for 30 kV og 50 kV elforsyningsarbejde


Nexel A/S

368881-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Installation af udstyr til distribution af elektricitet – Dynamisk indkøbssystem - Anskaffelse af el-tekniske ydelser inden for 30 kV og 50 kV elforsyningsarbejde
OJ S 120/2024 21/06/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Nexel A/S
Køberens retlige status : Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter : Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Dynamisk indkøbssystem - Anskaffelse af el-tekniske ydelser inden for 30 kV og 50 kV elforsyningsarbejde
Beskrivelse : Ordregiver udbyder dynamisk indkøbssystem vedrørende anskaffelse af el-tekniske ydelser inden for 30 kV og 50 kV elforsyningsarbejde. Det dynamiske indkøbssystem har til formål at sikre, at Ordregiver fortsat har en stabil og sikker drift af elforsyningsnettet. Det dynamiske indkøbssystem giver ordregiver mulighed for at indkøbe kompetencer inden for elforsyningsarbejde inden for nedenstående kategorier og kompetenceområder: Kategori 1: 30 kV/50 kV kabelarbejde: El-montører med kompetencer indenfor: Mufning af kabler, Flytning af kabler, Endeafslutningsarbejde og tilslutning af kabler. Kategori 2: 30 kV stationsarbejder: El-montører med kompetencer indenfor: Kobberarbejde, smedearbejde, stålmontage, montage af komponenter. Kategori 3: 50 kV stationsarbejder: El-montører med kompetencer indenfor: Montagearbejde, stålmontage, montage af komponenter, montage af samleskinner og forbindelser. Kategori 4: El-teknisk montage i 30 kV/50 kV hovedstationer: El-montører med kompetencer indenfor: Montage af tavler, montage af komponenter, montage af relæbeskyttelse, ombygning af tavler, tegningsforståelse/oprettelse af as-build-tegninger.
Identifikator for proceduren : 4f4dbcf1-b929-4eec-81e0-9421d50b4ab2
Intern identifikator : Dynamisk indkøbssystem
Type af procedure : Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure : nej
Hovedpunkterne i proceduren : Der udbydes et dynamisk indkøbssystem efter proceduren "Begrænset udbud". Ansøgere kan ansøge om optagelse i prækvalifikationen og løbende søge om optagelse i hele det dynamiske indkøbssystems løbetid. Ordregiver yder ikke deltagelsesvederlag til tilbudsgiverne, der deltager i hele udbudsfor-retningen og afleverer et endeligt konditionsmæssigt tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 51112100   Installation af udstyr til distribution af elektricitet
Yderligere klassificering   ( cpv ): 65320000   Drift af elektriske anlæg
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Radius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Radius' distributionsområde som er: Midt- og Nordsjælland og Københavnsområdet.
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Cerius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Cerius' distributionsområder som er: Syd-Vestsjælland, Lolland, Falster og Møn.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 30 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. udbudsbekendtgørelsen. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 134 a, §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i ud-budslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 og nr. 6, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, med-mindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den ansøger, som ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan ansøger og tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/25/EU
Direktiv 2014/25/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet)   - Forsyningsvirksomhedsdirektivet (direktiv 2014/25/EU) er implementeret i dansk ret ved bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022), der tillige indeholder supplerende bestemmelser.
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud : 4
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver : 4
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
Korruption Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Deltagelse i en kriminel organisation Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Svig Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 6, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, pkt. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, pkt. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, pkt. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, pkt. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Betaling af socialsikringsbidrag Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Betaling af skatter og afgifter Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Kategori 1: 30 kV/50 kV kabelarbejde
Beskrivelse : El-montører med kompetencer indenfor: - Mufning af kabler - Flytning af kabler - Endeafslutningsarbejde - Tilslutning af kabler
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 51112100   Installation af udstyr til distribution af elektricitet
Yderligere klassificering   ( cpv ): 65320000   Drift af elektriske anlæg
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Radius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Radius' distributionsområde som er: Midt- og Nordsjælland og Københavnsområdet.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Cerius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Cerius' distributionsområder som er: Syd-Vestsjælland, Lolland, Falster og Møn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter Implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 134 a, §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den Ansøger, som Ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og Tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B som angivet nedenfor: - Positiv egenkapital Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den ansøger, som ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv egenkapital Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet. Ansøger skal kunne fremvise/beskrive referencer, der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med en sammenlignelig aftale. Med en sammenlignelig aftale menes en aftale med en værdi på mindst DKK 1.000.000,00 vedrørende elektrikerydelser inden for de kompetencer som er oplistet i den pågældende kategori der søges om optagelse i eller en sammenlignelig ydelse. Aftalen, som referencen henviser til, må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. De referencer ansøger oplister ESPD’et anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet, og ansøger vil ikke blive krævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig til at kontakte de i referencerne angivne kontaktpersoner. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse mindst 3 referencer som dokumenterer kompetencer, som er sammenlignelige med de kompetencer for de pågældende kategorier som der søges optagelse i. Referencer må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris, bedømt på grundlag af den samlede tilbudssum der fremkommer ved sammenlægning af de mængdebaserede timepriser.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bemanding
Beskrivelse : Bemanding, bedømt på grundlag af de indleverede CV'er for de tilbudte medarbejdere. Ved evalueringen af CV'er vægter det positivt, at CV'er demonstrerer, at: a: at den/de tilbudte medarbejder(e) har størst mulig erfaring med udførelse af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5. b: at den/de tilbudte medarbejder(e) i størst mulig grad har relevant uddannelse, der understøtter udførelsen af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 02/08/2024   14:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Leveringskontrakten indeholder bestemmelse om elektronisk fakturering og betalingsbetingelser på 30 dage netto.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i BT-502. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævn for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Nexel A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Nexel A/S
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Nexel A/S
Organisation, der behandler tilbud : Nexel A/S
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Kategori 2: 30 kV stationsarbejder
Beskrivelse : El-montører med kompetencer indenfor: - Kobberarbejde - Smedearbejde - Stålmontage - Montage af komponenter
Intern identifikator : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 51112100   Installation af udstyr til distribution af elektricitet
Yderligere klassificering   ( cpv ): 65320000   Drift af elektriske anlæg
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Radius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Radius' distributionsområde som er: Midt- og Nordsjælland og Københavnsområdet.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Cerius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Cerius' distributionsområder som er: Syd-Vestsjælland, Lolland, Falster og Møn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter Implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 134 a, §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den Ansøger, som Ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og Tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B som angivet nedenfor: - Positiv egenkapital Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den ansøger, som ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv egenkapital Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet. Ansøger skal kunne fremvise/beskrive referencer, der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med en sammenlignelig aftale. Med en sammenlignelig aftale menes en aftale med en værdi på mindst DKK 1.000.000,00 vedrørende elektrikerydelser inden for de kompetencer som er oplistet i den pågældende kategori der søges om optagelse i eller en sammenlignelig ydelse. Aftalen, som referencen henviser til, må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. De referencer ansøger oplister ESPD’et anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet, og ansøger vil ikke blive krævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig til at kontakte de i referencerne angivne kontaktpersoner. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse mindst 3 referencer som dokumenterer kompetencer, som er sammenlignelige med de kompetencer for de pågældende kategorier som der søges optagelse i. Referencer må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris, bedømt på grundlag af den samlede tilbudssum der fremkommer ved sammenlægning af de mængdebaserede timepriser.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bemanding
Beskrivelse : Bemanding, bedømt på grundlag af de indleverede CV'er for de tilbudte medarbejdere. Ved evalueringen af CV'er vægter det positivt, at CV'er demonstrerer, at: a: at den/de tilbudte medarbejder(e) har størst mulig erfaring med udførelse af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5. b: at den/de tilbudte medarbejder(e) i størst mulig grad har relevant uddannelse, der understøtter udførelsen af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 02/08/2024   14:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Leveringskontrakten indeholder bestemmelse om elektronisk fakturering og betalingsbetingelser på 30 dage netto.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i BT-502. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævn for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Nexel A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Nexel A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævn for udbud
5.1.
Delkontrakt : LOT-0003
Titel : Kategori 3: 50 kV stationsarbejder
Beskrivelse : El-montører med kompetencer indenfor: - Montagearbejde - Stålmontage - Montage af komponenter - Montage af samleskinner og forbindelser
Intern identifikator : 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 51112100   Installation af udstyr til distribution af elektricitet
Yderligere klassificering   ( cpv ): 65320000   Drift af elektriske anlæg
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Radius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Radius' distributionsområde som er: Midt- og Nordsjælland og Københavnsområdet.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Cerius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Cerius' distributionsområder som er: Syd-Vestsjælland, Lolland, Falster og Møn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter Implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 134 a, §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den Ansøger, som Ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og Tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B som angivet nedenfor: - Positiv egenkapital Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den ansøger, som ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv egenkapital Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet. Ansøger skal kunne fremvise/beskrive referencer, der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med en sammenlignelig aftale. Med en sammenlignelig aftale menes en aftale med en værdi på mindst DKK 1.000.000,00 vedrørende elektrikerydelser inden for de kompetencer som er oplistet i den pågældende kategori der søges om optagelse i eller en sammenlignelig ydelse. Aftalen, som referencen henviser til, må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. De referencer ansøger oplister ESPD’et anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet, og ansøger vil ikke blive krævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig til at kontakte de i referencerne angivne kontaktpersoner. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse mindst 3 referencer som dokumenterer kompetencer, som er sammenlignelige med de kompetencer for de pågældende kategorier som der søges optagelse i. Referencer må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris, bedømt på grundlag af den samlede tilbudssum der fremkommer ved sammenlægning af de mængdebaserede timepriser.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bemanding
Beskrivelse : Bemanding, bedømt på grundlag af de indleverede CV'er for de tilbudte medarbejdere. Ved evalueringen af CV'er vægter det positivt, at CV'er demonstrerer, at: a: at den/de tilbudte medarbejder(e) har størst mulig erfaring med udførelse af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5. b: at den/de tilbudte medarbejder(e) i størst mulig grad har relevant uddannelse, der understøtter udførelsen af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 02/08/2024   14:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Leveringskontrakten indeholder bestemmelse om elektronisk fakturering og betalingsbetingelser på 30 dage netto.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i BT-502. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævn for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Nexel A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Nexel A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævn for udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Nexel A/S
Organisation, der behandler tilbud : Nexel A/S
5.1.
Delkontrakt : LOT-0004
Titel : Kategori 4: El-teknisk montage i 30 kV/50 kV hovedstationer
Beskrivelse : El-montører med kompetencer indenfor: - Montage af tavler - Montage af komponenter - Montage af relæbeskyttelse - Ombygning af tavler - Tegningsforståelse/oprettelse af as-build-tegninger
Intern identifikator : 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 51112100   Installation af udstyr til distribution af elektricitet
Yderligere klassificering   ( cpv ): 65320000   Drift af elektriske anlæg
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Radius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Radius' distributionsområde som er: Midt- og Nordsjælland og Københavnsområdet.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Nexel A/S er leverandør til netselskabet Cerius. Udførelsesstederne for de konkrete anskaffelser vil være inden for Cerius' distributionsområder som er: Syd-Vestsjælland, Lolland, Falster og Møn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter Implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § 134 a, §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den Ansøger, som Ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og Tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B som angivet nedenfor: - Positiv egenkapital Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den ansøger, som ordregiver har til hensigt at optage i det dynamiske indkøbssystem, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv egenkapital Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : For at være egnet til optagelse i en af kategorierne 1-4 i det dynamiske indkøbssystem skal ansøger opfylde ordregivers minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet. Ansøger skal kunne fremvise/beskrive referencer, der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med en sammenlignelig aftale. Med en sammenlignelig aftale menes en aftale med en værdi på mindst DKK 1.000.000,00 vedrørende elektrikerydelser inden for de kompetencer som er oplistet i den pågældende kategori der søges om optagelse i eller en sammenlignelig ydelse. Aftalen, som referencen henviser til, må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Hvis ansøger ikke kan opfylde kravet, kan ansøger indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis ansøgning afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige ansøgere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med ordregiver. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Det er et krav at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. De referencer ansøger oplister ESPD’et anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet, og ansøger vil ikke blive krævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig til at kontakte de i referencerne angivne kontaktpersoner. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse mindst 3 referencer som dokumenterer kompetencer, som er sammenlignelige med de kompetencer for de pågældende kategorier som der søges optagelse i. Referencer må ikke være mere end 3 år gamle. Datoen regnes fra sidste underskrift på den pågældende aftale.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris, bedømt på grundlag af den samlede tilbudssum der fremkommer ved sammenlægning af de mængdebaserede timepriser.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bemanding
Beskrivelse : Bemanding, bedømt på grundlag af de indleverede CV'er for de tilbudte medarbejdere. Ved evalueringen af CV'er vægter det positivt, at CV'er demonstrerer, at: a: at den/de tilbudte medarbejder(e) har størst mulig erfaring med udførelse af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5. b: at den/de tilbudte medarbejder(e) i størst mulig grad har relevant uddannelse, der understøtter udførelsen af de ydelser, der er omfattet af kategori 1, 2, 3 og 4, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.5.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 02/08/2024   14:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Leveringskontrakten indeholder bestemmelse om elektronisk fakturering og betalingsbetingelser på 30 dage netto.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i BT-502. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævn for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Nexel A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Nexel A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævn for udbud
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Nexel A/S
Registreringsnummer : 20214414
Afdeling : Koncernindkøb
Postadresse : Teknikerbyen 25    
By : Virum
Postnummer : 2830
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Daniel Wolff
E-mail : DWO@andel.dk
Telefon : +45 70292900
Internetadresse : https://andel.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævn for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 03af5ddd-adbf-4a6e-8406-cd223c5100d7   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/06/2024   10:37:21 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 20/06/2024   11:00:37 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 368881-2024
EUT-S-nummer : 120/2024
Offentliggørelsesdato : 21/06/2024

Send til en kollega

0.048