23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 197-355511
Offentliggjort
12.10.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
14.11.2016 Kl. 12:00

Udbyder

Skanderborg Forsyningsvirksomhed A/S

Afhentning og slutdisponering af spildevandsslam


Skanderborg Forsyningsvirksomhed A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Skanderborg Forsyningsvirksomhed A/S
32666906
Døjsøvej 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Anne-Lise Trøst Frisch Funding
E-mail: aff@skanderborgforsyning.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.skanderborgforsyning.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.dropbox.com/sh/d6d6mfpm4q7l5ol/AAD-zkc4WFMU3SoJm8gQfxfna?dl=0
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Afhentning og slutdisponering af spildevandsslam.

 

Sagsnr.: I758
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Skanderborg Forsyningsvirksomhed A/S (herefter »Skanderborg Forsyning«) udbyder afhentning og slutdisponering af overskudsslam fra renseanlæg over 30 PE ejet og drevet af Skanderborg Forsyningsvirksomhed A/S.

Opgaven omfatter afhentning, transport og disponering, bortskaffelse og administration af ca. 6 600 tons slam tilsammen fra renseanlæggene Skanderborg, Hørning, Skovby, Ry, Låsby og Gl. Rye.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

 

1. Engvej 7, 8680 Ry

2. Silkeborgvej 36, 8680 Ry

3. Gjernvej 7, 8670 Låsby

4. Præstbrovej 30, 8464 Galten

5. Brogårdsvej 6, 8362 Hørning

6. Døjsøvej 1, 8660 Skanderborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud iht. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 45.

Opgaven omfatter i hovedtræk følgende ydelser:

a) Afhentning/bortkørsel af overskudsslam fra renseanlæg

b) Mellemdeponering af overskudsslam fra 5 af anlæggene: Skanderborg, Hørning, Skovby, Ry og Låsby (det bemærkes, at Låsby renseanlæg forventes nedlagt i 2017)

c) Udarbejde og indsende materiale til myndigheder i henhold til den gældende bekendtgørelse om anvendelse af affald til jordbrugsformål (Slambekendtgørelsen)

d) Aftale, afklare og rekvirere diverse kontrakter og tilladelser i henhold til lovgivningskrav (herunder myndighedsbehandling)

e) Slutdisponering af overskudsslam i henhold til lovgivningskrav. Ydermere kræver Skanderborg Forsyning, at slammet ikke spredes på nitratfølsomme indvindingsområder (NFI), hverken i eller udenfor Skanderborg Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2019
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange hver af 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på afhentning af B og C slam.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Nærværende aftales indgåelse er betinget af, at kontrakthaver senest 8 hverdage efter underskrivelse af aftalen, stiller udbyder anfordringsgaranti for et beløb på 1 500 000 DKK ekskl. moms. Sikkerheden skal stilles i form af pengeinstitutgaranti eller kautionsforsikring eller anden betryggende måde. Alle omkostninger i forbindelse med garantien skal afholdes af kontrakthaver.

Garantien skal opretholdes til 3 måneder efter kontraktperiodens udløb, jf. § 4. Hvis ikke hele den afhændede slammængde er slutdisponeret i overensstemmelse med de til enhver tid gældende love og regler på dette tidspunkt er det et krav, at garantien opretholdes indtil 3 måneder efter at slutdisponeringen er endeligt afsluttet. Kontrakthaver meddeler skriftligt udbyder, hvornår den sidste og endelige slutdisponering er sket — og udbyder meddeler herefter skriftligt, hvornår garantien kan ophøre.

(...Jf. udbudsmaterialet for resterende tekst).

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Der kan alene kræves betaling for udførte opgaver. Afregning opdeles således i 2 tempi i relation til opgaverne, der udføres: 1) alle hoved- og bi-ydelser i forbindelse med afhentningen af slam på renseanlæggene indtil slammet er indlagt på mellemdeponi og 2) alle hoved- og bi-ydelser i forbindelse med bortkørsel af slammet fra mellemdeponi til slammet er slutdisponeret i overensstemmelse med slammets klassificering. Afregning skal altså ske i 2 tempi.

Fakturering og betaling kan alene ske når hoved- og biydelser skitseret under hhv. punkt 1) eller 2) er udført.

Betalingsbetingelsen er løbende måned plus 30 dage efter mængde af håndteret/slutdisponeret slam i henhold til de i tilbudslisten angivne enhedspriser for hhv. arbejdsopgaver indtil mellemdeponi og arbejdsopgaver i relation til slutdisponering af slammet.

Evt. udgifter for udbyder, grundet kontrakthavers misligholdelse af kontrakt, modregnes i udbetaling til kontrakthaver.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/11/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/11/2016
Tidspunkt: 14:00
Sted:

 

Der bliver foretaget elektronisk licitation.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

3 år (evt. 5 år).

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over ikke at være blevet tildelt kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter, at Skanderborg Forsyning har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Skanderborg Forsyning har indgået kontrakt, jf. § 7, stk. 1, nr. 1, i lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud af 2.6.2016.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/10/2016

Send til en kollega

0.062