23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
31.07.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Offentligt udbud af Rammeaftale for rådgivning vedrørende støj


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

461040-2024 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Offentligt udbud af Rammeaftale for rådgivning vedrørende støj
OJ S 148/2024 31/07/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
E-mail FES-UJS07@mil.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud af Rammeaftale for rådgivning vedrørende støj
Beskrivelse Nærværende udbud har til formål at indgå rammeaftaler, der imødekommer Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses løbende behov for rådgivning relateret til støj. Rådgivning kan blandt andet omfatte støj hidrørende fra virksomheder, flyvestationer, øvelsespladser og skyde- og øvelsesterræner. For en nærmere beskrivelse af de enkelte rådgivningsområder omfattet af rammeaftalen, henvises der til Aftalebilag 5 - Ydelsesbeskrivelse. Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse vil således indgå en rammeaftale på området. Omfanget af de enkelte opgaver, der rekvireres i henhold til rammeaftalen, vil blive fastlagt i den enkelte honoraraftale. Der indgås aftale med op til tre rådgivere i prioriteret rækkefølge, hvilket har betydning for tildeling af konkrete honoraraftaler. Honoraraftaler op til en estimeret værdi af DKK 500.000,00 tildeles, som udgangspunkt, til den bedst prioriterede rådgiver, mens honoraraftaler med en estimeret værdi, der overstiger DKK 500.000,00, tildeles ved gennemførelse af miniudbud, hvor konkurrencen genåbnes, og honoraraftalen tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Rammenaftalen har en estimeret årlig værdi af DKK 4,00 mio., hvorfor den samlede estimerede værdi i hele rammeaftalens løbetid på fire år således er DKK 16,00 mio. Rammeaftalens maksimale årlig værdi er imidlertid DKK 8,00 mio., og den samlede maksimale værdi i hele rammeaftalens løbetid på fire år er derfor DKK 32,00 mio. De angivne oplysninger vedrørende rammeaftalens estimerede- og maksimale værdi skal forstås som den samlede værdi af rammeaftalerne med op til tre rådgivere. Rammeaftalen træder i kraft, når rammeaftalen er underskrevet af begge parter dog tidligst den 9. januar 2024. Rammeaftalen har en løbetid på fire år fra rammeaftalens ikrafttræden.
Identifikator for proceduren 0320799b-b5c1-4c18-9769-93763e542149
Tidligere bekendtgørelse : df384786-08b0-445a-ae15-f4737bea49e9-01
Intern identifikator 2023/006918
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet afholdes som et offentligt udbud efter reglerne i udbudslovens afsnit II. Udbudsprocessen består således udelukkende af en tilbudsfase. Udbudsprocessen er struktureret i følgende, overordnede dele: • Udarbejdelse og indlevering af tilbud: Tilbudsgiver udarbejder sit tilbud på baggrund af udbudsmaterialet og afgiver tilbud inden tilbudsfristens udløb. Tilbudsgiver har i denne periode mulighed for at stille skriftlige spørgsmål. • Vurdering af tilbuddene: Ejendomsstyrelsen påbegynder vurderingen af tilbuddene umiddelbart efter, at disse åbnes. Vurderingen af tilbuddene foretages af Ejendomsstyrelsen i overensstemmelse med de angivne tildelingskriterier. • Tildeling af Rammeaftalen: Før Ejendomsstyrelsen træffer endelig beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal Ejendomsstyrelsen kræve, at de tilbudsgivere, som Ejendomsstyrelsen har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i deres respektive fælles europæiske udbudsdokumenter (ESPD). Når Ejendomsstyrelsen har modtaget dokumentation og truffet endelig beslutning om tildeling af Rammeaftalen, underrettes samtlige tilbudsgivere herom. Rammeaftalen anses først for indgået, når aftalen er underskrevet af begge parter. Rammeaftalen kan ikke underskrives før udløbet af standstill-perioden på 10 kalenderdage.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed, 71300000   Ingeniørvirksomhed, 71400000   Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning, 71700000   Overvågning og kontrol, 90700000   Tjenester på miljøområdet, 90710000   Miljøledelse, 90720000   Miljøbeskyttelse, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90721100   Beskyttelse af landskaber, 90730000   Sporing, monitering og genopretning af forurening, 90731000   Tjenesteydelser i forbindelse med luftforurening, 90740000   Sporing, monitering og genopretning af forurenende stoffer, 90742000   Tjenesteydelser i forbindelse med støjgener, 90742100   Støjbekæmpelse, 90742200   Beskyttelse mod støjgener, 90742300   Monitering af støjgener, 90742400   Rådgivning i forbindelse med støjgener
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Ejendomsstyrelsen kan i henhold til nærværende rammeaftale rekvirere rådgivning i hele Danmark.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 32 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. pkt. I.3), hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes på Ethics' kundeserviceportal eller på telefon (+45) 70227007. 2) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den senest uploadede udgave som udgangspunkt være den gældende. Tidsangivelsen i det elektroniske udbudssystem er afgørende for, hvilken udgave der er den seneste. Dette gælder dog ikke, hvis det er tydeligt for Ejendomsstyrelsen, at den senest uploadede udgave ikke er den endelige, herunder hvis denne udgave ikke har noget materielt indhold. Ejendomsstyrelsen betragter herefter den næstseneste uploadede udgave af tilbuddet som den gældende udgave. 3) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 4) Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudsloven § § 134a-136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138. Dokumentation for udelukkelse og egnethed vil indledningsvist ske ved udfyldelse af ESPD. 5) Før Ejendomsstyrelsens beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal Ejendomsstyrelsen kræve, at de tilbudsgivere, som Ejendomsstyrelsen har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles Europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige, jf. ovenfor pkt. 4, og økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret) • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskaber eller lignende dokumentation, herunder revisorpåtegnet erklæring vedrørende omsætningen, såfremt denne ikke fremgår af årsregnskabet. Hvis oplysningerne fremgår af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter, er det ikke nødvendigt at fremsende ovenstående dokumentation. • Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. • Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. 6) Vedr. restriktive foranstaltninger på baggrund af russisk involvering: EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Offentligt udbud af Rammeaftale for rådgivning vedrørende støj
Beskrivelse : Nærværende udbud har til formål at indgå rammeaftaler, der imødekommer Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses løbende behov for rådgivning relateret til støj. Rådgivning kan blandt andet omfatte støj hidrørende fra virksomheder, flyvestationer, øvelsespladser og skyde- og øvelsesterræner. For en nærmere beskrivelse af de enkelte rådgivningsområder omfattet af rammeaftalen, henvises der til Aftalebilag 5 - Ydelsesbeskrivelse. Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse vil således indgå en rammeaftale på området. Omfanget af de enkelte opgaver, der rekvireres i henhold til rammeaftalen, vil blive fastlagt i den enkelte honoraraftale. Der indgås aftale med op til tre rådgivere i prioriteret rækkefølge, hvilket har betydning for tildeling af konkrete honoraraftaler. Honoraraftaler op til en estimeret værdi af DKK 500.000,00 tildeles, som udgangspunkt, til den bedst prioriterede rådgiver, mens honoraraftaler med en estimeret værdi, der overstiger DKK 500.000,00, tildeles ved gennemførelse af miniudbud, hvor konkurrencen genåbnes, og honoraraftalen tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Rammenaftalen har en estimeret årlig værdi af DKK 4,00 mio., hvorfor den samlede estimerede værdi i hele rammeaftalens løbetid på fire år således er DKK 16,00 mio. Rammeaftalens maksimale årlig værdi er imidlertid DKK 8,00 mio., og den samlede maksimale værdi i hele rammeaftalens løbetid på fire år er derfor DKK 32,00 mio. De angivne oplysninger vedrørende rammeaftalens estimerede- og maksimale værdi skal forstås som den samlede værdi af rammeaftalerne med op til tre rådgivere. Rammeaftalen træder i kraft, når rammeaftalen er underskrevet af begge parter dog tidligst den 9. januar 2024. Rammeaftalen har en løbetid på fire år fra rammeaftalens ikrafttræden.
Intern identifikator : 2023/006918
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed, 71300000   Ingeniørvirksomhed, 71400000   Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning, 71700000   Overvågning og kontrol, 90700000   Tjenester på miljøområdet, 90710000   Miljøledelse, 90720000   Miljøbeskyttelse, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90721100   Beskyttelse af landskaber, 90730000   Sporing, monitering og genopretning af forurening, 90731000   Tjenesteydelser i forbindelse med luftforurening, 90740000   Sporing, monitering og genopretning af forurenende stoffer, 90742000   Tjenesteydelser i forbindelse med støjgener, 90742100   Støjbekæmpelse, 90742200   Beskyttelse mod støjgener, 90742300   Monitering af støjgener, 90742400   Rådgivning i forbindelse med støjgener
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder ingen optioner.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Ejendomsstyrelsen kan i henhold til nærværende rammeaftale rekvirere rådgivning i hele Danmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Rammeaftalen udbydes med en ordinær løbetid på fire år. Rammeaftaler kan - i henhold til udbudsloven - ikke indgås for en længere periode end fire år, hvorfor rammeaftalen derfor ikke kan forlænges ud over den ordinære løbetid.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 32 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. pkt. I.3), hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes på Ethics' kundeserviceportal eller på telefon (+45) 70227007. 2) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den senest uploadede udgave som udgangspunkt være den gældende. Tidsangivelsen i det elektroniske udbudssystem er afgørende for, hvilken udgave der er den seneste. Dette gælder dog ikke, hvis det er tydeligt for Ejendomsstyrelsen, at den senest uploadede udgave ikke er den endelige, herunder hvis denne udgave ikke har noget materielt indhold. Ejendomsstyrelsen betragter herefter den næstseneste uploadede udgave af tilbuddet som den gældende udgave. 3) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 4) Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudsloven § § 134a-136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138. Dokumentation for udelukkelse og egnethed vil indledningsvist ske ved udfyldelse af ESPD. 5) Før Ejendomsstyrelsens beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal Ejendomsstyrelsen kræve, at de tilbudsgivere, som Ejendomsstyrelsen har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles Europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige, jf. ovenfor pkt. 4, og økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret) • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskaber eller lignende dokumentation, herunder revisorpåtegnet erklæring vedrørende omsætningen, såfremt denne ikke fremgår af årsregnskabet. Hvis oplysningerne fremgår af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter, er det ikke nødvendigt at fremsende ovenstående dokumentation. • Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. • Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. 6) Vedr. restriktive foranstaltninger på baggrund af russisk involvering: EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Til brug for evalueringen af underkriteriet ”Pris” skal tilbudsgiver udfylde Udbudsbilag 5 – Tilbudsliste. Ejendomsstyrelsen har i tilbudslisten angivet volumener for den forventede fordeling af timer fordelt på de forskellige stillingskategorier, der kan anvendes på Rammeaftalen. De angivne volumener er alene fastsat med henblik på at identificere den evaluerings- tekniske pris, og det angivne er således alene et udtryk for den forventede fordeling af timer inden for de enkelte stillingskategorier i et givent år. De angivne volumener er derfor heller ikke bindende for Ejendomsstyrelsen. Den evalueringstekniske pris identificeres ved, at de af tilbudsgiveren angivne timepriser multipliceres med de angivne volumener, hvorefter de multiplicerede timepriser lægges sammen.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : CV'er
Beskrivelse : Underkriteriet ”CV’er” vægtes med 40 %. Til brug for vurderingen af underkriteriet ”CV’er”, skal tilbudsgiver vedlægge CV’er for nøglemedarbejdere, idet det bemærkes, at de medarbejdere, som tilbudsgiver indleverer CV’er på, som udgangspunkt skal lede de projekter, der tildeles tilbudsgiveren i henhold til Rammeaftalen, jf. ligeledes Rammeaftalens pkt. 9.1. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiverne indleverer to CV’er inden for stillingskategorien ”Specialist” og tre CV’er inden for stillingskategorien ”Seniorakademiker”. For en nærmere beskrivelse af de enkelte stillingskategorier henvises der til Aftalebilag 6 – Stillingskategorier. CV’erne bør indeholde: - Navn - Tydelig angivelse af, om medarbejderen tilbydes som specialist eller seniorakademiker - Uddannelse & år - Relevant efter-/videreuddannelse & år - Faglige kompetencer - Relevante referencer CV’er for tilbudte medarbejdere må maksimalt fylde tre A4-sider pr. CV inklusiv en eventuel forside. Såfremt tilbudsgiver indleverer CV’er for flere medarbejdere, end antallene angivet ovenfor, vil Ejendomsstyrelsen alene lægge vægt på de første CV’er i alfabetisk rækkefølge baseret på efternavn. Hvis tilbudsgiver eksempelvis indleverer tre CV’er inden for stillingskategorien ”Specialist”, vil Ejendomsstyrelsen derfor alene lægge vægt på de første to CV’er opgjort i alfabetisk rækkefølge baseret på efternavn. Ved vurderingen af underkriteriet ”CV’er” lægges der vægt på, hvorvidt de tilbudte medarbejdere enkeltvis og samlet har et højt fagligt niveau med uddannelsesmæssige og faglige kompetencer samt erfaring fra tidligere udført tilsvarende arbejder, jf. Aftalebilag 5 - Ydelsesbeskrivelse, der sandsynliggør, at tilbudsgiveren kan løse samtlige de opgavetyper, der forventes tildelt i henhold til Rammeaftalen, på en tilfredsstillende måde. Nedenfor er angivet forhold, der tillægges særlig positiv vægt i forbindelse med evaluering af CV’erne. Oplistningen nedenfor er således ikke en udtømmende oplistning over de forhold, som Ejendomsstyrelsen vil ligge vægt på, idet evalueringen i alle tilfælde vil bero på en vurdering af, hvorvidt medarbejderne enkeltvis og samlet kan løse de opgavetyper, der forventes tildelt i henhold til Rammeaftalen, på en for Ejendomsstyrelsen tilfredsstillende måde. I vurderingen af CV’erne tillægges det særlig positiv vægt: - At de tilbudte medarbejdere samlet besidder en bredde i kompetencer og erfaring i forhold til de opgavetyper, der kan tildeles i henhold til Rammeaftalen, således Ejendomsstyrelsen betrygges i, at tilbudsgiver til enhver tid kan løse samtlige de opgavetyper, der kan tildeles i henhold til Rammeaftalen. - At de tilbudte medarbejdere hver for sig er specialiseret i de ydelsesområder, der er omfattet af Rammeaftalen. - At de tilbudte medarbejdere har mere end henholdsvis seks års (medarbejdere inden for stillingskategorien ”Seniorakademiker”) og 10 års (medarbejdere inden for stillingskategorien ”Specialist”) praktisk erfaring inden for rådgivning vedrørende støj, idet det bemærkes, at jo mere praktisk erfaring, jo mere positiv vægt tillægges det. - At de pågældende medarbejdere har praktisk erfaring med projektledelse, forstået som ledelse af længerevarende projekter inden for Rammeaftalens ydelsesområder. Hvert CV vægter lige meget i den samlede vurdering.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisationsbeskrivelse
Beskrivelse : Underkriteriet ”Organisation” vægtes med 25 %. Til brug for vurderingen af underkriteriet ”Organisation” skal tilbudsgiver vedlægge en redegørelse for den tilbudte organisation. Beskrivelsen bedes omfatte følgende: Et forpligtende organisationsdiagram og organisationsbeskrivelse, der synliggør kompetenceforhold, kommunikationslinjer og ansvarsforhold. En beskrivelse af, hvordan tilbudsgiver vil sikre behørig projektstyring, således opgaver løses i rette tid, herunder også: o En beskrivelse af hvorledes den tilbudte organisation tilpasses og skaleres alt efter den konkrete opgaves kompleksitet, størrelse, mv. En redegørelse for tilbudsgivers kvalitetsstyringssystem herunder beskrivelse af administration af projektøkonomi samt kvalitetskontrol af rapporter og andet materiale, herunder også: o En beskrivelse af, hvorledes tilbudsgiver vil sikre at opgaveløsning sker på et højt og ensartet niveau, uanset hvor mange opgaver, der skal løsessamtidigt og uanset, hvilke type opgaver der er tale om. En redegørelse for organisationens evne til at være innovative og søge ny viden, herunder særligt inden for Rammeaftalens fagområde. Ovenstående beskrivelse er forpligtende for tilbudsgiver i hele Rammeaftalens løbetid og må maksimalt udgøre fem A4-sider inklusiv en eventuel forside. Materiale herudover vil ikke blive tillagt vægt i vurderingen. I vurderingen af underkriteriet ”Organisation” vil det blive tillagt positiv vægt, såfremt tilbudsgiver: Har tilbudt en organisation, der betrygger Ejendomsstyrelsen i, at der hos tilbudsgiveren er klare og logiske kompetence- og ansvarsforhold, forstået som at det for Ejendomsstyrelsen eksempelvis fremstår klart, hvem der har det overordnede ansvar for Rammeaftalen samt enkelte Honoraraftaler, hvem der er ansvarlig for kvalitetssikring og lignende. Beskriver konkrete processer eller tiltag som gør det muligt for tilbudsgiver at håndtere og prioritere mellem flere opgaver på samme tid, herunder hvordan Tilbudsgiver vil styre de enkelte Honoraraftaler, således Ejendomsstyrelsen bliver betrygget i, at opgaver løses til tiden, samt illustrerer hvordan tilbudsgiver konkret vil tilpasse og skalere bemandingen i forhold til en konkret opgaves størrelse, kompleksitet og antallet af samtidige opgaver. Beskriver et kvalitetsstyringssystem for opgaver leveret i henhold til Rammeaftalen, som betrygger Ejendomsstyrelsen i, at opgaverne kontinuerligt vil blive løst på et højt og ensartet niveau. Derudover tillægges det positiv vægt, at tilbudsgiver betrygger Ejendomsstyrelsen i, at der sker behørig administration af projektøkonomi samt kvalitetskontrol af rapporter og andet materiale før leverance til Ejendomsstyrelsen. Desuden vægtes det særligt positivt, at tilbudsgiver tydeligt beskriver de konkrete tiltag, tilbudsgiver vil foretage for at sikre højt niveau af kvalitetssikring generelt samt i forhold til de konkrete Honoraraftaler. Illustrerer, hvorledes tilbudsgiver vil sikre, at de tilbudte nøglemedarbejdere til enhver tid er opdateret på den nyeste viden og nyskabelser inden for Rammeaftalens fagområde i hele Rammeaftalens løbetid, herunder eksempelvis ved deltagelse i nationale og/eller internationale konferencer og forskningsprojekter. I den forbindelse vægter det særlig positivt, hvis tilbudsgiver har beskrevet konkrete processer eller tiltag som betrygger Ejendomsstyrelsen i, at nyeste viden og nyskabelser inden for Rammeaftalens fagområder kontinuerligt inddrages i opgaveløsningen.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudsloven § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill- perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, der undertegner kontrakten Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse 32 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens omtrentlige værdi 16 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Vinder udvælgelse status Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 32 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 16 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Sweco Danmark A/S
Officielt navn Sweco Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Offentligt udbud af Rammeaftale for rådgivning vedrørende støj
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af resultatet 32 000 000,00   DKK
Udbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24-C0024
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/03/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 01/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Identifikator for kontrakten 24-C0025
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/03/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 01/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der undertegner kontrakten Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Rambøll Danmark A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Registreringsnummer : ORG-38683470
Postadresse : Arsenalvej 55    
By : Hjørring
Postnummer : 9800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Jonas Krigbaum Nielsen
E-mail : FES-UJS07@mil.dk
Telefon : 72813703
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der undertegner kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Sweco Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : ORG-48233511
Postadresse : Ørestads Boulevard 41    
By : København S
Postnummer : 2300
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Morten Hell
Telefon : 72207207
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Rambøll Danmark A/S
Registreringsnummer : ORG-35128417
Postadresse : Hannemanns Allé 53    
By : København S
Postnummer : 2300
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Gitte Nielsen
E-mail : gnn@ramboll.dk
Telefon : 51612107
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : f1a755d1-9204-42b4-8b92-2754d0d6aa54   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 30/07/2024   07:18:05 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 30/07/2024   07:24:15 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 461040-2024
EUT-S-nummer : 148/2024
Offentliggørelsesdato : 31/07/2024

Send til en kollega

0.062