23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
31.07.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

PAB2 Brunevang

Udbud af kontrakt om ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang


PAB2 Brunevang

461921-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Udbud af kontrakt om ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang
OJ S 148/2024 31/07/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn PAB2 Brunevang
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang
Beskrivelse Kontrakten omfatter ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang, hvor der i den forbindelse skal varetages tilsyn med og ledelse af arbejdet på området. Brunevang ønsker en ledende medarbejder til ejendomskontoret, der både besidder en teknisk og administrativ viden, nærmere administrativ erfaring og en håndværksmæssig baggrund, der kan varetage tilsynet og ledelsen af arbejdet på området. Derudover vil kendskab til lov om leje af almene boliger og driftbekendtgørelsen være en fordel. Vedkommende skal være imødekommende, skal kunne bevare overblikket og skal kunne yde den relevante service til ejendommens beboere og Leverandører. Brunevang benytter i samarbejde med administrationen FA09 sagsadministrationssystemerne UNIK Bolig 4, iOpgave og iSyn, jf. Bilag 1 Kravspecifikation. Disse administrationssystemer og værktøjer er essentielle for Kundens dokumentation og varetagelse af administrative opgaver og beboerhenvendelser, hvorfor kendskab og erfaring med brugen af disse vil være en fordel. Kontrakten omfatter udførelse af en række forskellige opgaver, herunder renholdelse, vedligeholdelse og kontrol af hhv. inde- og udearealer på området bestående af ugentlige og mere periodiske serviceopgaver. Der henvises til Bilag 1 Kravspecifikation for yderligere information om ovenstående opgavers omfang og art.
Identifikator for proceduren 3eb24ade-7e5f-440d-acee-1f434441dcf5
Intern identifikator PABBR.0001
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbudsforretningen gennemføres som et offentligt udbud i overensstemmelse udbudslovens §§ 56 og 57 (lovbekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023, der gennemfører Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud). Der vil blive indgået kontrakt med én (1) Leverandør til at varetage de heraf omfattede ydelser.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79993000   Administration af bygninger og faciliteter
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver har valgt ikke at opdele i særskilte delkontrakter, da ydelsen af markedsmæssige- og økonomiske hensyn kun giver mening at udbyde som en helhed. Den i punkt 2.1.3 anførte værdi bygger på Ordregivers skøn blandt andet baseret på tidligere sammenlignelige udbud. Al kommunikation med Brunevang om udbuddet skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages inden den i tidsplanen fastsatte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet vil blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter fristen for spørgsmål til udbudsmaterialet, vil blive besvaret i det omfang, det kan lade sig gøre senest 6 dage før udløbet af tilbudsfristen. ESPD'et er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet. ESPD'et skal udfyldes via Ethics. Tilbudsgiver skal aflevere et udfyldt ESPD. En skabelon hertil er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal i ESPD'et blandt andet angive følgende: - Del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR- nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikro-, lille eller mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). - Del II.C: Tilbudsgiver skal oplyse, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. - Del III: Tilbudsgiver skal oplyse, om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil tilbudsgiver blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. - Del IV.B: Tilbudsgiver skal beskrive sin økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige formåen, jf. punkt 5.1.9 nedenfor. I henhold til udbudslovens § 144 kan tilbudsgiver støtte sig på andre økonomiske aktørers økonomiske/finansielle og/eller tekniske /professionelle formåen, uanset det juridiske forhold mellem aktørerne. En tilbudsgiver der støtter sit tilbud på andre økonomiske aktører skal sørge for, at der indsendes ESPD'er med udfyldte relevante oplysninger fra hver af de aktører, som tilbudsgiver støtter sig på. Dette gælder også, hvis tilbudsgiver udgør en sammenslutning af aktører, f.eks. et konsortie, i så fald skal hver deltager i konsortiet/sammenslutningen udfylde separate ESPD'er med udfyldte oplysninger i ESPD afsnit II-V. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbudsgiver opfordres til at benytte Bilag A og B eller tilsvarende som erklæringer om support /sammenslutning. Forud for tildelingsbeslutningen indhenter ordregiver dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens §§ 151-155. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a – 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. I overensstemmelse med artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, er Ordregiver forbudt at tildele Kontrakten til: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i a) eller b), herunder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, underentreprenører, leverandører eller enheder, hvis formåen er udnyttet, jf. udbudsdirektiverne. Sammen med anmodningen om dokumentation for oplysninger i ESPD, vil Ordregiver forlange en erklæring fra tilbudsgiver, hvor tilbudsgiver erklærer, at der ikke er russisk involvering i kontrakten, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k. Ordregiver kan anmode om yderligere oplysninger eller dokumentation for den vindende tilbudsgivers ejerstruktur. Ordregiver henviser til anvendelsen af skabelonen vedlagt som Bilag C, ved indsendelsen af ovennævnte erklæring. Interesserede bedes holde sig orienteret om udbuddet via Ethics. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af Ethics, kan ansøger/tilbudsgiver rette telefoniske henvendelse til Ethics Support på telefon +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom via Ethics.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af kontrakt om ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang
Beskrivelse : Kontrakten omfatter ejendomsadministration, service, drift og vedligehold af Brunevang, hvor der i den forbindelse skal varetages tilsyn med og ledelse af arbejdet på området. Brunevang ønsker en ledende medarbejder til ejendomskontoret, der både besidder en teknisk og administrativ viden, nærmere administrativ erfaring og en håndværksmæssig baggrund, der kan varetage tilsynet og ledelsen af arbejdet på området. Derudover vil kendskab til lov om leje af almene boliger og driftbekendtgørelsen være en fordel. Vedkommende skal være imødekommende, skal kunne bevare overblikket og skal kunne yde den relevante service til ejendommens beboere og Leverandører. Brunevang benytter i samarbejde med administrationen FA09 sagsadministrationssystemerne UNIK Bolig 4, iOpgave og iSyn, jf. Bilag 1 Kravspecifikation. Disse administrationssystemer og værktøjer er essentielle for Kundens dokumentation og varetagelse af administrative opgaver og beboerhenvendelser, hvorfor kendskab og erfaring med brugen af disse vil være en fordel. Kontrakten omfatter udførelse af en række forskellige opgaver, herunder renholdelse, vedligeholdelse og kontrol af hhv. inde- og udearealer på området bestående af ugentlige og mere periodiske serviceopgaver. Der henvises til Bilag 1 Kravspecifikation for yderligere information om ovenstående opgavers omfang og art.
Intern identifikator : PABBR.0001
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79993000   Administration af bygninger og faciliteter
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten træder i kraft ved indgåelsen og løber fra indgåelsen i 48 måneder, hvorefter den ophører uden varsel, medmindre Kunden forinden vælger at forlænge Kontrakten. Kunden kan vælge at forlænge Kontrakten i 2 gange á 12 måneder. Kunden skal senest 3 måneder før udløb af Kontrakten skriftligt meddele Leverandøren, hvorvidt Kunden ønsker at forlænge Kontrakten.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ordregiver har valgt ikke at opdele i særskilte delkontrakter, da ydelsen af markedsmæssige- og økonomiske hensyn kun giver mening at udbyde som en helhed. Den i punkt 2.1.3 anførte værdi bygger på Ordregivers skøn blandt andet baseret på tidligere sammenlignelige udbud. Al kommunikation med Brunevang om udbuddet skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages inden den i tidsplanen fastsatte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet vil blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter fristen for spørgsmål til udbudsmaterialet, vil blive besvaret i det omfang, det kan lade sig gøre senest 6 dage før udløbet af tilbudsfristen. ESPD'et er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet. ESPD'et skal udfyldes via Ethics. Tilbudsgiver skal aflevere et udfyldt ESPD. En skabelon hertil er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal i ESPD'et blandt andet angive følgende: - Del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR- nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikro-, lille eller mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). - Del II.C: Tilbudsgiver skal oplyse, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. - Del III: Tilbudsgiver skal oplyse, om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil tilbudsgiver blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. - Del IV.B: Tilbudsgiver skal beskrive sin økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige formåen, jf. punkt 5.1.9 nedenfor. I henhold til udbudslovens § 144 kan tilbudsgiver støtte sig på andre økonomiske aktørers økonomiske/finansielle og/eller tekniske /professionelle formåen, uanset det juridiske forhold mellem aktørerne. En tilbudsgiver der støtter sit tilbud på andre økonomiske aktører skal sørge for, at der indsendes ESPD'er med udfyldte relevante oplysninger fra hver af de aktører, som tilbudsgiver støtter sig på. Dette gælder også, hvis tilbudsgiver udgør en sammenslutning af aktører, f.eks. et konsortie, i så fald skal hver deltager i konsortiet/sammenslutningen udfylde separate ESPD'er med udfyldte oplysninger i ESPD afsnit II-V. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbudsgiver opfordres til at benytte Bilag A og B eller tilsvarende som erklæringer om support /sammenslutning. Forud for tildelingsbeslutningen indhenter ordregiver dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens §§ 151-155. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a – 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. I overensstemmelse med artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, er Ordregiver forbudt at tildele Kontrakten til: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i a) eller b), herunder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, underentreprenører, leverandører eller enheder, hvis formåen er udnyttet, jf. udbudsdirektiverne. Sammen med anmodningen om dokumentation for oplysninger i ESPD, vil Ordregiver forlange en erklæring fra tilbudsgiver, hvor tilbudsgiver erklærer, at der ikke er russisk involvering i kontrakten, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k. Ordregiver kan anmode om yderligere oplysninger eller dokumentation for den vindende tilbudsgivers ejerstruktur. Ordregiver henviser til anvendelsen af skabelonen vedlagt som Bilag C, ved indsendelsen af ovennævnte erklæring. Interesserede bedes holde sig orienteret om udbuddet via Ethics. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af Ethics, kan ansøger/tilbudsgiver rette telefoniske henvendelse til Ethics Support på telefon +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom via Ethics.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Samlet årsomsætning
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal i ESPD'ets Del IV.B oplyse tilbudsgivers årsomsætning for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers årsomsætning i hvert af de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår udgør mindst 8.000.000 DKK. Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder, beregnes omsætningen som virksomhederne i sammenslutningens samlede omsætning. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgivers og de støttende enheders samlede omsætning.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal i ESPD'ets Del IV.B oplyse tilbudsgivers egenkapital for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers egenkapital er positiv i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder, beregnes egenkapitalen som virksomhederne i sammenslutningens samlede egenkapital. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes egenkapitalen som tilbudsgivers og de støttende enheders samlede egenkapital.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Ansøgere skal i ESPD, del IV, litra C, opliste mindst én, jf. mindstekravet nedenfor, relevant reference fra kontrakter af tilsvarende eller sammenlignelig art udført inden for de seneste tre år med angivelse af følgende for hver reference: - Opgavens art, - Beskrivelse af den udførte opgave (Hvis der er tale om en igangværende opgave beskrives kun de dele af ydelsen, der er udført på tidspunktet for afgivelse af tilbud), - Kundens navn, - Årlig kontraktsum og - Aftaleperiode. Hver reference må maksimalt fylde én A4-side (3.500 tegn inkl. mellemrum). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har mindst én reference af sammenligneligt omfang omfattende administration af boligkontor samt udførelse af ind- og udvendige serviceopgaver. Mindstekravet kan opfyldes ved enten én samlet reference eller ved to selvstændige referencer.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet ”Pris” foretages på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Bilag 2 - Vederlag. Ud fra tilbudsgivers besvarelse vil der blive beregnet en samlet ” Evalueringsteknisk Sum”, som vil danne grundlag for evalueringen. Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 11.1 samt Bilag 2 – Vederlag for en nærmere beskrivelse af underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Samarbejdsorganisation og kompetencer
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet ”Kvalifikationer” foretages på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Bilag 3 – Samarbejdsorganisation og kompetencer. Der henvises til Bilag 3 og udbudsbetingelsernes punkt 11.2 for en nærmere beskrivelse af tilbudsevalueringen og underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Procesbeskrivelse
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet ”Procesbeskrivelse” foretages på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Bilag 1.1 – Procesbeskrivelse. Der henvises til Bilag 1.1 og udbudsbetingelsernes punkt 11.3 for en nærmere beskrivelse af tilbudsevalueringen og underkriteriet
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet ”Bæredygtighed” foretages på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Bilag 1.2 – Bæredygtighed. Der henvises til Bilag 1.2 og udbudsbetingelsernes punkt 11.4 for en nærmere beskrivelse af tilbudsevalueringen og underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 11/09/2024   08:00:00 (UTC)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 90   Døgn
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder ikke sociale klausuler, da Brunevang har vurderet, at det ikke vil være proportionalt at stille en social klausul set i forhold til kontraktens genstand. Det vurderes desuden, at der ikke er mangel på praktikpladser for det uddannelsesområde, som er relevant for kontrakten. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul. Der henvises i øvrigt til Kontraktens bestemmelser.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet tildelt nærværende kontrakt, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 10.000 kr. eller 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand stillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt 8.1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse PAB2 Brunevang
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : PAB2 Brunevang
Registreringsnummer : ORG-31953316
Postadresse : Brunevang 64    
By : Rødovre
Postnummer : 2610
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Katja Vollertzen
Telefon : 20451852
Internetadresse : https://brunevang.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 54881f65-d742-44d8-8fe1-43caabff62a6   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 29/07/2024   15:01:33 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 29/07/2024   15:02:08 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 461921-2024
EUT-S-nummer : 148/2024
Offentliggørelsesdato : 31/07/2024

Send til en kollega

0.05