23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Næstved Havn

Udbud af Havnekran


Næstved Havn

531127-2024 - Resultater
Danmark – Kraner – Udbud af Havnekran
OJ S 172/2024 04/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Næstved Havn
E-mail dfi@winlaw.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
Den ordregivende enheds aktiviteter : Havnerelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Havnekran
Beskrivelse Denne bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt vedrører Udbud med forhandling af Havnekran, uddannelse af ordregivers personale i brug og mindre serviceringer af Havnekranen, samt serviceaftale for Havnekranen. Næstved Havn (herefter ”Ordregiver”) er en virksomhed, der ejer havnefaciliteter og driver en erhvervshavn (”Erhvervshavnen”) beliggende i Næstved by. Erhvervshavnen håndterer bulk- og stykgods og har oplevet en stigende omsætning de seneste år. Ordregiver er beliggende i Næstved by. Ordregiver ønsker at indkøbe en materialehåndteringsmaskine (herefter ”Havnekranen”) til brug for Ordregivers aktiviteter på havnen. Den udbudte samlede kontrakt (herefter ”Kontrakten”) omfatter (i) levering af Havnekranen, (ii) uddannelse af Ordregivers personale i brug af Havnekranen, og (iii) garanti og serviceaftale (herefter ”Serviceaftale”). Kravene til Havnekranen fremgår af udbudsbekendtgørelsen, udbudsbetingelserne, kravspecifikationen og Kontrakten. Havnekranen, uddannelse af personale og servicering af Havnekranen udgør udbuddets genstand. Ordregiver har vurderet, at udbuddets genstand ikke kan opdeles i flere særskilte kontrakter. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, fordi udbuddets genstand rent teknisk ikke egner sig til en opdeling, og at Ordregiver har behov for ét samlet produkt fra en enkelt leverandør. Hensigten med udbuddet var at indgå Kontrakten med en leverandør (”Leverandøren”), som skal levere en Havnekran, samt uddanne Ordregivers personale i brug heraf, og servicere Havnekranen i en periode på 4 år med mulighed for en forlængelse a yderligere 3 år, dvs. i alt 7 år (4 + 3). Ordregiver har tildelt kontrakten til Leverandøren. I kravspecifikationen er der oplistet en række krav til Havnekranens kapaciteter, komfort, sikkerhed mv. Den tilbudte tilbudssum er fast og reguleres ikke, men Leverandørens timepriser indeksreguleres, jf. udkast til Kontrakten. Ordregiver forbeholdte sig ret til at tildele Kontrakten efter modtagelse af indledende tilbud, efter en forhandlingsrunde og modtagelse af reviderede til bud, eller til at føre flere forhandlingsrunder end én, hvis Ordregiver vurderer, at det er hensigtsmæssigt. Havnekranen skal leveres ved Næstved Havns erhvervshavn. Kontrakten er tildelt til Kiesel Scandinavia A/S, Profilvej 20, 6000 Kolding, CVR-nr. 26440394. Den evalueringstekniske pris var kr. 6.679.410 ekskl. moms.
Identifikator for proceduren 90a8f3f9-3761-4a89-897c-a352e5d735b3
Tidligere bekendtgørelse : 89877-2024
Intern ID Udbud af Havnekran
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddets procedure var beskrevet som følger: Udbud med prækvalifikationsfase, indledende tilbud, evt. forhandling og reviderede tilbud. Udbudsform I henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivet udbydes Kontrakten som begrænset udbud med mulighed for forhandling, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet artikel 47. Udbuddet gennemføres elektronisk ved brug af iBinder. Udbudsmaterialet er således elektronisk tilgængeligt på hjemmesiden www.iBinder.com Udbudsformen betyder, at processen – i hovedtræk – indeholder følgende aktiviteter: Virksomheder kan på baggrund af disse udbudsbetingelser ansøge om prækvalifikation ("åben" runde). På baggrund af de modtagne prækvalifikationsansøgninger prækvalificeres op til fire (4) virksomheder, som får mulighed for at byde på Kontrakten. De prækvalificerede virksomheder kan afgive tilbud på Kontrakten ("lukket" runde). Efter tilbudsfristens udløb foretager Ordregiveren evaluering af tilbuddene, og Ordregiver kan udvælge den tilbudsgiver, som har afgivet det tilbud, der afspejler det bedste forhold mellem pris og kvalitet, eller påbegynde forhandlingsrunder. Påbegyndes forhandling vil tilbudsgiverne kunne fremsende endelige tilbud efter endt forhandling. Herefter foretager Ordregiveren evaluering af endelige tilbud, og Ordregiver udvælger den tilbudsgiver, som har afgivet det tilbud, der afspejler det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt Kontrakten, anmodes om at fremsende dokumentation for de forhold, som er beskrevet i ESPD'en. Forudsat at der er modtaget korrekt dokumentation, træffes der en tildelingsbeslutning, idet Ordregiver tildeler Kontrakten til den tilbudsgiver, som har afgivet det tilbud, der afspejler bedste forhold mellem pris og kvalitet, og som efterfølgende har dokumenteret de forhold, som er beskrevet i ESPD’en. Bemærk: Ordregiver vil alene forhandle om tilbud, hvis Ordregiver vurderer, at det er hensigtsmæssigt. Ordregiver forbeholder sig derfor ret til, at Kontrakten kan tildeles på baggrund af de indledende tilbud. Tilbudsgrundlag Tilbudsgiver kan alene byde ind på Kontrakten, såfremt tilbudsgiver er prækvalificeret hertil. Udbudsdokumenterne kunne tilgås via iBinder.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 42414100   Kraner
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 42400000   Løfte- og håndteringsudstyr samt dele dertil, 42414110   Havnekraner, 42414120   Kajkraner, 50531400   Reparation og vedligeholdelse af kraner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vestre Kaj 16    
By Næstved
Postnummer 4700
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 679 410,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
Forsyningsvirksomhedsdirektivet
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Havnekran
Beskrivelse : Udbudsdokumenterne indeholdt følgende beskrivelse: "Udbud med forhandling af Havnekran, uddannelse af ordregivers personale i brug og mindre serviceringer af Havnekranen, samt serviceaftale for Havnekranen. Næstved Havn (herefter ”Ordregiver”) er en virksomhed, der ejer havnefaciliteter og driver en erhvervshavn (”Erhvervshavnen”) beliggende i Næstved by. Erhvervshavnen håndterer bulk- og stykgods og har oplevet en stigende omsætning de seneste år. Ordregiver er beliggende i Næstved by. Ordregiver ønsker at indkøbe en materialehåndteringsmaskine (herefter ”Havnekranen”) til brug for Ordregivers aktiviteter på havnen. Den udbudte samlede kontrakt (herefter ”Kontrakten”) omfatter (i) levering af Havnekranen, (ii) uddannelse af Ordregivers personale i brug af Havnekranen, og (iii) garanti og serviceaftale (herefter ”Serviceaftale”). Kravene til Havnekranen fremgår af udbudsbekendtgørelsen, udbudsbetingelserne, kravspecifikationen og Kontrakten. Havnekranen, uddannelse af personale og servicering af Havnekranen udgør udbuddets genstand. Ordregiver har vurderet, at udbuddets genstand ikke kan opdeles i flere særskilte kontrakter. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, fordi udbuddets genstand rent teknisk ikke egner sig til en opdeling, og at Ordregiver har behov for ét samlet produkt fra en enkelt leverandør. Hensigten med udbuddet er at indgå Kontrakten med en leverandør (”Leverandøren”), som skal levere en Havnekran, samt uddanne Ordregivers personale i brug heraf, og servicere Havnekranen i en periode på 4 år med mulighed for en forlængelse a yderligere 3 år, dvs. i alt 7 år (4 + 3). I kravspecifikationen er der oplistet en række krav til Havnekranens kapaciteter, komfort, sikkerhed mv. Den tilbudte tilbudssum er fast og reguleres ikke, men Leverandørens timepriser indeksreguleres, jf. udkast til Kontrakten. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele Kontrakten efter modtagelse af indledende tilbud, efter en forhandlingsrunde og modtagelse af reviderede til bud, eller til at føre flere forhandlingsrunder end én, hvis Ordregiver vurderer, at det er hensigtsmæssigt." Havnekranen skal benyttes i Næstved Havns erhvervshavn
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 42414100   Kraner
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 42414110   Havnekraner, 42414120   Kajkraner
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Serviceaftalen kan forlænges fra 4 til 7 år (én forlængelse á 3 år)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Vestre Kaj 16    
By : Næstved
Postnummer : 4700
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 1
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 679 410,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap med følgende begrundelse
Begrundelse : Grundet udbuddets genstand er det ikke formålstjenesteligt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbekendtgørelsen og udbudsbetingelserne. Kvaliteten vedrørte følgende kriterier: - Uddannelse af personale (vægtede 10 %), - kvaliteten af havnekranen (vægtede 50 %), - Serviceaftale (vægtede 5 %) og garanti (vægtede 5 %). Første kriterie var: "Uddannelse af personale" som vægtede 10 %.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Havnekranen
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Garanti og Serviceaftale
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris ·         den totale tilbudssum ekskl. moms for selve Havnekranen ·         den totale tilbudssum ekskl. moms for uddannelse af Ordregivers personale, ·         et beløb svarende til hver timepris ekskl. moms for hver kategori af medarbejdere multipliceres med 100 timer og summeret, jf. afsnit 9.4, ·         Det årlige service fee ekskl. moms x 7 år, jf. afsnit 9.4. Summen heraf udgør den tilbudssum, som der evalueres på. En mere detaljeret gennemgang af evalueringsmodellen fremgår at udbudsbetingelserne. Udbudsbetingelserne og de øvrige udbudsdokumenter kan tilgås her: https://my.ibinder.com/etendering/3b864981-f1eb-4d06-93a1-7af0403b2794/tenders/E7CZLTK5Z/public
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: i) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, ii) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen, iii) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4, iv) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Næstved Havn
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Næstved Havn
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Næstved Havn
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 6 679 410,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Kiesel Scandinavia A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Kiesel Scandinavia A/S' tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 6 679 410,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt for Havnekran (1 af 1)
Titel Kontrakt for Havnekran (1 af 1)
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/06/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 29/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Næstved Havn
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Næstved Havn
Registreringsnummer : 30887697
Postadresse : Vestre Kaj 16    
By : Næstved
Postnummer : 4700
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Enhed : Winsløw Advokatpartnerselskab
E-mail : dfi@winlaw.dk
Telefon : 31609889
Internetadresse : http://www.naestvedport.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Afdeling : Klageorgan
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnte for Udbud
Telefon : +45 72 40 56 00
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Afdeling : Denne myndighed oplyser om udbuds- og klageprocedurer
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Kiesel Scandinavia A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 26440394
Postadresse : Profilvej 20    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : info@kiesel.dk
Telefon : 57617470
Internetadresse : https://www.kiesel.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kiesel.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : c016fa81-a731-4e46-a6b1-4d0d4a05db54   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/09/2024   13:19:44 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 531127-2024
EUT-S-nummer : 172/2024
Offentliggørelsesdato : 04/09/2024

Send til en kollega

0.032