23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Horsens Kommune

Helårligt vedligehold af udendørsarealer ved kommunale ejendomme


Horsens Kommune

533671-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder – Helårligt vedligehold af udendørsarealer ved kommunale ejendomme
OJ S 173/2024 05/09/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Horsens Kommune
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Helårligt vedligehold af udendørsarealer ved kommunale ejendomme
Beskrivelse Horsens Kommune udbyder helårligt vedligehold af udendørsarealer ved kommunale ejendomme. Udbuddet omfatter følgende ydelser: - Vedligehold af grønne områder - Vintertjenester Ydelsen er opdelt i 5 delaftaler/distrikter i Horsens Kommune fordelt på minimum 3 leverandører. Ordregiver ønsker at skabe grundlag for en effektiv opgaveløsning og rentable forhold for leverandørerne samtidig med at kvaliteten af ydelserne øges. Ved at inddrage leverandørerne ønsker ordregiver at fremme innovation og tænke i nye løsninger. Der gennemføres gennemføres derfor et udbud med forhandling.
Identifikator for proceduren f7e51360-f90e-471c-ab11-51ceee5e30ad
Tidligere bekendtgørelse : 198157-2024
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udvælgelse: Ved prækvalifikationen vil der ske en udvælgelse, på baggrund af en vurdering af den enkelte ansøgers generelle egnethed til at varetage den udbudte opgave. Formålet hermed er at sikre, at konkurrencen om den udbudte opgave kommer til at foregå mellem tilbudsgivere, der er egnede til at varetage opgaven. Hvis der er tilstrækkeligt med egnede ansøgere, vil ordregiver prækvalificere 7 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Hvis der er flere end 7 egnede ansøgere, vil der ved prækvalifikationen ske en udvælgelse på baggrund af en vurdering af den enkelte ansøgers generelle egnethed til at varetage den udbudte opgave. Udvælgelsen vil ske ud fra ansøgernes tekniske og faglige formåen og dermed erfaring med opgaverne. Kriteriet vurderes ud fra ansøgernes referenceliste. Referencer, hvor kunden er en kommune eller kommunal institution, vægter positivt i udvælgelsen. Forhandling: Ordregiver gennemgår indledningsvist de indkomne tilbud med henblik på at udarbejde dagsorden for de videre forhandlinger med tilbudsgiverne. Tilbudsgiver kan vedlægge Bilag B indeholdende tilbudsgivers angivelse af forhold i udbudsmaterialet, som med fordel kan indgå i forhandlingen. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsmøde med hver af de prækvalificerede tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele aftalen på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. Ordregiver kan gentage fremgangsmåden med at opfordre tilbudsgiverne til at afgive revideret tilbud, indtil ordregiver meddeler at det næste tilbud vil være det endelige tilbud, hvorefter aftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der i henhold til evalueringskriteriet har afgivet det bedste tilbud. Proceduren er mere detaljeret beskrevet i udbudsbetingelserne (Herunder i afsnit 12 - Forhandling).
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ved kommunale ejendomme i Horsens Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 95 686 400,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 5
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delaftale 1: ”Distrikt 1 - Bankager, Højvang, Dagnæs, Sejet”
Beskrivelse : Distriktet omfatter 24 arbejdsområder, herunder: o 13 daginstitutioner o 1 døgninstitution o 3 idrætsanlæg o 5 skoler.
Intern ID : Delaftale 1: ”Distrikt 1 - Bankager, Højvang, Dagnæs, Sejet”
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77000000   Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 092 800,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 198157-2024
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en positiv egenkapital. • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en soliditetsgrad på minimum 20%. Soliditetsgraden beregnes som egenkapital*100/aktiver. Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelig reference forstås: o aftale om vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o aftale med en værdi på minimum 0,5 millioner DKK pr. år uden moms o aftale der har løbet i minimum 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – det vedligehold af grønne områder, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i ESPD’et, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference: • Beskrivelse: I feltet beskrives aftalen. Oplysningerne skal gøre det muligt for Ordregiver at vurdere, om referencen er sammenlignelig, samt gøre Ordregiver i stand til at vurdere referencen i forbindelse med en udvælgelse, hvorfor beskrivelsen skal indeholde oplysninger om: o Hvorvidt referencen vedrører vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o Hvorvidt referencen er en kommune eller kommunal institution Beløb: I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato. Ligeledes vælges valutaen DKK (Danish Krone) • Startdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen trådte i kraft. • Slutdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen udløb. Hvis aftalen ikke er afsluttet ved fristen for afgivelse af tilbud, så skal der ikke angives noget i feltet. • Modtagere: I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og –oplysninger. Tilbudsgiver kan i ESPD’et tilføje flere referencer ved at trykke på (+) neden for en reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere tilbudsgivers angivne referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Faglighed i driften
Beskrivelse : Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten. Det vægter positivt, at: 1. Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. 2. Driftslederen er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til biodiversitet, plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. 3. Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse : Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: 1. Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. 2. Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. 3. Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstider, antal gennemkørsler pr. distrikt mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 03/10/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 08/10/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/10/2024   21:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Delaftale 2: ”Distrikt 2 - Torsted, Lund, Hatting, Lund, Vrønding, Lundum
Beskrivelse : Distriktet omfatter 30 arbejdsområder, herunder: o 7 Idrætsanlæg o 10 Daginstitutioner o 1 plejecenter o 2 skoler o 1 kolonihave o 1 multibane
Intern ID : Delaftale 2: ”Distrikt 2 - Torsted, Lund, Hatting, Lund, Vrønding, Lundum
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77000000   Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 547 200,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 198157-2024
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en positiv egenkapital. • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en soliditetsgrad på minimum 20%. Soliditetsgraden beregnes som egenkapital*100/aktiver. Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelig reference forstås: o aftale om vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o aftale med en værdi på minimum 0,5 millioner DKK pr. år uden moms o aftale der har løbet i minimum 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – det vedligehold af grønne områder, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i ESPD’et, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference: • Beskrivelse: I feltet beskrives aftalen. Oplysningerne skal gøre det muligt for Ordregiver at vurdere, om referencen er sammenlignelig, samt gøre Ordregiver i stand til at vurdere referencen i forbindelse med en udvælgelse, hvorfor beskrivelsen skal indeholde oplysninger om: o Hvorvidt referencen vedrører vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o Hvorvidt referencen er en kommune eller kommunal institution Beløb: I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato. Ligeledes vælges valutaen DKK (Danish Krone) • Startdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen trådte i kraft. • Slutdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen udløb. Hvis aftalen ikke er afsluttet ved fristen for afgivelse af tilbud, så skal der ikke angives noget i feltet. • Modtagere: I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og –oplysninger. Tilbudsgiver kan i ESPD’et tilføje flere referencer ved at trykke på (+) neden for en reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere tilbudsgivers angivne referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Faglighed i driften
Beskrivelse : Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten. Det vægter positivt, at: 1. Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. 2. Driftslederen er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til biodiversitet, plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. 3. Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse : Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: 1. Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. 2. Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. 3. Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstider, antal gennemkørsler pr. distrikt mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 03/10/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 08/10/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/10/2024   21:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Delaftale 3: ”Distrikt 3 - Horsens midtby, Stensballe”
Beskrivelse : Distriktet omfatter 40 arbejdsområder, herunder: o 3 administrative bygninger o 2 aktivitetscentre o 8 døgn institutioner/beboelse o 16 daginstitutioner o 1 kolonihave o 3 Idrætsanlæg o 6 skoler o 1 kultur og fritidsbygning
Intern ID : Delaftale 3: ”Distrikt 3 - Horsens midtby, Stensballe”
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77000000   Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 457 600,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 198157-2024
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en positiv egenkapital. • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en soliditetsgrad på minimum 20%. Soliditetsgraden beregnes som egenkapital*100/aktiver. Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelig reference forstås: o aftale om vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o aftale med en værdi på minimum 0,5 millioner DKK pr. år uden moms o aftale der har løbet i minimum 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – det vedligehold af grønne områder, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i ESPD’et, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference: • Beskrivelse: I feltet beskrives aftalen. Oplysningerne skal gøre det muligt for Ordregiver at vurdere, om referencen er sammenlignelig, samt gøre Ordregiver i stand til at vurdere referencen i forbindelse med en udvælgelse, hvorfor beskrivelsen skal indeholde oplysninger om: o Hvorvidt referencen vedrører vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o Hvorvidt referencen er en kommune eller kommunal institution Beløb: I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato. Ligeledes vælges valutaen DKK (Danish Krone) • Startdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen trådte i kraft. • Slutdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen udløb. Hvis aftalen ikke er afsluttet ved fristen for afgivelse af tilbud, så skal der ikke angives noget i feltet. • Modtagere: I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og –oplysninger. Tilbudsgiver kan i ESPD’et tilføje flere referencer ved at trykke på (+) neden for en reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere tilbudsgivers angivne referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Faglighed i driften
Beskrivelse : Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten. Det vægter positivt, at: 1. Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. 2. Driftslederen er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til biodiversitet, plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. 3. Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse : Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: 1. Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. 2. Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. 3. Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstider, antal gennemkørsler pr. distrikt mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 03/10/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 08/10/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/10/2024   21:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel : Delaftale 4: ”Distrikt 4 - Søvind, Grumstrup, Tvingstrup, Hovedgård, Gedved
Beskrivelse : Distriktet omfatter 30 arbejdsområder, herunder: o 2 administrationsbygninger o 10 Daginstitutioner o 9 idrætsanlæg o 4 skoler o 1 tomgangsbolig
Intern ID : Delaftale 4: ”Distrikt 4 - Søvind, Grumstrup, Tvingstrup, Hovedgård, Gedved
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77000000   Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 17 611 200,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 198157-2024
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en positiv egenkapital. • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en soliditetsgrad på minimum 20%. Soliditetsgraden beregnes som egenkapital*100/aktiver. Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelig reference forstås: o aftale om vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o aftale med en værdi på minimum 0,5 millioner DKK pr. år uden moms o aftale der har løbet i minimum 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – det vedligehold af grønne områder, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i ESPD’et, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference: • Beskrivelse: I feltet beskrives aftalen. Oplysningerne skal gøre det muligt for Ordregiver at vurdere, om referencen er sammenlignelig, samt gøre Ordregiver i stand til at vurdere referencen i forbindelse med en udvælgelse, hvorfor beskrivelsen skal indeholde oplysninger om: o Hvorvidt referencen vedrører vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o Hvorvidt referencen er en kommune eller kommunal institution Beløb: I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato. Ligeledes vælges valutaen DKK (Danish Krone) • Startdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen trådte i kraft. • Slutdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen udløb. Hvis aftalen ikke er afsluttet ved fristen for afgivelse af tilbud, så skal der ikke angives noget i feltet. • Modtagere: I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og –oplysninger. Tilbudsgiver kan i ESPD’et tilføje flere referencer ved at trykke på (+) neden for en reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere tilbudsgivers angivne referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Faglighed i driften
Beskrivelse : Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten. Det vægter positivt, at: 1. Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. 2. Driftslederen er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til biodiversitet, plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. 3. Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse : Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: 1. Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. 2. Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. 3. Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstider, antal gennemkørsler pr. distrikt mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 03/10/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 08/10/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/10/2024   21:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel : Delaftale 5: ”Distrikt 5 - Brædstrup, Østbirk, Sdr. Vissing, Nim”
Beskrivelse : Distriktet omfatter ca. 24 arbejdsområder, herunder: o 1 Udkørsel for hjemmeplejen o 1 administrationsbygning o 6 daginstitutioner o 5 idrætsanlæg o 2 kultur- og fritidshuse o 5 plejecentre o 2 skoler
Intern ID : Delaftale 5: ”Distrikt 5 - Brædstrup, Østbirk, Sdr. Vissing, Nim”
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 77000000   Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 977 600,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 198157-2024
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en positiv egenkapital. • Tilbudsgiver skal i seneste regnskabsår have haft en soliditetsgrad på minimum 20%. Soliditetsgraden beregnes som egenkapital*100/aktiver. Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelig reference forstås: o aftale om vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o aftale med en værdi på minimum 0,5 millioner DKK pr. år uden moms o aftale der har løbet i minimum 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – det vedligehold af grønne områder, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i ESPD’et, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference: • Beskrivelse: I feltet beskrives aftalen. Oplysningerne skal gøre det muligt for Ordregiver at vurdere, om referencen er sammenlignelig, samt gøre Ordregiver i stand til at vurdere referencen i forbindelse med en udvælgelse, hvorfor beskrivelsen skal indeholde oplysninger om: o Hvorvidt referencen vedrører vedligeholdelse af grønne områder ved bygninger o Hvorvidt referencen er en kommune eller kommunal institution Beløb: I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato. Ligeledes vælges valutaen DKK (Danish Krone) • Startdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen trådte i kraft. • Slutdato: I feltet angives hvilken dato, aftalen udløb. Hvis aftalen ikke er afsluttet ved fristen for afgivelse af tilbud, så skal der ikke angives noget i feltet. • Modtagere: I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og –oplysninger. Tilbudsgiver kan i ESPD’et tilføje flere referencer ved at trykke på (+) neden for en reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere tilbudsgivers angivne referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Faglighed i driften
Beskrivelse : Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten. Det vægter positivt, at: 1. Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. 2. Driftslederen er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til biodiversitet, plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. 3. Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse : Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: 1. Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. 2. Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. 3. Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstider, antal gennemkørsler pr. distrikt mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 03/10/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 08/10/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/10/2024   21:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Horsens Kommune
Registreringsnummer : 29189889
By : Horsens
Postnummer : 8700
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Heidi Backmann Jensen
E-mail : hbaj@fikm.dk
Telefon : 76292025
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer : ORG-null
Postadresse : Chr M Østergaards Vej 4    
By : Horsens
Postnummer : 8700
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Heidi Backmann Jensen
E-mail : hbaj@fikm.dk
Telefon : 76292025
Internetadresse : https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 6b496d32-ed8b-4009-8a8a-deb665d9fdfa   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/09/2024   15:41:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 03/09/2024   15:47:00 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 533671-2024
EUT-S-nummer : 173/2024
Offentliggørelsesdato : 05/09/2024

Send til en kollega

0.083