1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Herlev Kommune - Analyse, Indkøb og Udbud
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb og levering af måtteservice i Herlev Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af måtteservice til lokationer i Herlev Kommune. Udbuddet skal sikre leje, vask og servicering af måtter til de lokationer i Kommunen, som har behov herfor, herunder levering og afhentning, samt generel vejledning af de enkelte institutioner/enheder om valg af måttestørrelser og udskiftningsfrekvens.For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3a), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Rammeaftalens anslåede samlede værdi over 2 år er 1.500.000 kr. Rammeaftalens maksimale samlede værdi inklusive eventuelt 2 års forlængelse er 3.000.000 kr.
Identifikator for proceduren
:
dec9d0c1-2d0d-4d9d-b5f0-bb8aaa47dc2b
Tidligere bekendtgørelse
:
062ab8f9-aac7-4c37-b817-4e0543cfe5a9-01
Intern ID
:
88.12.03Ø54-1-24
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med udbudslovens afsnit II om offentlige indkøb over tærskelværdien, jf. udbudsloven, lovbekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023. Udbuddet offentliggøres på en sådan måde, at enhver kan afgive tilbud.Ordregiver gør opmærksom på, at der under et offentligt udbud ikke gennemføres forhandlinger inden tildeling af rammeaftalen, ligesom der heller ikke vil ske en kontraktforhandling efter tildeling af rammeaftalen. Rammeaftalen med den vindende Tilbudsgiver indgås på baggrund af vedlagte udkast til rammeaftalen.Ordregiver er ansvarlig for, at de generelle principper om ligebehandling, gennemsigtighed og proportionalitet samt forbuddet mod forskelsbehandling på baggrund af nationalitet respekteres i alle faser af udbuddet frem til tidspunktet for opfyldelsen af den udbudte rammeaftale.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
39532000
Måtter,
98312000
Tekstilrensning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller følgende frivillige udelukkelsesgrunde §§ 137 stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, 5 og 6 , som ordregiver har bragt i anvendelse. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af bestemmelserne. Tilbudsgiver er endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb og levering af måtteservice i Herlev Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af måtteservice til lokationer i Herlev Kommune. Udbuddet skal sikre leje, vask og servicering af måtter til de lokationer i Kommunen, som har behov herfor, herunder levering og afhentning, samt generel vejledning af de enkelte institutioner/enheder om valg af måttestørrelser og udskiftningsfrekvens.For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3a), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Rammeaftalens anslåede samlede værdi over 2 år er 1.500.000 kr. Rammeaftalens maksimale samlede værdi inklusive eventuelt 2 års forlængelse er 3.000.000 kr.
Intern ID
:
88.12.03Ø54-1-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
39532000
Måtter,
98312000
Tekstilrensning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ved underkriteriet ”kvalitet” forstås, at processen omkring levering, afhentning og vask af måtterne sker professionelt og med høj sikkerhed for, at der kontinuerligt er rene måtter på de af Ordregiver udpegede lokationer, samt at Tilbudsgiver sikrer en god implementering af aftalen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Miljø- og klimamæssig bæredygtighed
Beskrivelse
:
Ved underkriteriet ”miljø- og klimamæssig bæredygtighed” forstås, at produktion, vask, transport og bortskaffelse af måtter skal foregå med mindst mulig miljøbelastning af hensyn til det omgivne miljø.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Herlev Kommune - Analyse, Indkøb og Udbud
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 150 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
3 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
3 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1 150 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Elis Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
88.12.03Ø54-2-24
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
01/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/09/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Herlev Kommune - Analyse, Indkøb og Udbud
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Herlev Kommune - Analyse, Indkøb og Udbud
Registreringsnummer
:
63640719
Afdeling
:
Analyse, Indkøb og Udbud
Postadresse
:
Herlev Bygade 90
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jessica Nilsson
Telefon
:
+45 44527000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
27339506
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Gitte Kærsgaard
Telefon
:
23739389
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
44bda00e-80b1-4b77-ba60-63db6411e985
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/09/2024
09:58:06 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
20/09/2024
07:26:01 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
570925-2024
EUT-S-nummer
:
185/2024
Offentliggørelsesdato
:
23/09/2024