1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Hillerød Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af vintertjeneste 2024-2028 i Hillerød Kommune
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning på kommunens veje, fordelt med følgende aktiviteter: • Klasse I og II-kørebaner med lastbiler og traktorer, i alt 7 ruter, • Klasse I og II-stier og fortove med sti- og fortovstraktorer, i alt 15 ruter, • Institutioner (adgangsveje, p-pladser mv.) med traktorer, i alt 2 ruter, • Busperroner, chikaner, fortov, sti o.l. med håndhold, i alt 4 ruter, • Klasse IV-kørebaner med traktorer (fra klasse I og II ruterne), i alt 10 ruter. Kontrakten omfatter endvidere: • Etablering af døgnbemandet Vintervagt til varetagelse og styring udkald • Etablering af læssevagt med specialmaskine, til varetagelse af opgaver på kommunenssalthal o.l. Ydelserne, ruterne og vinterklasser for veje og stier er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Det vintermateriel som Hillerød Kommune stiller til rådighed for opgavens løsning fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren
:
2e5b5253-6744-459b-a56c-fff09dbefb07
Tidligere bekendtgørelse
:
307591-2024
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
36 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Udbud af vintertjeneste 2024-2028 i Hillerød Kommune
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning på kommunens veje, fordelt med følgende aktiviteter: • Klasse I og II-kørebaner med lastbiler og traktorer, i alt 7 ruter, • Klasse I og II-stier og fortove med sti- og fortovstraktorer, i alt 15 ruter, • Institutioner (adgangsveje, p-pladser mv.) med traktorer, i alt 2 ruter, • Busperroner, chikaner, fortov, sti o.l. med håndhold, i alt 4 ruter, • Klasse IV-kørebaner med traktorer (fra klasse I og II ruterne), i alt 10 ruter. Kontrakten omfatter endvidere: • Etablering af døgnbemandet Vintervagt til varetagelse og styring udkald • Etablering af læssevagt med specialmaskine, til varetagelse af opgaver på kommunenssalthal o.l. Ydelserne, ruterne og vinterklasser for veje og stier er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Det vintermateriel som Hillerød Kommune stiller til rådighed for opgavens løsning fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Kontrakten kan forlænges (option for ordregiver) i op til yderligere 2 vintersæsoner (1+1), jf. entreprisekontraktens punkt 6.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
30/09/2024
Varigheds slutdato
:
01/05/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
36 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres for denne kontrakt ved tildelingskriteriet Pris. Vurderingsprisen er den samlede sum på tilbudslistens forside, baseret på estimerede mængder og tider (normalt driftsår) for 1 år. Vurderingsprisen anvendes udelukkende til tilbudsevaluering og ordregiver er ikke forpligtet til at aftage hverken en lignende mængde eller for en lignende pris hos den vindende tilbudsgiver.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: a) 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; b) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
9 544 250,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
FMT A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
FMT A/S' tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
9 544 250,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt med FMT A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
08/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
12/08/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Hillerød Kommune
Registreringsnummer
:
29189366
Postadresse
:
Trollesmindealle 27
By
:
3400
Postnummer
:
Hillerød
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikala Berg Dueholm
Telefon
:
21298756
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
FMT A/S
Registreringsnummer
:
19318672
Postadresse
:
Hammersholt Erhvervspark 32
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
48171775
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
d0c3d649-094f-4bd6-99cb-3a8a70d4dd86
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
25/09/2024
15:37:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
581911-2024
EUT-S-nummer
:
189/2024
Offentliggørelsesdato
:
27/09/2024