23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

DSB

Udbud på Vintertjeneste af DSB’s arealer i Vestdanmark


DSB

651372-2024 - Resultater
Danmark – Snerydning – Udbud på Vintertjeneste af DSB’s arealer i Vestdanmark
OJ S 209/2024 25/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn DSB
E-mail mayue@dsb.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter : Jernbanetjenester
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på Vintertjeneste af DSB’s arealer i Vestdanmark
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at anskaffe vintertjeneste på DSB’s arealer.
Identifikator for proceduren 3564ee99-462a-4491-b394-6b1be66b596c
Tidligere bekendtgørelse : 68896eb4-8df0-4ede-a2b8-2b337be11b33-01
Intern ID M.Y.15.05.2024
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i overensstemmelse med forsyningsvirksomhedsdirektivets bestemmelser herom. Dette indebærer, at enhver økonomisk aktør, der ønsker at deltage, kan afgive tilbud jf. udbudsbetingelser.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der henvises til udbudsmaterialet
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 110 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 110 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver er dog berettiget, men ikke forpligtet, til at berigtige tilbuddet/ESPD’et i henhold til Udbudslovens § 159, stk. 5. Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål stilles senest den 09.09.2024. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller på deres telefon. Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 10, stk. 1, nr. 1, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Ved ændringer af tilbudsgivers sammensætning finder reglerne i udbudslovens § 147 i det hele anvendelse. I relation til punkt 3.2 i udbudsbetingelserne bemærkes at, der er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for alle delkontrakter i kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner. I udbudsbetingelsernes afsnit 3.2 er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for den enkelte delkontrakt i delkontraktens fulde løbetid. Den anslåede værdi af delkontrakt 1, udgør 42.500.000 DKK Den anslåede værdi af delkontrakt 2, udgør 42.500.000 DKK Den samlede anslået værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til alle delkontrakter, udgør DKK 85.000.000. Ordregivers skøn over den anslåede værdi er baseret på historisk forbrug. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 1, udgør DKK 55.000.000. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 2, udgør DKK 55.000.000. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til alle delkontrakter, udgør DKK 110.000.000. Forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om de enkelte rammeaftalers (delkontrakters) endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for ordregivers skøn over det forventede træk på rammeaftalen, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige kontrakter, der skal leveres inden for rammeaftalens løbetid. Der er herved taget højde dels for ordregivers forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på rammeaftalen, dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er garanteret noget mindstetræk på rammeaftalen, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra ordregiver om et mindstetræk på rammeaftalen. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi i såvel opad- som nedadgående retning. Ordregiver kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delaftale 1: SYDVEST
Beskrivelse : Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at anskaffe vintertjeneste på DSB’s arealer beliggende i Sydvest jf. lokalitetsliste.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger : Der henvises til udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 11/11/2024
Varigheds slutdato 12/11/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalen kan af DSB forlænges med op til to (2) år + op til et (1) år, således i alt maksimalt op til 8 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 55 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse : Den evalueringstekniske pris udgør summen af de angivet enhedspriser i bilag B01.D.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Instruktion til medarbejdere vægter 40% af tildelingskriteriet kvalitet Ruteplanlægning vægter 40% af tildelingskriteriet kvalitet Implementering vægter 20% af tildelingskriteriet kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten DSB
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Delaftale 2: NORDVEST
Beskrivelse : Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at anskaffe vintertjeneste på DSB’s arealer beliggende i Nordvest.
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger : Der henvises til udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 11/11/2024
Varigheds slutdato 12/11/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalen kan af DSB forlænges med op til to (2) år + op til et (1) år, således i alt maksimalt op til 8 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 55 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse : Den evalueringstekniske pris udgør summen af de angivet enhedspriser i bilag B01.D.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Instruktion til medarbejdere vægter 40% af tildelingskriteriet kvalitet Ruteplanlægning vægter 40% af tildelingskriteriet kvalitet Implementering vægter 20% af tildelingskriteriet kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 110 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 110 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 85 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 55 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 42 500 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn FORSTAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 1: SYDVEST - FORSTAS A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Koncessionsværdi
Underentreprise Ja
Underentrepriseværdien er kendt nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt : nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1: SYDVEST - FORSTAS A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 22/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten DSB
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 55 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 42 500 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn FORSTAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 2: NORDVEST - FORSTAS A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Koncessionsværdi
Underentreprise Ja
Underentrepriseværdien er kendt nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt : nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 2: NORDVEST - FORSTAS A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 22/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : DSB
Registreringsnummer : 25 05 00 53
Postadresse : Telegade 2    
By : Taastrup
Postnummer : 2630
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Mahmut Yüksel
E-mail : mayue@dsb.dk
Telefon : +45 00000000
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10 29 48 19
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : FORSTAS A/S
Registreringsnummer : DK29615756
Postadresse : Prins Georgs Kvarter 3    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mb@forstas.dk
Telefon : +45 91532248
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : d4ecdcf1-3e78-436f-87db-9b5b84d6508e   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 24/10/2024   10:52:37 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 24/10/2024   11:15:05 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 651372-2024
EUT-S-nummer : 209/2024
Offentliggørelsesdato : 25/10/2024

Send til en kollega

0.062