1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Andel Holding A/S
Køberens retlige status
:
Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Klagenævn for udbud
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale vedr. Affaldshåndtering
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omhandler indgåelse af Rammeaftale vedrørende affaldshåndtering og containerleje for erhvervsaffald, affaldshåndtering af farligt affald inkl. anvendelse af ekstern lovpligtig sikkerhedsrådgiverfunktion, samt makulering af fortrolige papirer/dokumenter. Der er tale om en rammeaftale, hvorfor der ikke kan garanteres nogen minimumsomsætning. Rammeaftalen vil blive tildelt til en (1) leverandør. Sagsnummer hos den ordregivende enhed: 2024-377895
Identifikator for proceduren
:
477331a5-e819-464b-b39b-6943bb3e3f67
Tidligere bekendtgørelse
:
7daa036e-7a3b-4a1a-8c76-3e43aa56c023-01
Intern ID
:
2024-377895
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90500000
Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse,
90510000
Bortskaffelse og behandling af affald,
90512000
Transport af affald,
90513000
Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald,
90520000
Tjenesteydelser i forbindelse med radioaktivt, giftigt, medicinsk og farligt affald
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
ANDELs lokationer samt sites, fordelt primært på Sjælland samt dele af Jylland (Horsens & Aalborg). Der forventes udbygning af geografisk dækning til også at omfatte Fyn og yderligere dele af Jylland (dog alene land-/brofaste).
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
14 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
17 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Såfremt ANDEL modtager flere egnede ansøgninger, end ANDEL forventer at udvælge, vil ANDEL begrænse antallet ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier. Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som den udbudte aftale vedrører. I denne forbindelse vil udvælgelsen ske på baggrund af følgende elementer i prioriteret rækkefølge: - Referencer angår leverancer af de tjenesteydelser til Kunder med tilsvarende ejerstuktur som ANDEL - Bredden af referencerne, således referencer der angår flest af de efterspurgte ydelser. - Referencer med den højeste kontraktsum Vurderingen vil ske ud fra de leverede referencer i ESPD’et. Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ” implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ANDEL har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge ANDEL et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale vedr. Affaldshåndtering
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omhandler indgåelse af Rammeaftale vedrørende affaldshåndtering og containerleje for erhvervsaffald, affaldshåndtering af farligt affald inkl. anvendelse af ekstern lovpligtig sikkerhedsrådgiverfunktion, samt makulering af fortrolige papirer/dokumenter. Der er tale om en rammeaftale, hvorfor der ikke kan garanteres nogen minimumsomsætning. Rammeaftalen vil blive tildelt til en (1) leverandør. Sagsnummer hos den ordregivende enhed: 2024-377895
Intern ID
:
2024-377895
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90500000
Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse,
90510000
Bortskaffelse og behandling af affald,
90512000
Transport af affald,
90513000
Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald,
90520000
Tjenesteydelser i forbindelse med radioaktivt, giftigt, medicinsk og farligt affald
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
ANDELs lokationer samt sites, fordelt primært på Sjælland samt dele af Jylland (Horsens & Aalborg). Der forventes udbygning af geografisk dækning til også at omfatte Fyn og yderligere dele af Jylland (dog alene land-/brofaste).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
ANDEL kan forlænge Rammeaftalen på samme vilkår i op til 12 måneder. Forlængelse må ikke finde sted mere end 4 gange.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
14 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
17 500 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Yderligere oplysninger
:
Såfremt ANDEL modtager flere egnede ansøgninger, end ANDEL forventer at udvælge, vil ANDEL begrænse antallet ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier. Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som den udbudte aftale vedrører. I denne forbindelse vil udvælgelsen ske på baggrund af følgende elementer i prioriteret rækkefølge: - Referencer angår leverancer af de tjenesteydelser til Kunder med tilsvarende ejerstuktur som ANDEL - Bredden af referencerne, således referencer der angår flest af de efterspurgte ydelser. - Referencer med den højeste kontraktsum Vurderingen vil ske ud fra de leverede referencer i ESPD’et. Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ” implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ANDEL har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge ANDEL et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Evalueringen af underkriteriet ”Pris” baseres på delkriteriet ”Evalueringstekniske pris” som angivet i tilbudslisten.
Beskrivelse
:
Bedømmes på grundlag af den evalueringstekniske pris jf. Rammeaftale Bilag 4 – Til-budsliste, faneblad "1 - Evalueringstekniskpris".
Vægtning (pointantal, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive tildelt point ud fra nedenstående delkriterier med dertilhørende vægtning:
Beskrivelse
:
I den samlede vurdering af Tilbudsgivers løsningsbeskrivelse (Rammeaftale Bilag 2) tillægges der positiv betydning i tilbudsevalueringen i forhold til Tilbudsgivers redegørelse jf. Rammeaftale Bilag 1 Kravspecifikation - evalueringskrav (EK).
Vægtning (pointantal, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), glæder følgende friste for indgivelse af klager: Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har afgivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. 3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand-still perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand-still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1. VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center Offentlig Konkurrence Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35 By: Valby Postnummer2500 Land: Danmark (DK) Telefon: +45 41715000 Mailadresse: kfst@kfst.dk Internetadresse URL http://www.kfst.dk
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævn for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Andel Holding A/S
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Andel Holding A/S
Registreringsnummer
:
25784413
Afdeling
:
Koncernindkøb
Postadresse
:
Hovedgaden 36
By
:
Svinninge
Postnummer
:
4520
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Charlotte Kinsbøl Kjær
Telefon
:
+45 59214218
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævn for udbud
Registreringsnummer
:
37 79 55 26
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævn for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Andel Holding A/S
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c63e853a-2766-4324-af2d-55fd78fa9968
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
30/10/2024
13:05:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
30/10/2024
13:07:41 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
662670-2024
EUT-S-nummer
:
213/2024
Offentliggørelsesdato
:
31/10/2024