23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Vestforbrænding og datterselskaber

Rammeaftale om rådgivning - Energicentraler og Lagring


I/S Vestforbrænding og datterselskaber

728334-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri – Rammeaftale om rådgivning - Energicentraler og Lagring
OJ S 233/2024 29/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Vestforbrænding og datterselskaber
E-mail ansi@vestfor.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter : Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale om rådgivning - Energicentraler og Lagring
Beskrivelse Udbuddet vedrører rammeaftale om teknisk rådgivning ved etablering af energicentraler og lagring i henhold til Vestforbrændings Varmeplan 2030 inkl. grænseflade til Bygherres fjernvarmenet. Bygherre er godt i gang med at udbygge fjernvarmenettet i sit forsyningsområde fra 8.000 til 40.000 slutkunder fordelt i fjernvarmeselskabets 7 fjernvarmekommuner. Udbygningen af selve forsyningsnettet udføres i 2 etaper, hvor etape 1 løber fra 2024 – 2028, mens etape 2 forventes at løbe fra 2026 – 2030. Herudover omfatter udbygningen af forsyningsnettet etablering af transmissionsledning. Når fjernvarmenettet er fuldt udbygget, vil Bygherres nuværende produktionskapacitet ikke længere være tilstrækkelig til at dække det øgede varmebehov. Af hensyn til forsyningssikkerheden i det nye, større fjernvarmenet, er der derfor behov for at etablere et antal energicentraler med tilhørende lagringskapacitet.
Identifikator for proceduren 889d3459-73de-414f-8402-7c27202b53dc
Intern ID 24-02220
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 71310000   Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 71311000   Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder, 71312000   Rådgivning i forbindelse med bygningskonstruktioner, 71313000   Rådgivning i forbindelse med miljøteknik, 71313100   Rådgivning i forbindelse med støjbekæmpelse, 71315100   Rådgivning i forbindelse med bygningsmaterialer, 71315210   Rådgivning i forbindelse med bygningsteknik, 71318000   Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen, 71530000   Rådgivning i forbindelse med byggeri, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning, 71621000   Tekniske undersøgelser eller rådgivning, 71800000   Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse, 85312300   Vejledning og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 117 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 175 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Med henvisning til udbudsbetingelsernes punkt 4.4 Udvælgelse, kan Ordregiver udvælge op til 4 ansøgere til at afgive tilbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Rammeaftale om rådgivning - Energicentraler og Lagring
Beskrivelse : Udbuddet vedrører rammeaftale om teknisk rådgivning ved etablering af energicentraler og lagring i henhold til Vestforbrændings Varmeplan 2030 inkl. grænseflade til Bygherres fjernvarmenet. Bygherre er godt i gang med at udbygge fjernvarmenettet i sit forsyningsområde fra 8.000 til 40.000 slutkunder fordelt i fjernvarmeselskabets 7 fjernvarmekommuner. Udbygningen af selve forsyningsnettet udføres i 2 etaper, hvor etape 1 løber fra 2024 – 2028, mens etape 2 forventes at løbe fra 2026 – 2030. Herudover omfatter udbygningen af forsyningsnettet etablering af transmissionsledning. Når fjernvarmenettet er fuldt udbygget, vil Bygherres nuværende produktionskapacitet ikke længere være tilstrækkelig til at dække det øgede varmebehov. Af hensyn til forsyningssikkerheden i det nye, større fjernvarmenet, er der derfor behov for at etablere et antal energicentraler med tilhørende lagringskapacitet.
Intern ID : 24-02220
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 71310000   Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 71311000   Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder, 71312000   Rådgivning i forbindelse med bygningskonstruktioner, 71313000   Rådgivning i forbindelse med miljøteknik, 71313100   Rådgivning i forbindelse med støjbekæmpelse, 71315100   Rådgivning i forbindelse med bygningsmaterialer, 71315210   Rådgivning i forbindelse med bygningsteknik, 71318000   Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen, 71530000   Rådgivning i forbindelse med byggeri, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning, 71621000   Tekniske undersøgelser eller rådgivning, 71800000   Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse, 85312300   Vejledning og rådgivning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalerne træder i kraft ved underskrift og har en varighed på 4 år med mulighed for forlængelse i først 1 x 2 år og herefter 2 x 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 117 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 175 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger : Med henvisning til udbudsbetingelsernes punkt 4.4 Udvælgelse, kan Ordregiver udvælge op til 4 ansøgere til at afgive tilbud.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen: • Ansøger skal som minimum have en egenkapital på 120.000.000,00 DKK for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen: • Tilbudsgiver skal som minimum angive 3 referencer, som dokumenterer, at Tilbudsgiver har erfaring med at håndtere levering af ydelser af tilsvarende karakter som de udbudte ydelser (f.eks. en portefølje af ydelser eller ydelser inden for energicentraler og lagring). • Referencerne skal være udført inden for seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. • Ordregiver vil se bort fra referencer, der er afsluttet mere end 3 år før tilbudsfristen. Referencerne skal indeholde følgende: • Beskrivelse: Beskrivelse af ydelserne med fokus på elementer som gør referencen sammenlignelig og konditionsmæssig • Beløb: Ydelsernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført ydelserne. • Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af de pågældende ydelser. • Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne. Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have en negativ betydning for vurdering af Tilbudsgivers egnethed. Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt at kopiere tekst ind i boksen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bemanding
Beskrivelse : I evaluering underkriteriet ”Bemanding” indgår følgende delkriterier: • CV’er jf. nedenstående (30 %) • Skriftlig besvarelse af spørgsmål Bilag E (20 %) • Mundtlig præsentation på forhandlingsmøde (50 %) Tilbudsgiver skal vedlægge CV’ere på følgende nøglemedarbejdere: • Rammeaftaleansvarlig • Projektleder • Projekteringsleder • Byggeleder • Idriftssættelsesleder • IKT-leder • Fagleder Elforsyning • Fagleder Maskinanlæg • Fagleder EL/SRO • Fagleder BYG Det vil vægte højt at CV’erne afspejler stor faglighed og erfaring på det område de dækker og at det tydeligt fremgår, at de tilbudte nøglemedarbejdere har både den rette uddannelse, anciennitet og erfaring samt kendskab til fjernvarmeforsyningsområdet. Herudover lægges der vægt på, at nøglemedarbejdernes kompetencer svarer til den rolle de skal varetage på projekterne, og at det at det beskrives og sandsynliggøres, hvordan og at nøglemedarbejdernes kompetencer kommer projekterne til gavn. Nøglemedarbejderne skal kunne tale og skrive dansk og være til rådighed i hele projektforløbet. Der skal oplyses mindst 1 reference-projekter på CV’et, hvor nøglemedarbejderen har bestridt en lignende rolle. Et CV må max. fylde 2 stk. A4-sider, ved eventuelt flere sider vil kun de 3 første sider indgå i evalueringen. CV’er skal udarbejdes med særlig vægt på: • Uddannelse og anciennitet • Relevant efteruddannelse • Erhvervsmæssig erfaring, gerne med henvisning til gennemførte projekter • Personlige og faglige kompetencer med relevans for opgaven f.eks. i relation til samarbejde, forhandling, planlægning, struktur, rettidighed, styring af tid, økonomi og kvalitet osv. For en nærmere beskrivelse af de enkelte nøglemedarbejder henvises til Bilag 1 Opgavebeskrivelse. Udvalgte nøglemedarbejderes besvarelse af spørgsmål Tilbuddet skal vedlægges en skriftlig besvarelse på Ordregivers spørgsmål i Bilag E. I forbindelse med forhandlingsmøde med Ordregiver ønskes besvarelsen af spørgsmålene mundtligt præsenteret af nedenstående nøglemedarbejdere. Følgende nøglemedarbejder skal besvare Bilag E og deltage i forhandlingsmøde: • Rammeaftaleansvarlig • Projekteringsleder • Projektleder De udvalgte nøglemedarbejderne præsenterer på mødet, hvordan vedkommende med faglige- og personlige kompetencer og erfaring bedst muligt kan sikre, at den aktuelle opgave kan gennemføres succesfuldt. Der afsættes ca. 15 minutter pr. nøglemedarbejder til den mundtlige præsentation. Denne præsentation kan forventes fordelt med 10 minutter til selve den mundtlige præsentation og 5 minutter til spørgsmål og dialog. Ved den mundtlige præsentation vil det blive vægtet positivt at nøglemedarbejderen bedst muligt præsenterer overblik og selvindsigt i relation til de spørgsmål som Tilbudsgiver har besvaret skriftligt jf. Bilag E med fokus på bedst mulig opfyldelse af: • Personlig power og dynamik • Gode kommunikationsevner, herunder være i stand til at sammenfatte komplicerede budskaber kortfattet med sans for det vigtige • Tillidsskabende, lyttende og reflekterende • Overblik over egen rolle og ansvar på projektet, der opfylder Vestforbrændings ønske om et succesfuldt og tillidsfuldt samarbejde. • Selvreflekterende i relation til egne personlige og faglige styrker og svagheder, med konkret beskrivelse af hvordan nøglemedarbejderen arbejder med svaghederne eller hvordan resten af nøglebemandingen supplerer ift. egne svagheder. • Erfaring og forslag til hvordan der bedst muligt arbejdes med konflikthåndtering så eskalering af konflikter undgås.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisation
Beskrivelse : I evaluering af underkriteriet ”Organisation” indgår følgende: • Rådgiver skal beskrive den tilbudte organisation, herunder hvordan det sikres at organisationen er i stand til at varetage de mange forskellige opgaver, som Rammeaftalen omfatter, og hvordan Rådgiver vil sikre, at organisationen passer til Bygherres organisation og måde at gennemføre projekter på. Det vægter positivt, at den tilbudte organisation sikrer et smidigt samarbejde med Bygherre og projekternes øvrige interessenter samt sikrer efterlevelse af Bygherres krav og ønsker. • Rådgiver skal beskrive, hvordan Rådgiveren vil sikre robusthed i egen organisation i forhold til opgavernes udførelse? Det vægter positivt, at den tilbudte organisation har stor robusthed ift. evt. udskiftning af nøglebemandingen som følge af langtidssygdom, barsel, jobskifte osv. og som samtidigt er fleksibel ift. skiftende ressourcetræk og arbejdsbelastning på projekterne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Metodebeskrivelse
Beskrivelse : I evaluering af underkriteriet ”Metodebeskrivelse” indgår følgende: • Rådgiver skal beskrive processen for, hvordan Rådgiver vil sikre, at Ordregivers krav og ønsker bliver imødekommet, herunder hvordan Rådgiver vil sikre koordinering og håndtering af grænseflader på tværs af fagdiscipliner. Det vægter positivt, at Rådgiver kan demonstrere en proces, der sandsynliggør, at Ordregivers krav og ønsker imødekommes og at Rådgivers metode sikrer hensigtsmæssig koordinering og håndtering af grænseflader til gavn for projektets gennemførelse. • Rådgiver skal beskrive, hvorledes Rådgiver vil sikre, at arbejdsmiljøregler bliver overholdt i projekteringsfasen og efterfølgende i driftsfasen. Det vægter positivt, at Rådgiver kan demonstrere en proces, der sandsynliggør, at arbejdsmiljøregler overholdes i projekteringsfasen og driftsfasen. • Rådgiver skal beskrives, hvordan det sikres, at Rådgivers erfaring fra tilsvarende projekter vil blive inddraget og være til gavn for Ordregivers projekter, herunder også hvordan erfaringer draget fra de første projekter hos Ordregiver kan blive til gavn for de kommende projekter hos Ordregiver. Der vil blive lagt vægt på, at Rådgivers beskrivelse sandsynliggør, at de opnåede erfaringer vil blive inddrage til gavn for de enkelte projekter, som de gennemføres. • Rådgiver skal beskrive, hvordan Rådgiver vil sikre, at den/de projekterendes og byggeledelsens samarbejde fungerer bedst muligt, således at der opbygges en god samarbejdsrelation, og hvordan der undgås uoverensstemmelse mellem disse og derved en smidigere projektafvikling. Uoverensstemmelser kan f.eks. være uenighed om deadlines og tidsplaner. Det vægter positivt, at Rådgiver sandsynliggør, at de foreslåede tiltag i praksis minimerer uoverensstemmelser. • Rådgiver skal beskrive, hvordan det sikres, at bæredygtighed bliver anvendt og behandlet i de enkelte projekter, herunder, hvordan Rådgiver sikrer en proces for at udarbejde LCC beregninger i de konkrete projekter. Det vægter positivt, at Rådgiver sandsynliggør, at processen vil sikre, at bæredygtighed og LCC beregninger anvendes på de enkelte projekter.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 13/12/2024   09:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse -
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling -
Oplysninger om klagefrister : I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage: En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen. Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor: 1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen): 2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen: 3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de relevante årsager for beslutningen: 4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven. Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1). E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1. Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren I/S Vestforbrænding og datterselskaber
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Registreringsnummer : 10866111
Postadresse : Ejby Mosevej 219    
By : Glostrup
Postnummer : 2600
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Anny Simonsen
E-mail : ansi@vestfor.dk
Telefon : +45 99999999
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres efb6b508-e599-4899-8da8-61ada11a7d6f-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Rammeaftalens punkt 12 "Ansvar ved fejl og mangler" er ændret fra: "ABR 18 § 49 præciseres, hvorefter at Rådgiver er ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for fejl og forsømmelse ved opgavens løsning med de begrænsninger, der fremgår af ABR 18 § 50 stk. 1-3. ABR 18, § 50 stk. 4 fraviges, hvorefter det mellem Parterne er aftalt, at den økonomiske begrænsning ikke finder anvendelse. Der er mellem parterne aftalt en økonomisk grænse for Rådgivers ansvar på 50.000.000,00 DKK. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke ved grov uagtsomhed eller forsæt. Til: "ABR 18 § 49 præciseres, hvorefter at Rådgiver er ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for fejl og forsømmelse ved opgavens løsning med de begrænsninger, der fremgår af ABR 18 § 50 stk. 1-3. ABR 18, § 50 stk. 4 fraviges, hvorefter det mellem Parterne er aftalt, at den økonomiske begrænsning ikke finder anvendelse. Der er mellem parterne aftalt en økonomisk grænse for Rådgivers ansvar på 50.000.000,00 DKK på den samlede rammeaftale. Rådgivers ansvar pr. ATR begrænses til 2,5 x honoraret for den enkelte ATR. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke ved grov uagtsomhed eller forsæt." Grundet ovenstående ændring, åbnes for spørgsmål/svar frem til den 3. december 2024, kl. 12.00 og tilbudsfristen ændres til den 13. december 2024, kl. 10.00
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 318eb3c1-f340-414d-948f-39abdff21156   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 27/11/2024   15:14:57 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 27/11/2024   15:15:12 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 728334-2024
EUT-S-nummer : 233/2024
Offentliggørelsesdato : 29/11/2024

Send til en kollega

0.063