23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Gymnasiefællesskabet

Rengøringsservice


Gymnasiefællesskabet

790682-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Rengøringsservice
OJ S 249/2024 23/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Gymnasiefællesskabet
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rengøringsservice
Beskrivelse Udbuddet omfatter rengøringsservice for Roskilde Katedralskole og Nyborg Gymnasium og Kostskoe. Rengøringsservice omfatter løbende indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver. Herudover udbydes der vinduespolering på begge delaftaler som en option til rengøringsservice. Vinduespolering omfatter ind- og udvendige facadeglas, samt polering af internt glas og ovenlys mv. Kontraktbilag 1-1C indeholder en uddybende beskrivelse af den udbudte Ydelse
Identifikator for proceduren c2c1a06b-a5cc-4052-ac93-e75204f0f7ed
Intern ID S24-76207
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i to faser
Hovedpunkterne i proceduren Disse udbudsbetingelser gælder for ordregivers udbud af kontrakt vedrørende Rengøringsservice og vinduespolering til hhv. Nyborg Gymnasium og Roskilde Katedralskole. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter to faser: en ansøgningsfase og en tilbudsfase. For delaftale 1 gælder følgende: Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 tilbudsgivere på delaftale 1, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt antallet af egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse i ikke overstiger det planlagte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt der er flere egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede ansøgere på grundlag af følgende objektive kriterier: • At der på referencen udføres rengøringsservice efter en frekvensbaseret kravspecifikation (samme type som nærværende udbuds kontraktbilag 1A: Teknisk kravspecifikation) (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At der på referencen udføres vinduespolering (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At referencen var igangværende på ansøgningstidspunktet (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At referencen er længerevarende (med længerevarende menes at levering til referencen er opstartet før 1. oktober 2022 (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At kontraktsum pr. år er mellem DKK 650.000 og DKK 1.900.000 (eller tilsvarende i anden valuta) inden for minimum 1 af de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen (angivet af ansøger under ”beløb” i ESPD) Vurderingen af hver af ansøgers referencer (op til 5 referencer) summeres til en samlet vurdering af ansøgers referencer. Den samlede vurdering af ansøgers referencer er bestemmende for udvælgelsen af tilbudsgivere. Hvis to eller flere ansøgere umiddelbart vurderes ens på udvælgelseskriteriet referenceliste, lægges der særlig vægt på, at referencen er en lignende kundetype herved, menes ungdomsuddannelser, gymnasier, universiteter, folkeskoler eller organisationer og institutioner, hvor den primær målgruppe er unge mellem 15 og 25 år og tilbyder en eller anden form for undervisning eller anden form for udviklingsarbejde. Hvis to eller flere ansøgere derefter stadig vurderes ens, lægges der særlig vægt på antallet af bruger og antallet af kvadratmeter der rengøres for referencen. Alternativt: kan Ordregiver vælge at lægge særlig vægt på kontraktsum pr. år. Her lægges det til grund, at referencer, der ligger tættest på en kontraktsum pr. år på DKK 1.800.000 (eller tilsvarende i anden valuta), bliver anset for at være den mest lignende/bedste reference. Hvis Ordregiver skønner, at der ikke kan lægges vægt på antallet af elever og kvadratmeter, fordi data ikke er tilgængeligt, anvendes den alternative metode baseret på kontraktsummen. For Delaftale 2 gælder følgende: Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 tilbudsgivere på delaftale 1, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt antallet af egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse i ikke overstiger det planlagte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt der er flere egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede ansøgere på grundlag af følgende objektive kriterier: • At der på referencen udføres rengøringsservice efter en frekvensbaseret kravspecifikation (samme type som nærværende udbuds kontraktbilag 1A: Teknisk kravspecifikation) (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At der på referencen udføres vinduespolering (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At reference er udført som svanemærket rengøringsservice i henholdt til standarden 076 – Rengøringsservice2 - version 3.5 og nyere. • At referencen var igangværende på ansøgningstidspunktet (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At referencen er længerevarende (med længerevarende menes at levering til referencen er opstartet før 1. oktober 2022 (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At kontraktsum pr. år er mellem DKK 1.500.000 og DKK 2.700.000 (eller tilsvarende i anden valuta) inden for minimum 1 af de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen (angivet af ansøger under ”beløb” i ESPD) Vurderingen af hver af ansøgers referencer (op til 5 referencer) summeres til en samlet vurdering af ansøgers referencer. Den samlede vurdering af ansøgers referencer er bestemmende for udvælgelsen af tilbudsgivere. Hvis to eller flere ansøgere umiddelbart vurderes ens på udvælgelseskriteriet referenceliste, lægges der særlig vægt på, at referencen er en lignende kundetype herved, menes ungdomsuddannelser, gymnasier, universiteter, folkeskoler eller organisationer og institutioner, hvor den primær målgruppe er unge mellem 15 og 25 år og tilbyder en eller anden form for undervisning eller anden form for udviklingsarbejde. Og at reference er udført, som svanemærket rengøringsservice i henholdt til standarden 076 – Rengøringsservice. Hvis to eller flere ansøgere derefter stadig vurderes ens, lægges der særlig vægt på antallet af bruger og antallet af kvadratmeter der rengøres for referencen. Alternativt: kan Ordregiver vælge at lægge særlig vægt på kontraktsum pr. år. Her lægges det til grund, at referencer, der ligger tættest på en kontraktsum pr. år på DKK 2.700.000 (eller tilsvarende i anden valuta), bliver anset for at være den mest lignende/bedste reference. Hvis Ordregiver skønner, at der ikke kan lægges vægt på antallet af elever og kvadratmeter, fordi data ikke er tilgængeligt, anvendes den alternative metode baseret på kontraktsummen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90900000   Rengørings- og sanitetstjenester, 90910000   Rengøring, 90911000   Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 90911100   Rengøring af lokaler, 90911200   Rengøring af bygninger, 90911300   Vinduespudsning, 90919000   Rengøring af kontorer, skoler og kontorudstyr, 90919100   Rengøring af kontorudstyr, 90919200   Rengøring af kontorer, 90919300   Rengøring af skoler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Holbækvej 59    
By Roskilde
Postnummer 4000
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Roskilde Katedralskole
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skolebakken 13    
By Nyborg
Postnummer 5800
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nyborg Gymnasium og Kostskole
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 38 900 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet Gennemføres som et begrænset udbud Bemærk venligst: Når ansøger ønsker at blive prækvalificeret for både delaftale 1 og delaftale 2, skal de dobbelte minimumskrav opfyldes. Dette indebærer, at de oprindelige minimumskrav for en enkelt delaftale skal multipliceres med to, for at afspejle det samlede krav for ansøgning til to delaftaler. Det vil sige, de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK på 10.000.000. og den gennemsnitlige Egenkapitalen i de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK 900.000. -- Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske ansøgere eller tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Det er dog et krav, at serviceattesten ikke må være ældre end 6 måneder ved ansøgningsfristen udløb. Hvis ansøger eller tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Ansøger eller tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En ansøger eller tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger eller tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor ansøger eller tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt ansøger eller tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. --- Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. --- Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Rengøringsservice Roskilde katedralskole
Beskrivelse : Udbuddet omfatter rengøringsservice for Roskilde katedralskole. Rengøringsservice omfatter løbende indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver. Herudover udbydes der vinduespolering, samt ekstra rengøring som optioner. Det er væsentligt at bemærke, at både rengøringsservice og vinduespolering i øjeblikket bliver leveret af en ekstern udbyder.
Intern ID : Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90900000   Rengørings- og sanitetstjenester, 90910000   Rengøring, 90911000   Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 90911100   Rengøring af lokaler, 90911200   Rengøring af bygninger, 90911300   Vinduespudsning, 90919000   Rengøring af kontorer, skoler og kontorudstyr, 90919100   Rengøring af kontorudstyr, 90919200   Rengøring af kontorer, 90919300   Rengøring af skoler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : - Vinduespolering - Ekstra rengøring - Rengøring efter Arrangementer - Vinterrengøring - Rengøring under måtter
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Holbækvej 59    
By : Roskilde
Postnummer : 4000
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Roskilde katedralskole
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2025
Varigheds slutdato 31/07/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Maksimalt kan der ske en forlængelse på optil 24 måneder eller 2 gange 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter to faser: en ansøgningsfase og en tilbudsfase. Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 tilbudsgivere på delaftale 1, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske ansøgere eller tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger eller tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Ansøger eller tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Or-dregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En ansøger eller tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, med-mindre ansøger eller tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor ansøger eller tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt ansøger eller tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelses-grund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Bæredygtig anvendelse og beskyttelse af vand- og havressourcer
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Modvirkning af klimaændringer
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Etnisk ligestilling
Socialt mål, som fremmes Ligestilling mellem kønnene
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Der er følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen: Årsomsætning (nettoomsætning) i de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK 5.000.000 (eller tilsvarende i anden valuta) Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. I forhold til dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, skal ansøger fremlægge følgende dokumentation: Ansøger/tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav ved at fremlægge en underskrevet revisorerklæring eller ansøgers/tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabs oplysninger.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: Egenkapitalen i de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK 450.000 i gennemsnitlige (eller tilsvarende i anden valuta). Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. I forhold til dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, skal ansøger fremlægge følgende dokumentation: Ansøger/tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav ved at fremlægge en underskrevet revisorerklæring eller ansøgers/tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabs oplysninger.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. For at blive erklæret egnet, skal Ansøger opfylde nedenstående vedrørende teknisk og faglig formåen: Referencelisten skal indeholde minimum 2 referencer, hvor Ansøger enten har været kontraktejer eller udførende underleverandør på en kontrakt, og hvor alle opfylder følgende kriterier indenfor to af de sidste tre år op til ansøgningsfristens udløb: I. Referencens modtager skal være en Ordregiver, hvor der primært færdes børn, unge og voksne, og som tilbyder aktiviteter eller services i et miljø, der ligner eller har ligheder med uddannelsesinstitutioner. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, institutioner eller steder, der engagerer sig i uddannelseslignende eller udviklingsorienterede aktiviteter. II. Referencens opgave- og ydelsesbeskrivelse vedrører levering af daglig rengøringsservice, som er udført som frekvensbaseret rengøring. III. Referencens kontraktsum pr. år (beløb) er på minimum DKK 500.000,- IV. Tilbudsgiveren skal angive omfanget af den reference. Herved menes, a. Antallet af bruger (dvs. elever, kursister og ansatte) som anvender bygningsmassen. b. Det totale antal kvadratmeter, der rengøres under denne reference. Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. Der henstilles til, at der kun oplyses 5 referencer. Skulle der blive indsendt flere end 5 referencer, vil kun de første 5 referencer opført i (ESPD) blive taget i betragtning ved vurderingen af opfyldelsen af minimumskravene og ved begrænsningen af antallet af kvalificerede ansøgere. Dette princip finder anvendelse uafhængigt af ansøgerens organisatoriske form, det vil sige, uanset om ansøgeren er en enkeltstående virksomhed, et konsortium, eller en virksomhed, der baserer sit kvalifikationsgrundlag på andre juridiske enheders kapaciteter. I tilfælde af et konsortium eller en virksomhed, der støtter sig på andres kapaciteter, specifikt med henblik på faglige erfaringer, opfordres det til, at der samlet indsendes maksimalt 5 referencer. Alternativt bør det præciseres, hvilke 5 referencer der ønskes lagt til grund for udvælgelsen. I situationer, hvor et konsortium eller en virksomhed, der baserer sig på andres kapaciteter med hensyn til faglige erfaringer, indsender mere end 5 referencer uden en klar angivelse af, hvilke 5 referencer der prioriteres, forbeholder Ordregiveren sig retten til at kontakte ansøgeren med henblik på at afklare, hvilke 5 referencer der skal indgå i den endelige udvælgelse. Såfremt antallet af egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse i ikke overstiger det planlagte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt der er flere egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede ansøgere på grundlag af følgende objektive kriterier: Referenceliste, som oplyst af ansøger i punktet ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførsel af tjenesteydelser af den anførte type” i ESPD Alle de af ansøger oplyste referencer (op til 5 referencer) tillægges betydning i udvælgelsen af tilbudsgivere. For hver enkelt reference vil der blive lagt vægt på følgende elementer: •At der på referencen udføres rengøringsservice efter en frekvensbaseret kravspecifikation (samme type som nærværende udbuds kontraktbilag 1A: Teknisk kravspecifikation) (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) •At der på referencen udføres vinduespolering (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) •At referencen var igangværende på ansøgningstidspunktet (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) •At referencen er længerevarende (med længerevarende menes at levering til referencen er opstartet før 1. oktober 2022 (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) •At kontraktsum pr. år er mellem DKK 650.000 og DKK 1.900.000 (eller tilsvarende i anden valuta) inden for minimum 1 af de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen (angivet af ansøger under ”beløb” i ESPD) Vurderingen af hver af ansøgers referencer (op til 5 referencer) summeres til en samlet vurdering af ansøgers referencer. Den samlede vurdering af ansøgers referencer er bestemmende for udvælgelsen af tilbudsgivere. Hvis to eller flere ansøgere umiddelbart vurderes ens på udvælgelseskriteriet referenceliste, lægges der særlig vægt på, at referencen er en lignende kundetype herved, menes ungdomsuddannelser, gymnasier, universiteter, folkeskoler eller organisationer og institutioner, hvor den primær målgruppe er unge mellem 15 og 25 år og tilbyder en eller anden form for undervisning eller anden form for udviklingsarbejde. Hvis to eller flere ansøgere derefter stadig vurderes ens, lægges der særlig vægt på antallet af bruger og antallet af kvadratmeter der rengøres for referencen. Alternativt: kan Ordregiver vælge at lægge særlig vægt på kontraktsum pr. år. Her lægges det til grund, at referencer, der ligger tættest på en kontraktsum pr. år på DKK 1.800.000 (eller tilsvarende i anden valuta), bliver anset for at være den mest lignende/bedste reference. Hvis Ordregiver skønner, at der ikke kan lægges vægt på antallet af elever og kvadratmeter, fordi data ikke er tilgængeligt, anvendes den alternative metode baseret på kontraktsummen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet "Pris" vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 3: Tilbudsliste og optioner. "Pris" er opdelt i 2 delkriterier, og som vægtes separat og individuelt: Delkriterie 1 – Roskilde Katedralskole Dette delkriterie dækker prisen for Rengøringsservice – Basisydelse - Roskilde Katedralskole , som afspejler de faste ydelser, der indgår i den daglige rengøringsservice som er fast i Kontraktbilag 1 og Kontraktbilag 1A. Evalueringen af basisydelsen sker ud fra den pris, som tilbudsgiver har angivet for denne ydelse. Prisen for basisydelsen multipliceres herefter med den fastsatte vægtning for basisydelsen, Delkriterie 2 - Tilkøbsydelser Dette delkriterie omfatter ydelser, der kan tilkøbes efter behov, og inkluderer: ▪Rengøringsservice mv. – Tilkøbsydelser ▪Ekstraopgaver – Tilkøbsydelser ▪Vinduespolering – Tilkøbsydelser Evalueringen af tilkøbsydelser sker på baggrund af de priser, som tilbudsgiver har angivet for de forskellige tilkøbsydelser i tilbudslisten, som her efter summeres til en samlet pris. Den samlede pris for ydelserne multipliceres herefter med den fastsatte vægtning for tilkøbsydelserne. De vægtede priser for hvert delkriterium summeres, og dette giver den samlede evalueringstekniske pris, som anvendes til at evaluere tilbuddet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Implementering
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Implementering" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Implementering” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Opstart og implementering 2. instruktion og uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet og leveringssikkerhed
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Kvalitet og leveringssikkerhed" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Kvalitet og leveringssikkerhed” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Plan for Fastholdelse af personale 2. Beredskab og Håndtering af Fravær 3. Afhjælpning af Fejl og Mangler
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Bæredygtighed" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Bæredygtighed” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Miljøvenlig Rengøringsleverance og Ressour-cehåndtering 2. Klimavenlig udvikling og Socialt Ansvar med fokus på FN’s Verdensmål
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Innovation
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Innovation" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Innovation” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Implementering af Avanceret Rengøringsteknologi 2. Dataanalyse og IoT-Integration for Rengøringsoptimering
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 28/01/2025   22:59:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver kan under overholdelse af principperne i udbudslovens § 2 anmode tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre oplysninger inden for rammerne af udbudslovens § 159, stk. 5. Ordregiver er imidlertid ikke forpligtet til det.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers klausul om anvendelse af personer under oplæring i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Gymnasiefællesskabet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Gymnasiefællesskabet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Rengøringsservice Nyborg Gymnasium
Beskrivelse : Udbuddet omfatter rengøringsservice for Nyborg Gymnasium. Rengøringsservice omfatter løbende indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver. Herudover udbydes der vinduespolering, samt ekstra rengøring som optioner. Det er væsentligt at bemærke, at både rengøringsservice og vinduespolering i øjeblikket bliver leveret af en ekstern udbyder.
Intern ID : Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90900000   Rengørings- og sanitetstjenester, 90910000   Rengøring, 90911000   Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 90911100   Rengøring af lokaler, 90911200   Rengøring af bygninger, 90911300   Vinduespudsning, 90919000   Rengøring af kontorer, skoler og kontorudstyr, 90919100   Rengøring af kontorudstyr, 90919200   Rengøring af kontorer, 90919300   Rengøring af skoler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : - Vinduespolering - Ekstra rengøring - Rengøring efter Arrangementer - Vinterrengøring - Rengøring under måtter - Hovedrengøring af kostskolen
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Skolebakken 13    
By : Nyborg
Postnummer : 5800
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Nyborg Gymnasium
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2025
Varigheds slutdato 31/07/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Maksimalt kan der ske en forlængelse på optil 24 måneder eller 2 gange 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 23 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter to faser: en ansøgningsfase og en tilbudsfase. Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 tilbudsgivere på delaftale 2, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske ansøgere eller tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger eller tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Ansøger eller tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Or-dregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En ansøger eller tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, med-mindre ansøger eller tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor ansøger eller tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt ansøger eller tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelses-grund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Bæredygtig anvendelse og beskyttelse af vand- og havressourcer
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Modvirkning af klimaændringer
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Socialt mål, som fremmes Etnisk ligestilling
Socialt mål, som fremmes Ligestilling mellem kønnene
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Der er følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen: Årsomsætning (nettoomsætning) i de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK 5.000.000 (eller tilsvarende i anden valuta) Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. I forhold til dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, skal ansøger fremlægge følgende dokumentation: Ansøger/tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav ved at fremlægge en underskrevet revisorerklæring eller ansøgers/tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabs oplysninger.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: Egenkapitalen i de seneste to afsluttede regnskabsår skal minimum være DKK 450.000 i gennemsnitlige (eller tilsvarende i anden valuta). Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. I forhold til dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, skal ansøger fremlægge følgende dokumentation: Ansøger/tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav ved at fremlægge en underskrevet revisorerklæring eller ansøgers/tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabs oplysninger.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn not used
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. For at blive erklæret egnet, skal Ansøger opfylde nedenstående vedrørende teknisk og faglig formåen: Referencelisten skal indeholde minimum 2 referencer, hvor Ansøger enten har været kontraktejer eller udførende underleverandør på en kontrakt, og hvor alle opfylder følgende kriterier indenfor to af de sidste tre år op til ansøgningsfristens udløb: I. Referencens modtager skal være en Ordregiver, hvor der primært færdes børn, unge og voksne, og som tilbyder aktiviteter eller services i et miljø, der ligner eller har ligheder med uddannelsesinstitutioner. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, institutioner eller steder, der engagerer sig i uddannelseslignende eller udviklingsorienterede aktiviteter. II. Referencens opgave- og ydelsesbeskrivelse vedrører levering af daglig rengøringsservice, som er udført som frekvensbaseret rengøring. a. Ansøger skal uddybe om rengøringsservicesen er udført som svanemærke rengøringsservice efter standarden 076 – Rengøringsservice1 - version 3.5 evt. tidligere versioner. Det er dog ikke er krav, at den er blevet udført på denne måde. III. Referencens kontraktsum pr. år (beløb) er på minimum DKK 500.000,- IV. Tilbudsgiveren skal angive omfanget af den reference. Herved menes, a. Antallet af bruger (dvs. elever, kursister og ansatte) som anvender bygningsmassen. b. Det totale antal kvadratmeter, der rengøres under denne reference. Ansøger angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne. Der henstilles til, at der kun oplyses 5 referencer. Skulle der blive indsendt flere end 5 referencer, vil kun de første 5 referencer opført i (ESPD) blive taget i betragtning ved vurderingen af opfyldelsen af minimumskravene og ved begrænsningen af antallet af kvalificerede ansøgere. Dette princip finder anvendelse uafhængigt af ansøgerens organisatoriske form, det vil sige, uanset om ansøgeren er en enkeltstående virksomhed, et konsortium, eller en virksomhed, der baserer sit kvalifikationsgrundlag på andre juridiske enheders kapaciteter. I tilfælde af et konsortium eller en virksomhed, der støtter sig på andres kapaciteter, specifikt med henblik på faglige erfaringer, opfordres det til, at der samlet indsendes maksimalt 5 referencer. Alternativt bør det præciseres, hvilke 5 referencer der ønskes lagt til grund for udvælgelsen. I situationer, hvor et konsortium eller en virksomhed, der baserer sig på andres kapaciteter med hensyn til faglige erfaringer, indsender mere end 5 referencer uden en klar angivelse af, hvilke 5 referencer der prioriteres, forbeholder Ordregiveren sig retten til at kontakte ansøgeren med henblik på at afklare, hvilke 5 referencer der skal indgå i den endelige udvælgelse. Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 tilbudsgivere på delaftale 1, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt antallet af egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse i ikke overstiger det planlagte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt der er flere egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede ansøgere på grundlag af følgende objektive kriterier: • At der på referencen udføres rengøringsservice efter en frekvensbaseret kravspecifikation (samme type som nærværende udbuds kontraktbilag 1A: Teknisk kravspecifikation) (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At der på referencen udføres vinduespolering (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD) • At reference er udført som svanemærket rengøringsservice i henholdt til standarden 076 – Rengøringsservice2 - version 3.5 og nyere. • At referencen var igangværende på ansøgningstidspunktet (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At referencen er længerevarende (med længerevarende menes at levering til referencen er opstartet før 1. oktober 2022 (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD) • At kontraktsum pr. år er mellem DKK 1.500.000 og DKK 2.700.000 (eller tilsvarende i anden valuta) inden for minimum 1 af de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen (angivet af ansøger under ”beløb” i ESPD) Vurderingen af hver af ansøgers referencer (op til 5 referencer) summeres til en samlet vurdering af ansøgers referencer. Den samlede vurdering af ansøgers referencer er bestemmende for udvælgelsen af tilbudsgivere. Hvis to eller flere ansøgere umiddelbart vurderes ens på udvælgelseskriteriet referenceliste, lægges der særlig vægt på, at referencen er en lignende kundetype herved, menes ungdomsuddannelser, gymnasier, universiteter, folkeskoler eller organisationer og institutioner, hvor den primær målgruppe er unge mellem 15 og 25 år og tilbyder en eller anden form for undervisning eller anden form for udviklingsarbejde. Og at reference er udført, som svanemærket rengøringsservice i henholdt til standarden 076 – Rengøringsservice. Hvis to eller flere ansøgere derefter stadig vurderes ens, lægges der særlig vægt på antallet af bruger og antallet af kvadratmeter der rengøres for referencen. Alternativt: kan Ordregiver vælge at lægge særlig vægt på kontraktsum pr. år. Her lægges det til grund, at referencer, der ligger tættest på en kontraktsum pr. år på DKK 2.700.000 (eller tilsvarende i anden valuta), bliver anset for at være den mest lignende/bedste reference. Hvis Ordregiver skønner, at der ikke kan lægges vægt på antallet af elever og kvadratmeter, fordi data ikke er tilgængeligt, anvendes den alternative metode baseret på kontraktsummen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet "Pris" vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 3: Tilbudsliste og op-tioner. "Pris" er opdelt i 2 delkriterier, og som vægtes separat og individuelt: Delkriterie 1 – Basisydelsen Gymnasiet og Basisydelsen Kostskolen Dette delkriterie dækker prisen for Rengøringsservice – Basisydelse Gymnasiet og Rengøringsservice – Basis-ydelse Kostskole, som afspejler de faste ydelser, der indgår i den daglige rengøringsservice som er fast i Kontraktbilag 1 og Kontraktbilag 1A. Evalueringen af basisydelsen sker ud fra den pris, som tilbudsgiver har angivet for denne ydelse. Prisen for basisydelsen multipliceres herefter med den fastsatte vægtning for basisydelsen, Delkriterie 2 - Tilkøbsydelser Dette delkriterie omfatter ydelser, der kan tilkøbes efter behov, og inkluderer: ▪Rengøringsservice mv. – Tilkøbsydelser ▪Ekstraopgaver – Tilkøbsydelser ▪Vinduespolering – Tilkøbsydelser Evalueringen af tilkøbsydelser sker på baggrund af de priser, som tilbudsgiver har angivet for de forskellige tilkøbsydelser i tilbudslisten, som her efter summeres til en samlet pris. Den samlede pris for ydelserne multipliceres herefter med den fastsatte vægtning for tilkøbsydelserne. De vægtede priser for hvert delkriterium summeres, og dette giver den samlede evalueringstekniske pris, som anvendes til at evaluere tilbuddet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Implementering
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Implementering" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Implementering” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Opstart og implementering 2. instruktion og uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet og leveringssikkerhed
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Kvalitet og leveringssikkerhed" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Kvalitet og leveringssikkerhed” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Plan for Fastholdelse af personale 2. Beredskab og Håndtering af Fravær 3. Afhjælpning af Fejl og Mangler 4. Opgaveplanlægning
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Bæredygtighed" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Bæredygtighed” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Klimavenlig udvikling 2. Social ansvarlighed
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Innovation
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering af delkriterierne under underkriteriet "Innovation" anvendes en model, der omregner vurderingen af hvert delkriterium til et point. Hvert delkriterium tildeles således en pointværdi i overensstemmelse med den angivne skalaen i udbudsbetingelserne. Hvert point multipliceres med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Dette kan med stor sandsynlighed resultere i et decimaltal. Ordregiver anvender op til to decimaler ved beregningen af det samlede point for underkriteriet. Hvad angår underkriteriet ”Innovation” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard. Underkriteriet Implementering har følgende delkriterier: 1. Implementering af Avanceret Rengøringsteknologi 2. Dataanalyse og IoT-Integration for Rengøringsoptimering
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 28/01/2025   22:59:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver kan under overholdelse af principperne i udbudslovens § 2 anmode tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre oplysninger inden for rammerne af udbudslovens § 159, stk. 5. Ordregiver er imidlertid ikke forpligtet til det.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers klausul om anvendelse af personer under oplæring i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Gymnasiefællesskabet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Gymnasiefællesskabet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Gymnasiefællesskabet
Registreringsnummer : 29545758
Postadresse : Skolegade 3    
By : Roskilde
Postnummer : 4000
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Enhed : Mikkel Lerrin Schannong
Telefon : 24839485
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 58066729-243c-44ac-b7a9-cc2f120af417   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/12/2024   12:37:57 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 20/12/2024   12:44:08 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 790682-2024
EUT-S-nummer : 249/2024
Offentliggørelsesdato : 23/12/2024

Send til en kollega

0.062