1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fredericia Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Vask- og lejeaftale på arbejdsbeklædning
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af vask og af leje af arbejdsbeklædning i Fredericia Kommune. Aftalen omfatter den komplette varetagelse af leje og vask af beklædning på leverandørens vaskeri, herunder afhentning og tilbagelevering af beklædning, samt logistikken mellem vaskeriet og angivne afhentningssteder i Fredericia Kommune. Ordregiver ønsker at benytte sig af en model, hvor genbrugstøj indgår i forbindelse med opfyldelsen af kontrakten. Det er ordregivers ønske, at faste medarbejdere i første omgang modtager nyproduceret, personopmærket tøj, men når dette tøj er udtjent, er det meningen, at der skal lejes genbrugstøj (der også personopmærkes) i resten af kontraktens løbetid. Elever m.v. skal have genbrugstøj fra begyndelsen af kontrakten, og dette lejes som puljetøj.
Identifikator for proceduren
:
71ac730b-e355-4ff3-b1c6-8dca6b0c7e4f
Tidligere bekendtgørelse
:
0032209b-3fba-44ff-bcf8-44e9372df46d-01
Intern ID
:
24-20158
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18000000
Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gothersgade 20
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Vask- og lejeaftale på arbejdsbeklædning
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af vask og af leje af arbejdsbeklædning i Fredericia Kommune. Aftalen omfatter den komplette varetagelse af leje og vask af beklædning på leverandørens vaskeri, herunder afhentning og tilbagelevering af beklædning, samt logistikken mellem vaskeriet og angivne afhentningssteder i Fredericia Kommune. Ordregiver ønsker at benytte sig af en model, hvor genbrugstøj indgår i forbindelse med opfyldelsen af kontrakten. Det er ordregivers ønske, at faste medarbejdere i første omgang modtager nyproduceret, personopmærket tøj, men når dette tøj er udtjent, er det meningen, at der skal lejes genbrugstøj (der også personopmærkes) i resten af kontraktens løbetid. Elever m.v. skal have genbrugstøj fra begyndelsen af kontrakten, og dette lejes som puljetøj.
Intern ID
:
24-20158
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18000000
Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gothersgade 20
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal afgive priser som efterspurgt i Udbudsbilag A – Tilbudsliste. Tilbudsgiver skal således afgive en pris for samtlige beklædningsdele på tilbudslisten. Det er den samlede tilbudssum, der fremkommer nederst i tilbudslisten, som indgår i evalueringen. Der angives en rabatsats for genbrugstøj ud fra prisen på nyproduceret tøj. Prisen for nyproduceret tøj vægter 50 % og genbrugstøj vægter 50 % - tilsammen udgør de den samlede tilbudssum. Grunden til dette er, at Ordregiver gennem markedsdialog blev bevidst om, at nyproduceret tøj har en levetid på ca. 3 år, hvilket er halvdelen af kontraktens løbetid. Efter 3 år forventer Ordregiver derfor primært at anvende genbrugstøj. Tilbuddet skal afgives i danske kroner ekskl. moms, men inklusiv alle øvrige afgifter, gebyrer, for- sikringsudgifter, tillæg og lignende. Indeholdt i prisen skal ligeledes være alle øvrige omkostninger og ydelser, der er forbundet med opgaven, jf. § 11. stk. 1 i kontrakten.
Vægtning (decimaltal, præcis)
:
0,4
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Implementering
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes beskrive, hvordan tilbudsgiver vil implementere opgaven forud for aftalestart. Herunder: - Tilbudsgivers implementeringsplan, der sikrer at kontrakten er fuldt implementeret forud for kontraktstart, herunder en plan for opmåling af ordregivers medarbejdere, hvornår og hvor- dan opmålingstidspunkterne aftales samt antal anbefalede opmålingssteder. - En plan for opmåling af medarbejdere, som ansættes i implementeringsperioden (efter at alle øvrige medarbejdere er blevet opmålt). - Antal medarbejdere tilbudsgiver stiller til rådighed for ordregiver i implementeringsfasen, herunder deres roller og funktion. - Uddannelse i brugen af Tilbudsgivers bestillings- og ressourcesystem jf. Bilag 1 – Kravspecifikation pkt. 9, samt opfølgende kurser i brugen af dette under kontraktens løbetid. Det vægtes positivt, at - den anførte implementeringsplan fremstår gennemarbejdet og robust, og at den indeholder realistiske milepæle, som betrygger ordregiver i, at implementeringsplanen er realistisk. - der i implementeringsplanen afsættes tilstrækkelig tid og ressourcer, så ordregiver betryg- ges i, at ordregivers medarbejdere i høj grad vil få grundig opmåling og vejledning i valg af beklædning forud for bestilling af beklædningsgenstande. - planen for opmåling af medarbejdere, som ansættes i implementeringsperioden, fremstår robust, så ordregiver betrygges i, at flest mulige medarbejdere har arbejdsbeklædning, når driftsperioden starter og at implementering tilrettes under hensyntagen til de ansattes daglige arbejde – og dermed ikke bliver mere ressourcekrævende end højst nødvendigt. - Uddannelsesplanen for brugen af bestillings- og ressourcesystemet virker robust samt indeholder gode muligheder for opfølgende kurser. Tilbudsgivers beskrivelse af underkriteriet ”implementering” bør maksimalt udgøre 6 A4-sider med en linjeafstand på 1½, skriftstørrelse 11 samt fonten ”Arial”. Eventuelt billedmateriale og illustrationer må gerne vedlægges. Indholdet skal alene være til illustration af tilbudsbesvarelsen og må ikke indeholde yderligere beskrivelse/besvarelse.
Vægtning (decimaltal, præcis)
:
0,3
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Ved vurdering af underkriteriet ”Bæredygtighed” vil ordregiver lægge vægt på følgende delkriterier: • Håndtering af arbejdsbeklædningen (50 %) • Minimering af miljø- og klimabelastning (50 %) Delkriterierne indgår i underkriteriet ”Bæredygtighed” med den vægtning, der er anført i parentes. 12.3.1 Håndtering af arbejdsbeklædning Tilbudsgiver bedes beskrive sin sædvanlige håndtering af arbejdsbeklædning (der ikke længere er egnet til at opfylde kontraktens formål) både under og efter en kontraktperiode. Herunder hvordan arbejdsbeklædningen, der er omfattet af kontrakten med Fredericia Kommune vil blive genanvendt og i hvilket omfang - både under og efter kontraktperioden. Tilbudsgiver bedes dokumentere, hvordan produkterne genanvendes, samt hvor disse genanvendes. Det vægtes positivt, at: - Tilbudsgiver i høj grad genanvender arbejdsbeklædning og at ordregiver betrygges i at brugbare ressourcer i form af beklædningsdele, som ikke længere kan anvendes i forbindelse med denne kontrakt, optimeres ved genanvendelse – f.eks. ved optrævling til ny tråd eller ved omdannelse til håndstykker af stof til at tørre hænder efter håndvask. 12.3.2 Minimering af miljø- og klimabelastning Tilbudsgiver bedes beskrive sine initiativer for at minimere miljø- og klimabelastninger i forbindelse med transport og vask – her tænkes f.eks. på reducering af CO2-udledning samt minimering af ressourceforbrug og -spild. Herunder hvordan og hvorfor, tilbudsgiver vurderer, at initiativerne minimerer miljø- og klimabelastningen. Det vægtes positivt at: - Tilbudsgiver har vedtaget konkrete initiativer, som betrygger ordregiver i at have en stor effekt på miljø- og klimabelastningen generelt og i relation til kontrakten med Fredericia Kommune. - Tilbudsgiver illustrerer ambitiøse mål for minimering af den miljø- og klimabelastning, som kontrakten med Fredericia Kommune medfører, og at ordregiver i høj grad betrygges i, at tilbudsgiver i hele kontraktens løbetid vil fastholde et bæredygtigt fokus, der samtidig er realistisk. Tilbudsgivers beskrivelse af underkriteriet ”bæredygtighed” bør maksimalt udgøre 6 A4-sider med en linjeafstand på 1½, skriftstørrelse 11 samt fonten ”Arial”. Eventuelt billedmateriale og illustrationer må gerne vedlægges. Indholdet skal alene være til illustration af tilbudsbesvarelsen og må ikke indeholde yderligere beskrivelse/besvarelse.
Vægtning (decimaltal, præcis)
:
0,3
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Fredericia Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
18 185 700,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
18 185 700,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Vask- og lejeaftale på arbejdsbeklædning
Titel
:
Vask- og lejeaftale på arbejdsbeklædning
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/12/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Fredericia Kommune
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fredericia Kommune
Registreringsnummer
:
ORG-69116418
Postadresse
:
Gothersgade 20
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jesper Bonde
Telefon
:
22387063
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Registreringsnummer
:
16963038
Postadresse
:
Kongebakken 1
By
:
Smørum
Postnummer
:
2765
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Textilia Group A/S
Telefon
:
31221718
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
Registreringsnummer
:
27339506
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
70133331
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
8d79aa7e-b2a9-4716-abfa-73e7618a441c
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/01/2025
11:48:16 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
16/01/2025
11:51:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
34128-2025
EUT-S-nummer
:
12/2025
Offentliggørelsesdato
:
17/01/2025