23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Vestforbrænding og datterselskaber

Kontrakt om sortering og afsætning af tekstilaffald


I/S Vestforbrænding og datterselskaber

104841-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Bortskaffelse og behandling af affald – Kontrakt om sortering og afsætning af tekstilaffald
OJ S 33/2025 17/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Vestforbrænding og datterselskaber
E-mail vdb@vestfor.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om sortering og afsætning af tekstilaffald
Beskrivelse Udbuddet vedrører behandling og afsætning af fraktionen Tekstilaffald fra genbrugsstationer samt storskraldsindsamling. Den udbudte ydelse omfatter modtagelse, håndtering/behandling og afsætning af ca. 2.000 ton tekstilaffald pr. år med henblik på udsortering til genanvendelse eller genbrug. Den endelige mængde kan imidlertid variere fra dette tal, da det er baseret på bedste estimat på tidspunktet for udbuddet. Aftalen løber 48 måneder fra ikrafttrædelsen, hvorefter den ophører 30. april 2029 uden varsel. Ordregiver estimerer den samlede kontraktværdi til at udgøre 24.000.000 DKK over en kontraktperiode på 48 måneder. Den oplyste kontraktværdi er baseret på et skøn over det forventede fremtidige forbrug. Værdien er således vejledende, og Leverandøren er ikke garanteret nogen minimumomsætning. Den estimerede værdi er angivet under forbehold for fortsat bevilling i hele aftaleperioden. Aftalen er eksklusiv og giver ikke ordregiver mulighed for at benytte andre leverandører til denne specifikke ydelse i kontraktens løbetid. For en nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser kan der henvises til Bilag 1, der angiver de krav, som ydelserne skal leve op til.
Identifikator for proceduren 048ff496-f095-4746-bc2f-b2ef1a3816fe
Intern ID 24-04250
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90510000   Bortskaffelse og behandling af affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90514000   Affaldsgenvinding
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1: Tekstilaffald 1000 t/år
Beskrivelse Udbuddet vedrører behandling og afsætning af fraktionen Tekstilaffald fra genbrugsstationer samt storskraldsindsamling. Den udbudte ydelse omfatter modtagelse, håndtering/behandling og afsætning af ca. 2.000 ton tekstilaffald pr. år med henblik på udsortering til genanvendelse eller genbrug. Den endelige mængde kan imidlertid variere fra dette tal, da det er baseret på bedste estimat på tidspunktet for udbuddet. Aftalen løber 48 måneder fra ikrafttrædelsen, hvorefter den ophører 30. april 2029 uden varsel. Ordregiver estimerer den samlede kontraktværdi til at udgøre 24.000.000 DKK over en kontraktperiode på 48 måneder. Den oplyste kontraktværdi er baseret på et skøn over det forventede fremtidige forbrug. Værdien er således vejledende, og Leverandøren er ikke garanteret nogen minimumomsætning. Den estimerede værdi er angivet under forbehold for fortsat bevilling i hele aftaleperioden. Aftalen er eksklusiv og giver ikke ordregiver mulighed for at benytte andre leverandører til denne specifikke ydelse i kontraktens løbetid. For en nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser kan der henvises til Bilag 1, der angiver de krav, som ydelserne skal leve op til.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90510000   Bortskaffelse og behandling af affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90514000   Affaldsgenvinding
Mængde 2 000   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Miljøledelsesstandard
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en ISO 9001-certificering eller have truffet tilsvarende foranstaltninger, der kræves for at blive certificeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Kvalitetssikringsstandard
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en ISO 14001-certificering eller have truffet tilsvarende foranstaltninger, der kræves for at blive certificeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Omkostninger
Beskrivelse Ordregiver vil ved tilbudsevalueringen beregne underkriteriet ”Omkostninger” ved en sammenlægning af tilbudspris og transportomkostninger. Først beregnes transportomkostninger, som sammenlagt med tilbudsprisen giver den evalueringstekniske pris. Herefter kan point for ”pris” beregnes.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Dokumentation
Beskrivelse Underkriteriet ”Dokumentation” evalueres på baggrund af tilbudsgivers beskrivelse af den tilbudte løsnings forskellige processer, herunder modtagekontrol, forsortering, finsortering, genanvendelse og forberedelse med henblik på genbrug som anført i Bilag 7.2 samt underbyggende dokumentation. I evalueringen indgår alene konkrete tiltag, som går ud over de krav, som måtte følge af Bilag 1 Kravspecifikation. Ordregiver vil ud fra beskrivelsen i Bilag 7.2 Løsningsbeskrivelse lægge positiv vægt på følgende: - En så transparent og overskuelig beskrivelse af den tilbudte løsning som muligt - Oplysninger om samarbejdspartnere/afsætningskanaler i 3. led og videre, så Ordregiver kan opnå den størst mulige indsigt i værdikæden frem til at tekstilaffaldet er afsat til et materiale eller en vare med en handelsværdi på det frie marked - For tekstiler til genbrug: Oplysninger om, til hvilke(t) geografisk(e) marked(er) der afsættes samt fordeling mellem disse. Eksempelvis vil en overskuelig beskrivelse, enten illustreret v. et diagram, et regneark eller i tekstform, af delfraktioner der udsorteres til genbrug og hvortil de enkelte delfraktioner typisk afsættes på landeniveau give 10 point. - For tekstiler til genanvendelse: Oplysninger om, til hvilken behandlingsproces og anlæg der afsættes til, samt hvilke materialer fraktionen typisk oparbejdes til. Et eksempel på en bedømmelse til 10 point er en overskuelig beskrivelse i form af enten et diagram, et regneark eller i tekstform af hvilke delfraktioner der udsorteres til genanvendelse og hvor og hvordan de oparbejdes. Derudover en beskrivelse af behandlingsprocessen og tabsprocenten for de enkelte delfraktioner, samt til hvilket produkt eller materiale de oparbejdes og hvortil disse afsættes. Tilbudsgiver bedes også oplyse en estimeret tabsprocent i de forskellige behandlingsled samt en visuel repræsentation af den tilbudte behandlingsløsning, eksempelvis i form af et masseflow.
Vægtning (procentdel, præcis) 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 06/03/2025   09:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Frist for modtagelse af tilbud 17/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 17/03/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage: En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen. Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor: 1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen): 2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen: 3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de relevante årsager for beslutningen: 4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven. Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1). E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1. Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2: Tekstilaffald 1000 t/år
Beskrivelse Udbuddet vedrører behandling og afsætning af fraktionen Tekstilaffald fra genbrugsstationer samt storskraldsindsamling. Den udbudte ydelse omfatter modtagelse, håndtering/behandling og afsætning af ca. 2.000 ton tekstilaffald pr. år med henblik på udsortering til genanvendelse eller genbrug. Den endelige mængde kan imidlertid variere fra dette tal, da det er baseret på bedste estimat på tidspunktet for udbuddet. Aftalen løber 48 måneder fra ikrafttrædelsen, hvorefter den ophører 30. april 2029 uden varsel. Ordregiver estimerer den samlede kontraktværdi til at udgøre 24.000.000 DKK over en kontraktperiode på 48 måneder. Den oplyste kontraktværdi er baseret på et skøn over det forventede fremtidige forbrug. Værdien er således vejledende, og Leverandøren er ikke garanteret nogen minimumomsætning. Den estimerede værdi er angivet under forbehold for fortsat bevilling i hele aftaleperioden. Aftalen er eksklusiv og giver ikke ordregiver mulighed for at benytte andre leverandører til denne specifikke ydelse i kontraktens løbetid. For en nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser kan der henvises til Bilag 1, der angiver de krav, som ydelserne skal leve op til.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90510000   Bortskaffelse og behandling af affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90514000   Affaldsgenvinding
Mængde 2 000   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Miljøledelsesstandard
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en ISO 9001-certificering eller have truffet tilsvarende foranstaltninger, der kræves for at blive certificeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Kvalitetssikringsstandard
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en ISO 14001-certificering eller have truffet tilsvarende foranstaltninger, der kræves for at blive certificeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Omkostninger
Beskrivelse Ordregiver vil ved tilbudsevalueringen beregne underkriteriet ”Omkostninger” ved en sammenlægning af tilbudspris og transportomkostninger. Først beregnes transportomkostninger, som sammenlagt med tilbudsprisen giver den evalueringstekniske pris. Herefter kan point for ”pris” beregnes.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Dokumentation
Beskrivelse Underkriteriet ”Dokumentation” evalueres på baggrund af tilbudsgivers beskrivelse af den tilbudte løsnings forskellige processer, herunder modtagekontrol, forsortering, finsortering, genanvendelse og forberedelse med henblik på genbrug som anført i Bilag 7.2 samt underbyggende dokumentation. I evalueringen indgår alene konkrete tiltag, som går ud over de krav, som måtte følge af Bilag 1 Kravspecifikation. Ordregiver vil ud fra beskrivelsen i Bilag 7.2 Løsningsbeskrivelse lægge positiv vægt på følgende: - En så transparent og overskuelig beskrivelse af den tilbudte løsning som muligt - Oplysninger om samarbejdspartnere/afsætningskanaler i 3. led og videre, så Ordregiver kan opnå den størst mulige indsigt i værdikæden frem til at tekstilaffaldet er afsat til et materiale eller en vare med en handelsværdi på det frie marked - For tekstiler til genbrug: Oplysninger om, til hvilke(t) geografisk(e) marked(er) der afsættes samt fordeling mellem disse. Eksempelvis vil en overskuelig beskrivelse, enten illustreret v. et diagram, et regneark eller i tekstform, af delfraktioner der udsorteres til genbrug og hvortil de enkelte delfraktioner typisk afsættes på landeniveau give 10 point. - For tekstiler til genanvendelse: Oplysninger om, til hvilken behandlingsproces og anlæg der afsættes til, samt hvilke materialer fraktionen typisk oparbejdes til. Et eksempel på en bedømmelse til 10 point er en overskuelig beskrivelse i form af enten et diagram, et regneark eller i tekstform af hvilke delfraktioner der udsorteres til genanvendelse og hvor og hvordan de oparbejdes. Derudover en beskrivelse af behandlingsprocessen og tabsprocenten for de enkelte delfraktioner, samt til hvilket produkt eller materiale de oparbejdes og hvortil disse afsættes. Tilbudsgiver bedes også oplyse en estimeret tabsprocent i de forskellige behandlingsled samt en visuel repræsentation af den tilbudte behandlingsløsning, eksempelvis i form af et masseflow.
Vægtning (procentdel, præcis) 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 06/03/2025   09:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 17/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 17/03/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage: En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen. Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor: 1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen): 2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen: 3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de relevante årsager for beslutningen: 4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven. Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1). E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1. Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for udbud
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Registreringsnummer 10866111
Postadresse Ejby Mosevej 219    
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Vibe Blum
E-mail vdb@vestfor.dk
Telefon +45 20461918
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 2b33ce2b-bcda-419f-9efe-b8165a49f140   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/02/2025   15:00:38 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 13/02/2025   15:00:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 104841-2025
EUT-S-nummer 33/2025
Offentliggørelsesdato 17/02/2025

Send til en kollega

0.042