23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S

Vekslerservice


Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S

200553-2025 - Resultater
Danmark – Reparations- og vedligeholdelsestjenester – Vekslerservice
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
E-mail esth@ramboll.com
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vekslerservice
Beskrivelse Indkøbet omfatter inspicering og renovering af vekslere på 41 af TVIS’ i alt 44 vekslerstationer. På de 41 stationer findes i alt 76 vekslere. Aftalen løber i første omgang i 2 år, med mulighed for 2 forlængelser, hvert á 2 år. For mere specifikation af hvad indkøbet indebærer henvises der til det samlede udbudsmateriale.
Identifikator for proceduren ac70094f-4759-4e6c-875e-d6c6d4d13e8b
Tidligere bekendtgørelse 621254-2024
Intern ID TVIS-RAV
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et "begrænset udbud" i henhold til Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 46.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50500000   Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner, metalbeholdere og maskiner, 50712000   Reparation og vedligeholdelse af mekaniske installationer i bygninger, 45259000   Reparation og vedligeholdelse af anlæg, 45259300   Reparation og vedligeholdelse af varmeanlæg
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Tonne Kjærsvej 11    
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Opgaven skal udføres på en række forskellige lokationer i Trekantsområdet, jf. udbudsmaterialet.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger I medfør af udbudslovens § 134 a skal ordregiver udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling af kontrakter til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds eller underleverandørs leverancer tegner sig for mere end 10 % af kontraktens værdi. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke befinder sig i en situation omfattet af Forordningens artikel 5k. I den forbindelse kan ordregiver anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at underskrive den til udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring vedrørende fraværet af denne tilknytning.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Vekslerservice
Beskrivelse Indkøbet omfatter inspicering og renovering af vekslere på 41 af TVIS’ i alt 44 vekslerstationer. På de 41 stationer findes i alt 76 vekslere. Aftalen løber i første omgang i 2 år, med mulighed for 2 forlængelser, hvert á 2 år. For mere specifikation af hvad indkøbet indebærer henvises der til det samlede udbudsmateriale.
Intern ID TVIS-RAV
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50500000   Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner, metalbeholdere og maskiner, 50712000   Reparation og vedligeholdelse af mekaniske installationer i bygninger, 45259000   Reparation og vedligeholdelse af anlæg, 45259300   Reparation og vedligeholdelse af varmeanlæg
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten indeholder mulighed for to forlængelser, hvert á 2 år, jf. kontraktens pkt. 13.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Tonne Kjærsvej 11    
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Opgaven skal udføres på en række forskellige lokationer i Trekantsområdet, jf. udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 04/02/2025
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Det er ordregivers vurdering, at realiseringen af den udbudte opgave vil ske mest hensigtsmæssigt i én samlet kontrakt af hensyn til projektets tekniske grænseflader. Desuden vurderes kontraktformen at forenkle de forbundne koordinerings- og ansvarsforhold, hvilket samlet set skønnes at minimere ordregivers transaktionsomkostninger og -risici. Yderligere opdeling af den udbudte kontrakt er derfor fravalgt.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og teknisk løsning
Beskrivelse Kvalitet og teknisk løsning
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CV/Organisation
Beskrivelse CV/Organisation
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Socialt ansvar
Beskrivelse Socialt ansvar
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: * Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. (3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. (4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 12 895 355,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SPX FLOW Technology Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Technology Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 12 895 355,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Indgået kontrakt
Dato for indgåelse af kontrakten 07/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
Registreringsnummer 13348545
Postadresse Tonne Kjærsvej 11
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Esther Nygaard
E-mail esth@ramboll.com
Telefon +45 5161 3982
Internetadresse https://www.tvis.net/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0004
Officielt navn SPX FLOW Technology Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 24730018
Postadresse Pasteursvej 1
By Silkeborg
Postnummer 8600
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Esther Nygaard
E-mail esth@ramboll.com
Telefon +45 5161 3982
Internetadresse https://www.spxflow.com/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d7c29426-377c-4e2a-a3a2-27532355ced0   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   08:15:52 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 200553-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.047