23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg Service A/S

Rammeaftale vedr. spuling, TV-inspektion og driftsopgaver


Aalborg Service A/S

230242-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Rammeaftale vedr. spuling, TV-inspektion og driftsopgaver
OJ S 70/2025 09/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Service A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Kloak A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Vand A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale vedr. spuling, TV-inspektion og driftsopgaver
Beskrivelse Aalborg Forsyning udbyder opgaver indenfor spuling, TV-inspektion og driftsopgaver i et rammeaftalekompleks, der består af følgende 3 Delentrepriser: - Delentreprise 1 Spuling og TV-inspektion for Aalborg Kloak A/S – SYD (Nyanlæg Syd). - Delentreprise 2 Spuling og TV-inspektion for Aalborg Kloak A/S – NORD (Nyanlæg Nord). - Delentreprise 3 Spuling, TV-inspektion og driftsopgaver for Aalborg Kloak A/S og Aalborg Vand A/S (Eksisterende anlæg). For yderligere beskrivelse af de enkelte Delentreprisers indhold, henvises der til Bilag 2 – Arbejdsbeskrivelse med underliggende bilag. Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud en, to eller alle tre Delentrepriser, dog er der begrænsninger for at den samme tilbudsgiver kan få tildelt flere Delentrepriser, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2. Udbuddet gennemføre efter proceduren Offentlig udbud i henhold til udbudslovens §§ 56 og 57.
Identifikator for proceduren 8c50e2a5-7a59-43d9-9454-833befbb2c2c
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres efter proceduren offentligt udbud, jf. udbudslovens §§ 56 og 57. Se i øvrigt Udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse af proceduren.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger, 90491000   Undersøgelse af kloakledninger
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 46 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 64 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD via Ethics. Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A-II.D, III.A,-III.C, IV.B, IV.C, V og VI. Del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt Tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt Tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). - Del II.B: Tilbudsgiver skal angive navn(e) og kontakt oplysninger på den (de) person(er), der er bemyndiget til at repræsentere tilbudsgiver i forbindelse med denne udbudsprocedure. - Del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet. - Del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredje parter. - Del III.A-III.C: Tilbudsgiver skal angive alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2. Hvis tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 vil tilbudsgiver blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens §138. - Del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbekendtgørelsen. - Del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave. - Del VI: Tilbudsgiver skal angive datoen for udfyldelsen af ESPD'et. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder(ESPD del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud pr. Delentreprise. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics. Al kommunikation, herunder spørgsmål, skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan tilbudsgiver mandag - torsdag fra kl. 08:00 til kl. 16:00 og fredag fra kl. 8.00 - 15.30 rette telefonisk henvendelse til Ethics Support på telefonnummeret +45 7022 7007. Ethics Support vil besvare ‘bestil et opkald’-henvendelser og skriftlige henvendelser i de ovenfor angivne åbningstider.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delentreprise 1
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling og TV-inspektion af nyanlæg syd for Limfjorden for Aalborg Kloak A/S. Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen: - Spuling og TV-inspektion af nyanlæg (hovedledninger og brøndstik) - Spuling og TV-inspektion af nyanlæg (stikledninger fra hovedledninger) - Spuling og TV-inspektion ved større strømpeforingsprojekter Nyanlæg defineres i nærværende rammeaftale som ledninger, der er nyanlagt ved gravning, cracking, underbo-ring samt større strømpeforingsprojekter, hvor der ikke tidligere er udført spuling og TV-inspektion. Se Bilag 2: Arbejdsbeskrivelse (AB) – Nyanlæg Syd inkl. underliggende bilag for detaljeret beskrivelse af opgavernes omfang.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger, 90491000   Undersøgelse af kloakledninger
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varigheds slutdato 30/06/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver har option på forlængelse af Rammeaftalens løbetid i op til to gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 9 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af den årlige omsætningen for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig årlig omsætning på minimum DKK 1,75 millioner i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Den gennemsnitlige årlige omsætning beregnes som summen af tilbudsgivers omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som den totale omsætning for sammenslutningen af virksomheder i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver støtter sig til andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af soliditetsgraden for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig soliditetsgrad på mindst 10 % i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital divideret med virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital / samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. I ESPD afsnit IV.C skal Tilbudsgiver angive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Tilbudsgivers betydeligste referencer vedrørende leverancer af lignende ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. beskrivelsen i nærværende udbudsbekendtgørelse. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise erfaring i form af mindst én (1) reference, der vedrører udført levering af spuling og/eller TV-inspektion af kloakledninger på offentlig vej til en samlet værdi på minimum DKK 700.000 eksklusiv moms inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Hver reference bedes indeholde følgende information: - En beskrivelse af leverancen, herunder en beskrivelse af tilbudsgivers rolle og ansvar. - Leverancens værdi. - Kontrakten (Leverancens) start- og slutdato. - Kontraktparten, herunder kontraktpartens kontaktoplysninger. Tilbudsgiver kan angive op til 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder uanset om Tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen på egen hånd, som en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller støtter sig til andre virksomheders tekniske og faglige kapacitet. Vedlægger Tilbudsgiver mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer vurderet ud fra nummerangivelsen i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive evalueret på baggrund af Tilbudsgivers Bilag 9 – Tilbudsliste (TBL) – Delentreprise 1. På baggrund af Tilbudsgivers besvarelse beregnes der på forsiden af Tilbudslisten en ’Samlet tilbudssum for 4 år’, der danner grundlag for evalueringen af underkriteriet ”Pris” i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CSR
Beskrivelse Vurderingen af underkriteriet CSR vil ske på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 10: CSR-kriterierne for tilbud på spuling, TV-inspektion og driftsopgaver til Aalborg Forsyning – Delentreprise 1 i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 29/04/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/05/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente supplerende oplysninger i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 09/05/2025   10:30:00 (UTC) Western European Time, GMT
Yderligere oplysninger Åbning af tilbuddene vil ikke være offentlig.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Rammeaftalen indeholder krav om: - ansvarlig virksomhedsadfærd jf. rammeaftalens punkt 17 - ingen involvering i russiske interesser, jf. rammeaftalens punkt 20.4.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der er krav om sikkerhedsstillelse, jf. rammeaftalens punkt 8.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Ordregiver har ret til at inddrage koncernforbundene selskaber eller en juridisk enhed, som er 100 % direkte eller indirekte ejet af Aalborg Kommune, i Rammeaftalen, således disse herefter kan trække på Rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delentreprise 2
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling og TV-inspektion af nyanlæg nord for Limfjorden for Aalborg Kloak A/S. Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen: - Spuling og TV-inspektion af nyanlæg (hovedledninger og brøndstik) - Spuling og TV-inspektion af nyanlæg (stikledninger fra hovedledninger) - Spuling og TV-inspektion ved større strømpeforingsprojekter Nyanlæg defineres i nærværende rammeaftale som ledninger, der er nyanlagt ved gravning, cracking, underboring samt større strømpeforingsprojekter, hvor der ikke tidligere er udført spuling og TV-inspektion. Se Bilag 2: Arbejdsbeskrivelse (AB) – Arbejdsbeskrivelse (AB) – Nyanlæg Nord inkl. underliggende bilag for detaljeret beskrivelse af opgavernes omfang.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger, 90491000   Undersøgelse af kloakledninger
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varigheds slutdato 30/06/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver har option på forlængelse af Rammeaftalens løbetid i op til to gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 7 700 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af den årlige omsætningen for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig årlig omsætning på minimum DKK 1,75 millioner i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Den gennemsnitlige årlige omsætning beregnes som summen af tilbudsgivers omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som den totale omsætning for sammenslutningen af virksomheder i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver støtter sig til andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af soliditetsgraden for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig soliditetsgrad på mindst 10 % i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital divideret med virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital / samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. I ESPD afsnit IV.C skal Tilbudsgiver angive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Tilbudsgivers betydeligste referencer vedrørende leverancer af lignende ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. beskrivelsen i nærværende udbudsbekendtgørelse. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise erfaring i form af mindst én (1) reference, der vedrører udført levering af spuling og/eller TV-inspektion af kloakledninger på offentlig vej til en samlet værdi på minimum DKK 700.000 eksklusiv moms inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Hver reference bedes indeholde følgende information: - En beskrivelse af leverancen, herunder en beskrivelse af tilbudsgivers rolle og ansvar. - Leverancens værdi. - Kontrakten (Leverancens) start- og slutdato. - Kontraktparten, herunder kontraktpartens kontaktoplysninger. Tilbudsgiver kan angive op til 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder uanset om Tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen på egen hånd, som en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller støtter sig til andre virksomheders tekniske og faglige kapacitet. Vedlægger Tilbudsgiver mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer vurderet ud fra nummerangivelsen i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive evalueret på baggrund af Tilbudsgivers Bilag 9 – Tilbudsliste (TBL) – Delentreprise 2. På baggrund af Tilbudsgivers besvarelse beregnes der på forsiden af Tilbudslisten en ’Samlet tilbudssum for 4 år’, der danner grundlag for evalueringen af underkriteriet ”Pris” i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CSR
Beskrivelse Vurderingen af underkriteriet CSR vil ske på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 10: CSR-kriterierne for tilbud på spuling, TV-inspektion og driftsopgaver til Aalborg Forsyning – Delentreprise 2 i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 29/04/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/05/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 09/05/2025   10:30:00 (UTC) Western European Time, GMT
Yderligere oplysninger Åbning af tilbuddene vil ikke være offentlig.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Rammeaftalen indeholder krav om: - ansvarlig virksomhedsadfærd jf. rammeaftalens punkt 17 - ingen involvering i russiske interesser, jf. rammeaftalens punkt 20.4.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der er krav om sikkerhedsstillelse, jf. rammeaftalens punkt 8.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Ordregiver har ret til at inddrage koncernforbundene selskaber eller en juridisk enhed, som er 100 % direkte eller indirekte ejet af Aalborg Kommune, i Rammeaftalen, således disse herefter kan trække på Rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delentreprise 3
Beskrivelse Delentreprise 3 omfatter opgaver inden for spuling og TV-inspektion af eksisterende kloaksystemer. Derudover indeholder opgaven supplerende driftsopgaver i kloaksystemet og på renseanlæggene samt udførelse af timebaserede ydelser. Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen: - Spuling og TV-inspektion af eksisterende kloaksystem (hovedledninger og brøndstik) - Spuling og TV-inspektion af stikledninger (fra hovedledning) - Spuling og TV-inspektion af udskiftede/strømpeforede stikledninger og hovedledninger - Spuling af stikledninger (fra skelbrønd) - Driftsopgaver og vedligeholdelsesopgaver i kloaksystemet - Driftsopgaver på pumpestationer og bygværker - Driftsopgaver på renseanlæggene - Vagtordning Se Bilag 2: Arbejdsbeskrivelse (AB) – Eksisterende anlæg inkl. underliggende bilag for en detaljeret beskrivelse af opgavernes omfang.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger, 90491000   Undersøgelse af kloakledninger
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varigheds slutdato 30/06/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver har option på forlængelse af Rammeaftalens løbetid i op til to gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 34 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 47 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af den årlige omsætningen for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig årlig omsætning på minimum DKK 1,75 millioner i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Den gennemsnitlige årlige omsætning beregnes som summen af tilbudsgivers omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som den totale omsætning for sammenslutningen af virksomheder i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3. Hvis tilbudsgiver støtter sig til andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet beregnes den gennemsnitlige årlige omsætningen som tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale omsætning i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår dividerede med 3.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af soliditetsgraden for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en gennemsnitlig soliditetsgrad på mindst 10 % i de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital divideret med virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital / samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital divideret med deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. I ESPD afsnit IV.C skal Tilbudsgiver angive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Tilbudsgivers betydeligste referencer vedrørende leverancer af lignende ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. beskrivelsen i nærværende udbudsbekendtgørelse. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise erfaring i form af mindst én (1) reference, der vedrører udført levering af spuling og/eller TV-inspektion af kloakledninger på offentlig vej til en samlet værdi på minimum DKK 700.000 eksklusiv moms inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Hver reference bedes indeholde følgende information: - En beskrivelse af leverancen, herunder en beskrivelse af tilbudsgivers rolle og ansvar. - Leverancens værdi. - Kontrakten (Leverancens) start- og slutdato. - Kontraktparten, herunder kontraktpartens kontaktoplysninger. Tilbudsgiver kan angive op til 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder uanset om Tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen på egen hånd, som en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller støtter sig til andre virksomheders tekniske og faglige kapacitet. Vedlægger Tilbudsgiver mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer vurderet ud fra nummerangivelsen i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive evalueret på baggrund af Tilbudsgivers Bilag 9 – Tilbudsliste (TBL) – Delentreprise 3. På baggrund af Tilbudsgivers besvarelse beregnes der på forsiden af Tilbudslisten en ’Samlet tilbudssum for 4 år’, der danner grundlag for evalueringen af underkriteriet ”Pris” i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CSR
Beskrivelse Vurderingen af underkriteriet CSR vil ske på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 10: CSR-kriterierne for tilbud på spuling, TV-inspektion og driftsopgaver til Aalborg Forsyning – Delentreprise 3 i henhold til Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 29/04/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 09/05/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente supplerende oplysninger i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 09/05/2025   10:30:00 (UTC) Western European Time, GMT
Yderligere oplysninger Åbning af tilbuddene vil ikke være offentlig.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Rammeaftalen indeholder krav om: - ansvarlig virksomhedsadfærd jf. rammeaftalens punkt 17 - ingen involvering i russiske interesser, jf. rammeaftalens punkt 20.4.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der er krav om sikkerhedsstillelse, jf. rammeaftalens punkt 8.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Ordregiver har ret til at inddrage koncernforbundene selskaber eller en juridisk enhed, som er 100 % direkte eller indirekte ejet af Aalborg Kommune, i Rammeaftalen, således disse herefter kan trække på Rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg Service A/S
Registreringsnummer 33164610
Postadresse Norbis Park 100
By Vodskov
Postnummer 9310
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jan Severinsen
Telefon 20782497
Internetadresse https://aalborgforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Aalborg Kloak A/S
Registreringsnummer 32651798
Afdeling Jan Severinsen
Postadresse Norbis Park 100
By Vodskov
Postnummer 9310
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jan Severinsen
Telefon 20782497
Internetadresse https://aalborgforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Aalborg Vand A/S
Registreringsnummer 32651828
Afdeling Jan Severinsen
Postadresse Norbis Park 100
By Vodskov
Postnummer 9310
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jan Severinsen
Telefon 20782497
Internetadresse https://aalborgforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 11acdc5a-3635-43c4-b010-885fcaeea28c   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/04/2025   12:00:03 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/04/2025   12:57:37 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 230242-2025
EUT-S-nummer 70/2025
Offentliggørelsesdato 09/04/2025

Send til en kollega

0.078