Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Landbrugs- og Fiskeristyrelsen
Vindere
Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018
(22.06.2017)
GEUS
Øster Voldgade 10
1350 København K
Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018
(22.06.2017)
Orbicon A/S
Ringstedvej 20
4000 Roskilde
Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018
Landbrugs- og Fiskeristyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
20814616
Nyropsgade 30
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Louise Aulin Pallis
Telefon: +45 33958000
E-mail: KIU@lfst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lfst.dk
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Marie-Louise Krawack
Telefon: +45 72544000
E-mail: makra@mst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://mst.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018.
Landbrugs- og Fiskeristyrelsen og Miljøstyrelsen udbyder sammen kortlægning af 4 marine Natura 2000-områder, hvor kendskabet til den præcise arealudbredelse af de forskellige habitatnaturtyper er usikker, og der er behov for en mere detaljeret viden til brug i den opfølgende forvaltning af områderne. I projektet prioriteres kortlægning af sandbankerne, hvor der er behov for en mere detaljeret og præcis kortlægning af udbredelsen indenfor Natura 2000-områderne. Områderne skal kortlægges for naturtyperne sandbanker, rev (stenrev og biogene rev) og boblerev, hvor dette er relevant. Et af områderne er tidligere delvist kortlagt, og kortlægningen skal resultere i fuldgyldige habitatkort for Natura 2000-områderne.
Landbrugs- og Fiskeristyrelsen og Miljøstyrelsen udbyder sammen et projekt om marin habitatkortlægning i Nordsøen og Skagerrak, som består af en geofysisk og en biologisk kortlægning, som indbefatter en identificering, beskrivelse og afgrænsning af naturtyperne i de 4 områder særligt sandbankerne i områderne. Kortlægningen skal endvidere dokumentere overfladesedimentets beskaffenhed og tilvejebringe en detaljeret bathymetri for områderne. Da fokus i kortlægningen er på sandbanker, ønskes der ved de biologiske undersøgelser en beskrivelse af områdernes plante- og dyresamfund foretaget ved en kombination af bundprøver (hapsprøver) til undersøgelse af de biologiske artssamfund der lever i sandet, samt et supplement af ROV-videoer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er en betingelse for at afgive tilbud, at tilbudsgiver udfylder ESPD'en, Det fælles Europæiske Udbudsdokument, som ligger på Landbrugs- og Fiskeristyrelsens (LFST) hjemmeside sammen med de øvrige udbudsdokumenter.
ESPD'en kan kun udfyldes ved at åbne dokumentet inde på denne hjemmeside: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome ESPD'en udfyldes, gemmes og udprintes og afleveres/sendes med almindelig post i papirudgave til LFST som en del af Tilbudsgivers tilbud. Den udfyldte ESPD udgør en erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, der betyder at tilbudsgiveren ikke kan deltage i udbudsproceduren.
For mere information omkring ESPD se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledninger: http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Det er vigtigt, at oplysningerne i ESPD'en vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet.
Før tildeling af kontrakten til den vindende tilbudsgiver vil LFST indhente dokumentation for de afgivne oplysninger i ESPD'en.
Følgende dokumentation skal indgå i tilbuddet og udfyldes i ESPD'ens litra B: Samlet årsomsætning.
Som mindstekrav kræves en samlet årsomsætning på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Følgende dokumentation skal indgå tilbuddet og udfyldes i ESPD'ens litra C:
Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
— En klar beskrivelse af leverancen
— Tidspunktet for udførelsens start
— Størrelsen af leverancen, samt modtager af leverancen.
Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Hvis tilbudsgiver forventer at anvende underleverandører bedes det beskrevet hvem og hvilke ydelser denne forventes at varetage. Oplysningerne udfyldes ligeledes i ESPD'ens litra C under »Andel i underleverance«.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at være tilstede ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet vil være tilgængeligt på Landbrugs- og Fiskeristyrelsens hjemmeside på tidspunktet for offentliggørelse af denne udbudsbekendtgørelse: http://lfst.dk/om-os/udbud/
Tilbud skal fremsendes til den anførte postadresse.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk