Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
2600 Glostrup
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Valgt firma
(19.08.2017)
COWI A/S
Vestre Stationsvej 7
5000 Odense
Demonstrationsanlæg ved grube 3 i Kærgård Plantage
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fjeldsø Christensen
E-mail: joergen.f.christensen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rsyd.dk
Granskoven 8
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sweco.dk
Granskoven 8
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sweco.dk
Del II: Genstand
Demonstrationsanlæg ved grube 3 i Kærgård Plantage.
Region Syddanmark vil, som et led i Handleplanen for den videre indsats i Kærgård Plantage, etablere et demonstrationsanlæg for oprensningen af forureningen under grundvandsspejlet i en del af grube 3. Formålet med demonstrationsanlægget er, at understøtte handleplanens øvrige initiativer samt, at indsamle yderligere erfaringer med oprensningen af forureningen under grundvandsspejlet, som eventuelt kan anvendes ved en senere fuldskalaoprensning. Demonstrationsanlægget må påregnes at skulle køre over en længere årrække og med varierende driftbudgetter fra år til år jf. handleplanen.
Kærgård Plantage.
Demonstrationsanlægget skal placeres i den østlige ende af grube 3. Demonstrationsanlægget skal have en horisontal udbredelse som defineres af tilbudsgiver, så opgaven kan løses inden for den samlede budgetramme på 7 000 000 DKK. Demonstrationsanlægget skal have en vertikal udbredelse som svarer til lag 2.
Inden demonstrationsanlægget detailprojekteres skal følgende forundersøgelser gennemføres:
— Bestemmelse af anlæggets horisontale og vertikale afgrænsning
— Bestemmelse af forureningsmasse og udbredelse af fri fase PCE
— Bestemmelse af forureningsmasse for andre relevante forureningskomponenter (BTEX'er, totalkulbrinter og farmaceutiske stoffer) samt indhold af TOC
— Der skal laves en supplerende karakterisering af de geologiske og hydrogeologiske forhold, således at der kan opstilles en bedre konceptuel model af geologi og hydrogeologi.
Oprensningen af forureningen i lag 2 inden for testfeltet skal foregå med både kemisk oxidation og biologisk nedbrydning. Oprensningen i lag 2.1 (lagtykkelse 3, 4 meter) skal foregå med kemisk oxidation med modificeret Fentons reagens (MFR) og med en biologisk efterpolering med stimuleret reduktiv deklorering (SRD). Oprensningen af lag 2.2 (lagtykkelse 6 meter) og lag 2.3 (lagtykkelse 2 meter) skal foregå med stimuleret reduktiv deklorering alene. Ovenstående metodevalg er foretaget for at gøre tilbuddene sammenlignelige, og det kan ikke udelukkes, at disse forudsætninger ændre sig når der er gennemført forundersøgelser.
Oprensningen af demonstrationsfeltet skal målrettes den del af forureningen, der har betydning for ophævelse af restriktionerne for brug af området. Det er specielt de klorerede opløsningsmidler og deres nedbrydningsprodukter, men det er også ønskeligt, at metoden har en effekt over for andre forureningskomponenter som f.eks. benzen, toluen, sulfonamider og barbiturater.
Afhængig af omstændighederne kan ordregiver vælge at forlænge kontraktens varighed, med henblik på at optimere indsatsen indenfor det til enhver tid til rådighed værende budget.
Blandt eventuelt flere principielt egnede tilbudsgivere udvælges tilbudsgiverne ud fra de mest relevante referencer fra tidligere udførte opgaver af sammenlignelig art.
I det omfang der viser sig budgetmæssige muligheder for at udvide demonstrationsanlægget, eventuelt udvide aktiviteterne til videre drift af anlægget, undersøgelser i resterende del af området, samt egentlig fuldskala oprensning af den omhandlede forurening, har ordregiver option på en sådan udvidelse af opgaven.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal oplyse omsætning som gennemsnit over de seneste 3 år.
Ansøgere skal oplyse størrelse af egenkapital og soliditetsgrad ved afslutningen af seneste årsrapport.
Tilbudsgivere skal have en samlet omsætning på minimum 15 000 000 DKK som gennemsnit de seneste 3 år.
Tilbudsgivere skal have en egenkapital på minimum 2 000 000 DKK og en soliditetsgrad på mindst 15 % ved udgangen af seneste afsluttede årsregnskabsperiode.
Ansøgere skal fremlægge en liste over sammenlignelige eller tilsvarende opgaver, løst fortrinsvis indenfor de seneste 3 år. Der kan dog også ved udvælgelsen tages hensyn til relevante opgaver, der er udført mere end 3 år tidligere.
Ansøger skal kunne dokumentere tilstedeværelsen af systemer til kvalitets- og miljøledelse i virksomheden.
Mindste en reference fra udførelse af en sammenlignelig eller tilsvarende opgave.
Implementerede systemer til kvalitets- og miljøledelse i virksomheden, der er på niveau med kravene til certificering iht. ISO 9001, hhv ISO 14001.
Kontrakten indeholder særlige krav med hensyn til kommunikation om projektet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Anmodning om prækvalifikation indgives i form af udfyldt og underskrevet ESPD. Hvis flere ønsker at byde i forening (f.eks. joint venture eller konsortium), eller hvis ansøger baserer sig på andres kapacitet for at kunne opfylde mindstekravene eller kvalificere sig i forhold til udvælgelseskriteriet, skal disse andre firmaer også udfylde og underskrive deres egen ESPD, der ligeledes medsendes anmodningen.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 anvendelse på nærværende udbud. ESPD skal udfyldes for så vidt angår del II, del III A, B og C, del IV B, C og D samt del V og del VI.
I ESPD del V bedes der ved angivelsen »Beskriv dem« udpeget de referencer fra tidligere udførte sammenlignelige eller tilsvarende opgaver, der vurderes som særligt relevante i den aktuelle sammenhæng.
Generel vejledning vedrørende ESPD kan findes her: https://www.kfst.dk/Indhold-KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160318-Det-elektroniske-ESPD--Saadan-virker-den?tc=E538038EB1E04A96B9964BE4C0F85F46
Det samlede udbudsmateriale downloades fra www.udbud.info og gemmes lokalt på computeren hos ansøgeren. Herefter kan der åbnes en on-line formular på denne adresse: https://ec.europa.eu/tools/espd
Når ansøger har valgt »Jeg er en økonomisk aktør«, vælges »Importere ESPD« og under »Upload dokument« browses frem til udbudsmaterialet og den forudfyldte ESPD-formular som XML-fil (ESPD som PDF-fil er kun medtaget til orientering). Herefter kan formularen udfyldes on-line. Til sidst (eller undervejs) kan formularen gemmes på egen computer som XML-fil, der så kan arbejdes videre med på et senere tidspunkt. Når formularen er færdigudfyldt, vælges i bunden af formularen »Oversigt«, der giver adgang til at udskrive (eller gemme) den udfyldte formular. Printet underskrives af ansøger, scannes og vedlægges anmodningen.
Senest i forbindelse med eventuel kontrakttildeling vil der blive krævet dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, regnskabsoplysninger og uddybning af de oplistede referencer.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Frister for og procedurer for klager fremgår af »Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud«, lbk nr. 593 af 2.6.2016, med senere ændringer.
Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere.
Klager, som ikke vedrører afslag på prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/