1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Mariagerfjord kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Offentligt udbud af teknisk rådgivning og bistand til Miljø- og Klimaafdelingen
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for både virksomhedsmiljø og landbrugsmiljø.
Identifikator for proceduren
:
1eba87c6-2e25-4dea-a1cd-0733b601a102
Tidligere bekendtgørelse
:
210589-2025
Intern ID
:
459398
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90700000
Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90720000
Miljøbeskyttelse,
90710000
Miljøledelse,
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 200 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 400 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Der kan afgives tilbud på én eller alle delaftaler. De angivet omsætninger er alene de forventede omsætninger og derfor ikke forpligtende for ordregiver. Denne rammeaftale er frivillig og ordregiver er derfor ikke forpligtet til at anvende denne.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale 1 – Virksomhedsmiljø
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for virksomhedsmiljø.
Intern ID
:
459399
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90700000
Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90720000
Miljøbeskyttelse,
90710000
Miljøledelse,
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ordregiver har option på særskilt at forlænge af den enkelt delaftale på uændrede vilkår 2 gange til en samlet varighed på 24 måneder, og en maksimal kontraktlængde på 48 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
20/05/2025
Varigheds slutdato
:
19/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 100 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 200 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil ved evalueringen af underkriteriet ”Pris” lægge den samlede vægtede timepris til grund (SUM), jf. Bilag 2 - Tilbudslisten. Vægtningen af delkriterierne fordeler sig som følger på kategorierne: • Senior konsulent (50%) • Junior konsulent (50%)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Nøglemedarbejder
Beskrivelse
:
For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger CV’er for de nøglemedarbejdere der tilbydes. For alle delaftaler vil evalueringen af ”Nøglemedarbejder” for den enkelte delaftale bero på en konkret vurdering af, i hvilket omfang CV’erne dækker efterspurgte erfaring og kompetencer i henhold til ydelsesbeskrivelsen jf. udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Uddannelse og vidensoverdragelse
Beskrivelse
:
For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger en beskrivelse af, hvordan ordregivers ønsker jf. udbudsbetingelserne opfyldes.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 2 – Landbrugsmiljø
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for landbrugsmiljø.
Intern ID
:
459400
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90700000
Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90720000
Miljøbeskyttelse,
90710000
Miljøledelse,
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ordregiver har option på særskilt at forlænge af den enkelt delaftale på uændrede vilkår 2 gange til en samlet varighed på 24 måneder, og en maksimal kontraktlængde på 48 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
20/05/2025
Varigheds slutdato
:
19/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 100 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 200 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil ved evalueringen af underkriteriet ”Pris” lægge den samlede vægtede timepris til grund (SUM), jf. Bilag 2 - Tilbudslisten. Vægtningen af delkriterierne fordeler sig som følger på kategorierne: • Senior konsulent (50%) • Junior konsulent (50%)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Nøglemedarbejder
Beskrivelse
:
For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger CV’er for de nøglemedarbejdere der tilbydes. For alle delaftaler vil evalueringen af ”Nøglemedarbejder” for den enkelte delaftale bero på en konkret vurdering af, i hvilket omfang CV’erne dækker efterspurgte erfaring og kompetencer i henhold til ydelsesbeskrivelsen jf. udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Uddannelse og vidensoverdragelse
Beskrivelse
:
For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger en beskrivelse af, hvordan ordregivers ønsker jf. udbudsbetingelserne opfyldes.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse
:
Andre almene hensyn
Beskrivelse af begrundelse for senere offentliggørelse
:
Udbuddet er annulleret pga. uhensigtsmæssigheder i materialet. Aftalen genudbydes efterfølgende.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse
:
Andre almene hensyn
Beskrivelse af begrundelse for senere offentliggørelse
:
Udbuddet er annulleret pga. uhensigtsmæssigheder i materialet. Aftalen genudbydes efterfølgende.
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
ikke offentliggjort
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
ikke offentliggjort
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Mariagerfjord kommune
Registreringsnummer
:
29189455
Postadresse
:
Nordre Kajgade 1
By
:
Hobro
Postnummer
:
9500
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jacob Plougmand Kynde
Telefon
:
+45 97113000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Bekendtgørelsens ID
:
156732e4-2a4b-49c3-b6d6-aabf7cfcca65
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/04/2025
11:22:58 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
241141-2025
EUT-S-nummer
:
73/2025
Offentliggørelsesdato
:
14/04/2025