Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
http://www.regionsyddanmark.dk/wm498360
Udbyder
Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer
Vindere
Valgte rammeaftaledeltagere
(22.06.2017)
Niras A/S
Ceres Allé 3
8000 Aarhus
(22.06.2017)
Dansk Miljørådgivning A/S
Industrivej 10a
8680 Ry
Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand ved systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark
Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Anita Hjørringgaard
Telefon: +45 76631916
E-mail: anita.hjoerringgaard@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.regionsyddanmark.dk/wm498360
Del II: Genstand
Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand ved systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark.
Der skal udføres systematisk kortlægning (indsamling af historisk materiale) i geografisk afgrænsede puljer, som regionen danner. Puljerne omfatter dele af nuværende og tidligere kommuner, og dannes så der forventes at blive fundet ca. 100-300 lokaliteter (relevante adresser) i hver pulje. Den samlede opgaves omfang vurderes til at være 3-5 puljer om året.
Der er tale om et skøn, og regionen kan ikke garantere et bestemt antal puljer til rådgiverne, da det vil afhænge af regionens budgetter.
Region Syddanmark skal i henhold til Jordforureningsloven (jf. lovbekendtgørelse nr. 434 af 13.5.2016) kortlægge muligt forurenede arealer. Kortlægningen sker på Vidensniveau 1, hvilket betyder, at der er tilvejebragt en faktisk viden om aktiviteter, der kan være kilde til jordforurening på arealet. I den forbindelse skal der gennemføres en historisk kortlægning af kilder til jordforurening (systematisk kortlægning) i dele af Region Syddanmark. De muligt forurenende aktiviteter, som ønskes kortlagt, er udvalgt med udgangspunkt i appendiks 2 i Miljøstyrelsens vejledning nr. 8, 2000 om kortlægning af forurenede arealer.
Den systematiske kortlægning skal udføres med udgangspunkt i udbudsmaterialet, hvor der er fastlagte instrukser for opgaven, som skal følges.
De 2 udbudte rammeaftaler er 3-årige med mulighed for option på op til et års forlængelse.
Regionen tilrettelægger rækkefølgen af den systematiske kortlægning efter en prioritering af de områder i regionen, der har størst grundvandsmæssig betydning. Regionen danner geografisk afgrænsede puljer, der omfatter dele af nuværende og tidligere kommuner, og opdelingen foretages, så der forventes at blive fundet ca. 100-300 lokaliteter (relevante adresser) i hver pulje.
Opgaven består af følgende delopgaver:
— Adressesøgning ud fra vejvisere, telefonbøger og lignende kildemateriale, herunder frasortering af ikke relevante adresser.
— Arkivsøgning på de adresser, der kommer frem ved adressesøgningen, herunder frasortering af ikke relevante adresser.
— Supplerende arkivindsamling i lokalhistorisk arkiv og interviews på udvalgte lokaliteter.
— Oprettelse af lokaliteter og indtastning af de indsamlede oplysninger i Regionens database JAR, som indeholder oplysninger om regionens forurenede grunde eller muligt forurenede grunde.
— Regionen kan vælge, at rådgiveren skal udføre sagsbehandling på udvalgte sager, herunder vurdere om der skal ske kortlægning af den enkelte ejendom i henhold til jordforureningsloven. Sagerne kvalitetsikres hos regionens medarbejdere, der sørger for udsendelse af breve til grundejere.
Det indsamlede historiske materiale scannes og afleveres for hver enkelt lokalitet i en separat pdf-fil. Der ønskes hverken en historisk redegørelse for lokaliteterne eller en samlet afrapportering ved afslutningen.
Fordelingen af puljerne vil ikke ske ligelig, men efter en prioriteret rækkefølge, som er beskrevet i rammeaftalen.
Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.
Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Finansielle nøgletal (egenkapital)
Erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital
Tilbudsgiver skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring.
Del IV: Procedure
Damhaven 12, 7100 Vejle.
De bydende kan ikke være tilstede ved åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Eventuel klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. Klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal ordregiver modtage kopi af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk