23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Midt

Genudbud af helårlig vedligehold af udendørsarealer


Fællesindkøb Midt

246440-2025 - Resultater
Danmark – Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder – Genudbud af helårlig vedligehold af udendørsarealer
OJ S 74/2025 15/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail pvrd@fikm.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Horsens Kommune
E-mail info@horsens.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af helårlig vedligehold af udendørsarealer
Beskrivelse Genudbuddet vedrører helårligt vedligehold af udendørs arealer ved Horsens Kommunes ejendomme. Det vil sige vedligehold af grønne områder og vintertjenester.
Identifikator for proceduren ac3bc352-8a10-445f-9043-c691db33d437
Tidligere bekendtgørelse 185df0aa-722b-4333-9e4e-e17fc411c87f-01
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 95 686 400,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1: ”Distrikt 1 - Bankager, Højvang, Dagnæs, Sejet"
Beskrivelse o 13 daginstitutioner o 1 døgninstitution o 3 idrætsanlæg o 5 skoler.
Intern ID Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/06/2025
Varigheds slutdato 15/04/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 261 600,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er. Ordregiver har dog brug for at sikre sig, at den tilbudte ydelse er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, hvor der tilbydes en pris på de årlige driftsomkostninger på nedenstående beløb eller mere kunne tages i betragtning: • Delaftale 1: 2.261.600 kr. pr. år • Delaftale 2: 2.443.400 kr. pr. år • Delaftale 3: 2.432.200 kr. pr. år • Delaftale 4: 2.201.400 kr. pr. år • Delaftale 5: 2.622.200 kr. pr. år Tilbud, hvor prisen er mindre end ovenstående, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige. Ordregiver har desuden et maksimalt budget til opgaven som medfører, at tilbud der overstiger budgettet vil være uantagelige. Ordregivers maksimale budget til opgaven lyder på: • Delaftale 1: 3.279.000 kr. pr. år • Delaftale 2: 3.543.000 kr. pr. år • Delaftale 3: 3.527.000 kr. pr. år • Delaftale 4: 3.192.000 kr. pr. år • Delaftale 5: 3.802.000 kr. pr. år
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglighed i driften
Beskrivelse Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten Det vægter positivt, at: • Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. • At det af tilbudsbeskrivelsen klart fremgår, at der er dedikeret medarbejderressourcer til den konkrete udbudte opgave, i modsætning til generelle beskrivelser af alle virksomhedens medarbejdere, samt beskrivelse af antal dedikerede medarbejdere (målt i antal årsværk). • At det tilbudte team er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. • Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: • Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. • Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. • Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstiden pr. arbejde (fejning, saltning mv.) pr. distrikt, angivelse af årsværk på opgaverne mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Horsens Kommune
Organisation, der udfører betalingen Horsens Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel ”Distrikt 2 - Torsted, Lund, Hatting, Lund, Vrønding, Lundum”
Beskrivelse o 7 Idrætsanlæg o 10 Daginstitutioner o 1 plejecenter o 2 skoler o 1 kolonihave o 1 multibane
Intern ID Delaftale 2: ”Distrikt 2 - Torsted, Lund, Hatting, Lund, Vrønding, Lundum
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/06/2025
Varigheds slutdato 15/04/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 443 400,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er. Ordregiver har dog brug for at sikre sig, at den tilbudte ydelse er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, hvor der tilbydes en pris på de årlige driftsomkostninger på nedenstående beløb eller mere kunne tages i betragtning: • Delaftale 1: 2.261.600 kr. pr. år • Delaftale 2: 2.443.400 kr. pr. år • Delaftale 3: 2.432.200 kr. pr. år • Delaftale 4: 2.201.400 kr. pr. år • Delaftale 5: 2.622.200 kr. pr. år Tilbud, hvor prisen er mindre end ovenstående, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige. Ordregiver har desuden et maksimalt budget til opgaven som medfører, at tilbud der overstiger budgettet vil være uantagelige. Ordregivers maksimale budget til opgaven lyder på: • Delaftale 1: 3.279.000 kr. pr. år • Delaftale 2: 3.543.000 kr. pr. år • Delaftale 3: 3.527.000 kr. pr. år • Delaftale 4: 3.192.000 kr. pr. år • Delaftale 5: 3.802.000 kr. pr. år
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglighed i driften
Beskrivelse Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten Det vægter positivt, at: • Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. • At det af tilbudsbeskrivelsen klart fremgår, at der er dedikeret medarbejderressourcer til den konkrete udbudte opgave, i modsætning til generelle beskrivelser af alle virksomhedens medarbejdere, samt beskrivelse af antal dedikerede medarbejdere (målt i antal årsværk). • At det tilbudte team er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. • Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: • Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. • Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. • Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstiden pr. arbejde (fejning, saltning mv.) pr. distrikt, angivelse af årsværk på opgaverne mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel ”Distrikt 3 - Horsens midtby, Stensballe”
Beskrivelse o 3 administrative bygninger o 2 aktivitetscentre o 8 døgn institutioner/beboelse o 16 daginstitutioner o 1 kolonihave o 3 Idrætsanlæg o 6 skoler o 1 kultur og fritidsbygning
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/06/2025
Varigheds slutdato 15/04/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 432 200,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er. Ordregiver har dog brug for at sikre sig, at den tilbudte ydelse er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, hvor der tilbydes en pris på de årlige driftsomkostninger på nedenstående beløb eller mere kunne tages i betragtning: • Delaftale 1: 2.261.600 kr. pr. år • Delaftale 2: 2.443.400 kr. pr. år • Delaftale 3: 2.432.200 kr. pr. år • Delaftale 4: 2.201.400 kr. pr. år • Delaftale 5: 2.622.200 kr. pr. år Tilbud, hvor prisen er mindre end ovenstående, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige. Ordregiver har desuden et maksimalt budget til opgaven som medfører, at tilbud der overstiger budgettet vil være uantagelige. Ordregivers maksimale budget til opgaven lyder på: • Delaftale 1: 3.279.000 kr. pr. år • Delaftale 2: 3.543.000 kr. pr. år • Delaftale 3: 3.527.000 kr. pr. år • Delaftale 4: 3.192.000 kr. pr. år • Delaftale 5: 3.802.000 kr. pr. år
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglighed i driften
Beskrivelse Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten Det vægter positivt, at: • Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. • At det af tilbudsbeskrivelsen klart fremgår, at der er dedikeret medarbejderressourcer til den konkrete udbudte opgave, i modsætning til generelle beskrivelser af alle virksomhedens medarbejdere, samt beskrivelse af antal dedikerede medarbejdere (målt i antal årsværk). • At det tilbudte team er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. • Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: • Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. • Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. • Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstiden pr. arbejde (fejning, saltning mv.) pr. distrikt, angivelse af årsværk på opgaverne mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Horsens Kommune
Organisation, der udfører betalingen Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel ”Distrikt 4 - Søvind, Grumstrup, Tvingstrup, Hovedgård, Gedved”.
Beskrivelse o 2 administrationsbygninger o 10 Daginstitutioner o 9 idrætsanlæg o 4 skoler o 1 tomgangsbolig
Intern ID Distrikt 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/06/2025
Varigheds slutdato 15/04/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 201 400,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er. Ordregiver har dog brug for at sikre sig, at den tilbudte ydelse er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, hvor der tilbydes en pris på de årlige driftsomkostninger på nedenstående beløb eller mere kunne tages i betragtning: • Delaftale 1: 2.261.600 kr. pr. år • Delaftale 2: 2.443.400 kr. pr. år • Delaftale 3: 2.432.200 kr. pr. år • Delaftale 4: 2.201.400 kr. pr. år • Delaftale 5: 2.622.200 kr. pr. år Tilbud, hvor prisen er mindre end ovenstående, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige. Ordregiver har desuden et maksimalt budget til opgaven som medfører, at tilbud der overstiger budgettet vil være uantagelige. Ordregivers maksimale budget til opgaven lyder på: • Delaftale 1: 3.279.000 kr. pr. år • Delaftale 2: 3.543.000 kr. pr. år • Delaftale 3: 3.527.000 kr. pr. år • Delaftale 4: 3.192.000 kr. pr. år • Delaftale 5: 3.802.000 kr. pr. år
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglighed i driften
Beskrivelse Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten Det vægter positivt, at: • Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. • At det af tilbudsbeskrivelsen klart fremgår, at der er dedikeret medarbejderressourcer til den konkrete udbudte opgave, i modsætning til generelle beskrivelser af alle virksomhedens medarbejdere, samt beskrivelse af antal dedikerede medarbejdere (målt i antal årsværk). • At det tilbudte team er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. • Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: • Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. • Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. • Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstiden pr. arbejde (fejning, saltning mv.) pr. distrikt, angivelse af årsværk på opgaverne mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Horsens Kommune
Organisation, der udfører betalingen Horsens Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel ”Distrikt 5 - Brædstrup, Østbirk, Sdr. Vissing, Nim”.
Beskrivelse o 1 Udkørsel for hjemmeplejen o 1 administrationsbygning o 6 daginstitutioner o 5 idrætsanlæg o 2 kultur- og fritidshuse o 5 plejecentre o 2 skoler
Intern ID Distrikt 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/06/2025
Varigheds slutdato 15/04/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 622 200,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved ”Pris” forstås den pris for de årlige driftsomkostninger, der automatisk beregnes i Bilag 1 Tilbudsliste. Det vægter positivt jo lavere prisen er. Ordregiver har dog brug for at sikre sig, at den tilbudte ydelse er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, hvor der tilbydes en pris på de årlige driftsomkostninger på nedenstående beløb eller mere kunne tages i betragtning: • Delaftale 1: 2.261.600 kr. pr. år • Delaftale 2: 2.443.400 kr. pr. år • Delaftale 3: 2.432.200 kr. pr. år • Delaftale 4: 2.201.400 kr. pr. år • Delaftale 5: 2.622.200 kr. pr. år Tilbud, hvor prisen er mindre end ovenstående, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige. Ordregiver har desuden et maksimalt budget til opgaven som medfører, at tilbud der overstiger budgettet vil være uantagelige. Ordregivers maksimale budget til opgaven lyder på: • Delaftale 1: 3.279.000 kr. pr. år • Delaftale 2: 3.543.000 kr. pr. år • Delaftale 3: 3.527.000 kr. pr. år • Delaftale 4: 3.192.000 kr. pr. år • Delaftale 5: 3.802.000 kr. pr. år
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Faglighed i driften
Beskrivelse Ved ”Faglighed i driften” forstås: • Det tilbudte teams ressourcer og kompetencer, herunder uddannelsesniveau, anciennitet og erfaring • Hvordan der sikres kompetenceudvikling og løbende uddannelse i det tilbudte team • Hvordan der arbejdes med at tiltrække og fastholde medarbejdere på kontrakten Det vægter positivt, at: • Medarbejderne har relevant uddannelse og erfaring med vedligeholdelse af grønne arealer. • At det af tilbudsbeskrivelsen klart fremgår, at der er dedikeret medarbejderressourcer til den konkrete udbudte opgave, i modsætning til generelle beskrivelser af alle virksomhedens medarbejdere, samt beskrivelse af antal dedikerede medarbejdere (målt i antal årsværk). • At det tilbudte team er i stand til at yde faglig sparring med ordregiver, særligt med hensyn til plantekendskab og lokal afvanding af regnvand (LAR), men også i forhold til den daglige generelle drift. • Tilbudsgiver sandsynliggør, at der kan tiltrækkes og fastholdes kompetente medarbejdere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tilrettelæggelse af arbejdet
Beskrivelse Ved ”Tilrettelæggelse af arbejdet” forstås: • Hvordan arbejdet tilrettelægges • Hvordan der sikres korrekt bemanding hen over året Det vægter positivt, at: • Der med arbejdsplan/årshjul for første sæson demonstreres et jævnt flow i opgaverne hen over året, så der også udføres opgaver uden for den grønne vækstsæson. • Arbejdet tilrettelægges, så der kan fastholdes de samme medarbejdere hele året. • Detaljeringsniveau for arbejdets udførelse, f.eks. angivelse af omgangstiden pr. arbejde (fejning, saltning mv.) pr. distrikt, angivelse af årsværk på opgaverne mv., som kan bistå ordregiver med at videreformidle status for opgavers udførelse til slutbrugere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Horsens Kommune
Organisation, der udfører betalingen Horsens Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 115 426 509,19   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn OK N ygaard A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 24 384 389,85   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1: ”Distrikt 1 - Bankager, Højvang, Dagnæs, Sejet"
Titel Delaftale 1: ”Distrikt 1 - Bankager, Højvang, Dagnæs, Sejet"
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 22 189 546,96   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 24 384 389,85   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn OK N ygaard A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 22 857 792,86   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel ”Distrikt 2 - Torsted, Lund, Hatting, Lund, Vrønding, Lundum”
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Svend Erik Lind A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Svend Erik Lind
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 26 684 752,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 3
Titel ”Distrikt 3 - Horsens midtby, Stensballe”
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 25 816 749,60   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 26 950 479,92   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Forstas
Tilbud
Tilbud – Identifikator Forstas A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0004
Værdien af tilbuddet 19 774 688,32   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Distrikt 4
Titel ”Distrikt 4 - Søvind, Grumstrup, Tvingstrup, Hovedgård, Gedved”.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 19 774 688,32   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 24 527 256,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0005
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Forstas
Tilbud
Tilbud – Identifikator Forstas A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0005
Værdien af tilbuddet 21 724 886,16   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Distrikt 5
Titel ”Distrikt 5 - Brædstrup, Østbirk, Sdr. Vissing, Nim”.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 21 724 886,16   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 30 413 504,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer 29189889_
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Peder Van Roest Dahl
E-mail pvrd@fikm.dk
Telefon 76292105
Internetadresse https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Horsens Kommune
Registreringsnummer 29189889
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Fællesindkøb Midt
E-mail info@horsens.dk
Telefon 76292105
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Forstas
Registreringsnummer 29615756
Postadresse Prins Georgs Kvarter 3
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mb@forstas.dk
Telefon 91532248
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0004, LOT-0005
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0006
Officielt navn OK N ygaard A/S
Registreringsnummer 35394818
Postadresse Rosbjergvej 5G
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail info@oknygaard.dk
Telefon 70215400
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Svend Erik Lind A/S
Registreringsnummer 11839835
Postadresse Engmarksvej 6a
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail s.e@se-lind.dk
Telefon 75669180
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 8169dfa1-3295-4c19-8767-ba6011b9289e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/04/2025   12:22:47 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/04/2025   12:25:13 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 246440-2025
EUT-S-nummer 74/2025
Offentliggørelsesdato 15/04/2025

Send til en kollega

0.047