Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredericia Kommune
Vindere
Vask og leje af arbejdsbeklædning til Plejen i Fredericia Kommune
(21.09.2017)
DFD
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Vask og leje af arbejdsbeklædning til Plejen i Fredericia Kommune
Fredericia Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
69116418
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Jesper Kristian Bonde
Telefon: +45 72107385
E-mail: jesper.bonde@fredericia.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/66662034.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredericia.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/66662034.aspx
Del II: Genstand
Vask og leje af arbejdsbeklædning til Plejen i Fredericia Kommune.
Vask og leje af arbejdsbeklædning som puljetøj med ud- og indscanning inkl. alarm og ressourcestyringssystem.
Fredericia.
Fredericia Kommune udbyder den komplette opgave med leje og vask af plejens arbejdsbeklædning som puljetøj, samt logistikken mellem vaskeri og kommunens pt. 11 udleveringssteder.
Aftalen omfatter pt. ca. 800 fuldtidsansatte + afløsere. Herudover ønskes et elektronisk system, der gør det nemmere at styre, kontrollere og eventuelt løbende tilpasse puljen.
Målet er at opnå en høj kvalitetsmæssig løsning, der effektiviserer og forenkler hele processen i og omkring arbejdsbeklædning og at personalet fremstår ensartet i en funktionel arbejdsbekældning.
Fredericia Kommune har i dag med et relativt bredt sortiment af arbejdsbeklædning. Hver medarbejder har individuelt tøj. Dette ønskes ændret, så der med den nye løsningsmodel indføres et smalt sortiment af puljetøj, der udelukkende sorterer på model og størrelse jf. kravspecifikationen i bilag 1. Der ønskes en markant indsnævring og løbende »trimning« af sortimentet, så dette altid er tilpasset, og dermed så tæt på optimalt som muligt. Fredericia Kommune ønsker derfor at indgå i et tæt samarbejde med leverandøren, hvor leverandøren sikrer at der er tilstrækkelige mængder beklædning, men samtidig sikrer, at der ikke opstår unødvendigt lager.
Den ønskede løsningsmodel adskiller sig på mange områder væsentligt fra kommunens eksisterende løsning, og der må forventes en implementeringsfase som Fredericia Kommune og vindende leverandør i fællesskab endeligt tilrettelægger og gennemfører, dog med det mindstekrav at fuld implementering af system skal være gennemført pr. 30.10.2017 hvor alle enheder er færdigopsat og klar til test ligesom evt. nødvendig uddannelse af tøjansvarlige er afviklet af Leverandøren. Leveringen af tøj påbegyndes pr. 1.12.2017.
Aftalen indeholder 1 option af 12 måneders varighed.
Aftalen indeholder 1 option af 12 måneders varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. som senest ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af
udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk