Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Indlevering af tilbud
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Kontrakt om kortlægning af sammensætningen af dagrenovation og kildesorteret organisk affald fra husholdninger
(04.07.2017)
Econet A/S
2100 København Ø
Kortlægning af sammensætningen af dagrenovation og kildesorteret organisk affald fra husholdninger
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Strandgade 29
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Lone Lykke Nielsen
Telefon: +45 72544182
E-mail: lln@mst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://mst.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om kortlægning af sammensætningen af dagrenovation og kildesorteret organisk affald fra husholdninger.
Formålet med projektet er at kortlægge sammensætningen af husholdningernes dagrenovation og eventuelt kildesorteret organisk affald med fokus på madspild, madaffald og genanvendeligt affald. Projektet skal overordnet bestå af følgende aktiviteter: Planlægning af projektets gennemførelse i 2017, udvælgelse af repræsentative husstande i enfamilieboliger og etageboliger i et antal forskellige kommuner, herunder inddragelse af husstande både med og uden særskilt indsamling af kildesorteret organisk affald og blandet plast (husstandsindsamlet), indsamling og sortering af blandet dagrenovation og kildesorteret organisk affald, registrering af affaldsmængder opdelt på 21 affaldsfraktioner, databehandling, udarbejdelse af excel-regneark til beregning af dagrenovationens sammensætning i et geografisk område på baggrund af antal husstande af forskellige størrelser, samlet rapportering af projektets resultater, erfaringsopsamling fra kortlægningen og følgegruppearbejde.
Danmark.
Formålet med projektet er at kortlægge sammensætningen af husholdningernes dagrenovation og eventuelt kildesorteret organisk affald med fokus på madspild, madaffald og genanvendeligt affald. Projektet skal overordnet bestå af følgende aktiviteter: Planlægning af projektets gennemførelse i 2017, udvælgelse af repræsentative husstande i enfamilieboliger og etageboliger i et antal forskellige kommuner, herunder inddragelse af husstande både med og uden særskilt indsamling af kildesorteret organisk affald og blandet plast (husstandsindsamlet), indsamling og sortering af blandet dagrenovation og kildesorteret organisk affald, registrering af affaldsmængder opdelt på 21 affaldsfraktioner, databehandling, udarbejdelse af excel-regneark til beregning af dagrenovationens sammensætning i et geografisk område på baggrund af antal husstande af forskellige størrelser, samlet rapportering af projektets resultater, erfaringsopsamling fra kortlægningen og følgegruppearbejde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontraktudførelsesvilkårene er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede tjenesteydelseskontraktudkast. Bemærk at Leverandøren og eventuelle underleverandører skal opfylde ILO konventionens art. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære. nr. 9471 af 30.6.2014.
Leverandøren skal desuden opretholde de for kontrakten relevante og lovpligtige erhvervsansvarsforsikringer.
Del IV: Procedure
Miljøstyrelsen, Strandgade 29, 1401 København K, Danmark.
Der vil ikke være offentlig adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Vedr. punkt II.1.6) Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter da ordregiver vurderer, at kontraktens ydelser og
sammenhæng alene er egnet til at blive udført af en og samme leverandør (eller konsortium/sammenslutning af
deltagere).
2) Ordregivers ESPD der vedhæftes udbudsmaterialet skal udfyldes for hver økonomisk aktør, der deltager.
Hvis tilbudsgiver deltager i et konsortium skal hver økonomisk aktør udfylde ordregivers ESPD, ligeledes
skal tilbudsgivers underleverandører udfylde ordregivers ESPD.
3) Vedr. punkt III.1.1) Som bevis for, at tilbudsgiver/den økonomiske aktør ikke er omfattet af
udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 stk. 1 eller 3 samt § 137 stk. 1, nr. 2 kan der forud for
tildeling af kontrakten fremlægges 1) et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument
udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af
udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende
land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135 stk. 3 og § 137 stk. 1,
nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, der udstedes
af Erhvervsministeriet. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de
erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en
erklæring på tro og love iht. udbudslovens § 153 stk. 2.
3) Vedr. punkt III.1.2) og III.1.3) Betingelserne for udvælgelse fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit
3.2.2.3. Tilbudsgiver/den økonomiske aktør kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller
søsterselskab eller en underleverandør). Virksomheden skal godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer
til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders
juridiske forpligtelse til at stille ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Skabelon for støtteerklæringen hentes
på:
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
4) Ordregivers krav til fremsendelsen af tilbuddet, antal eksemplarer, mærkning mm. fremgår af
udbudsbetingelserne, jf. afsnit 3.3.
5) Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede deltagere vil blive offentliggjort
på:
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på
hjemmesiden.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klage vedr. tildelingsbeslutningen skal være indgivet inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk