23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 132-270300
Offentliggjort
13.07.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Overvågning af ulv i Danmark

(07.11.2017)
Konsortiedeltager 2) DCE, Nationalt Center for Miljø og Energi, Aarhus Universitet
Frederiksborgvej 399, Postboks 358
4000 Roskilde

Overvågning af ulv i Danmark

(07.11.2017)
Konsortiedeltager 1) Naturhistorisk Museum, Aarhus
Wilhelm Meyers Allé 10
8000 Aarhus

Overvågning af ulv i Danmark


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Cristina Nissen
Telefon: +45 72542000
E-mail: crnis@mst.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://mst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Overvågning af ulv i Danmark.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721700
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med kontrakten er at etablere en systematisk monitering af ulv i Danmark, der skal give Miljøstyrelsen viden om udbredelse og etablering af ulv i Danmark og sammenhængen mellem den danske bestand af ulv og den centraleuropæiske bestand, særligt bestandene i Tyskland og Polen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90712400
90721000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med kontrakten er at etablere en systematisk monitering af ulv i Danmark, der skal give Miljøstyrelsen viden om udbredelse og etablering af ulv i Danmark og sammenhængen mellem den danske bestand af ulv og den centraleuropæiske bestand, særligt bestandene i Tyskland og Polen. Leverandøren skal gennemføre DNA-analyser på biologisk materiale fra formodet ulv tilvejebragt i forbindelse med leverandørens løsning af overvågningsopgaven. Leverandøren skal yde Miljøstyrelsen bistand i rådgivning, der er nært knyttet til overvågningen, f.eks. en vurdering af fremtidig udbredelse i bestemte geografiske områder på baggrund af tilvejebragte overvågningsdata. Leverandøren skal oprette og vedligeholde et register med en systematisk registrering af bekræftende fund af ulv og alle identificerede ulve individer i Danmark.

Endvidere henvises til udbudsmaterialet, hvor kontraktens genstand er uddybet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i dage: 26
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktperioden kan af ordregiver forlænges med 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Miljøstyrelsen får i dag DNA-prøver fra husdyr som er formodet nedlagt af ulv analyseret på Senckenberg Instituttet i Tyskland. Miljøstyrelsen vil som option forbeholde sig mulighed for at tilkøbe denne ydelse fra leverandøren. Leverancen består af udfærdigelse af DNA-analyse af prøver udtaget fra husdyr af Naturstyrelsen, modtagelse DNA-prøver fra nedlagte husdyr fra Naturstyrelsen og formidling af resultatet af DNA-analyserne til Naturstyrelsen og Miljøstyrelsen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal udfylde det fælleseuropæiske dokument (ESPD), Del II-IV samt Del VI og vedlægge det i tilbuddet som et foreløbigt bevis for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. § 148, stk. 1, nr.1-3, angående udelukkelse.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontraktudførelsesvilkårene er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede tjenesteydelseskontraktudkast.

Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Leverandøren skal opretholde de for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikringer.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 05/09/2017
Tidspunkt: 12:01
Sted:

Miljøstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø, Danmark.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være offentlig adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Vedr. punkt II.1.6) Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter da ordregiver vurderer, at kontraktens ydelser og sammenhæng alene er egnet til at blive udført af en og samme leverandør (eller konsortium/sammenslutning af deltagere).

2) Vedr. punkt II.1.6 og II.2.6) Kontraktens værdi udgør i kontraktperioden fra nov. 2016 — dec. 2019 maksimalt 1 625 000 DKK eks. moms. Kontraktperioden kan af ordregiver forlænges med 12 måneder inden for en maksimal økonomisk ramme på 750 000 DKK eks. moms. I kontraktperioden kan Miljøstyrelsen tilkøbe DNA analyser i henhold til de tilbudte enhedspriser, jf. den angivne option i udbudsmaterialet.

3) Ordregivers ESPD der vedhæftes udbudsmaterialet skal udfyldes af for hver økonomisk aktør, der deltager. Hvis tilbudsgiver deltager i et konsortium skal hver økonomisk aktør udfylde ordregivers ESPD, ligeledes skal tilbudsgivers underleverandører udfylde ordregivers ESPD.

4) Vedr. punkt III.1.1) Som bevis for, at tilbudsgiver/den økonomiske aktør ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 stk. 1 eller 3 samt § 137 stk.1, nr. 2 kan der forud for tildeling af kontrakten fremlægges 1) et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokumentudstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135 stk. 3 og § 137 stk. 1,nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, der udstedes af Erhvervsministeriet. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love iht. udbudslovens § 153 stk. 2.

5) Vedr. punkt III.1.2) og III.1.3) Betingelserne for udvælgelse/deltagelse (juridisk, finansiel og teknisk formåen) fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 4.2.2. Tilbudsgiver/den økonomiske aktør kan basere sig på andre enheders formåen(f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør). Virksomheden skal godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Skabelon for støtteerklæringen hentes på http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

6) Ordregivers krav til fremsendelsen af tilbuddet, antal eksemplarer, mærkning mm. fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 4.3.2.

7) Ordregiver afholder et orienteringsmøde i Miljøstyrelsen om udbuddet torsdag den 10.8.2017 kl. 10-11:30, se nærmere om tilmelding mm., udbudsbetingelserne punkt 4.4.

8) Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede deltagere vil blive offentliggjort på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/ Interesserede opfordres tilløbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klager over ordregivers beslutning om tildeling af kontrakt, skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
3500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/07/2017

Send til en kollega

0.047