Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.skive.dk/erhverv/leverandoer/udbud/aktuelle-udbud/
Udbyder
Skive Kommune
Vindere
EU- udbud på levering af træpiller til Skive Kommune
(10.10.2017)
Sydjysk Stoker A/S
Branderupvej 4
6240 Løgumkloster
EU- udbud på levering af træpiller til Skive Kommune
Skive Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Telefon: +45 99156337
E-mail: ctgr@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
29189579
Rådhuspladsen 2
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Christina Toft Bertelsen
Telefon: +45 99156337
E-mail: ctgr@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://www.skive.dk/erhverv/leverandoer/udbud/aktuelle-udbud/
Del II: Genstand
EU- udbud på levering af træpiller til Skive Kommune.
Udbuddet vedrører levering af træpiller til Skive Kommune.
Udbuddet vedrører levering af træpiller til Skive Kommune.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2) i udbudsmaterialet samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Udbuddet er gældende for alle forvaltninger, afdelinger og institutioner, der ejes af ordregiver, herunder også selvejende institutioner, i det omfang det er muligt i henhold til gældende driftsoverenskomst.
Ordregiver har valgt ikke at opdele udbuddet i delaftaler, ud fra en vurdering af, hvad markedet kan levere, samt hvad der giver bedst økonomisk incitament herunder stordriftsfordele, og de bedste vilkår for både ordregiver og tilbudsgiver.
Den forventede omsætning for rammeaftalen er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten. Den årlige forventede omsætning er 420 000 DKK.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 2 år. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 2 år. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit »Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: »Udelukkelse«).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde nedenstående minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver har etableret sin virksomhed:
— Tilbudsgivers egenkapital. Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, der er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
— Tilbudsgivers omsætning pr. år inden for det udbudte område for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Tilbudsgivers omsætning pr. år skal minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang). Har Tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver via tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne omsætning. Dokumentationen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: »Udvælgelse«.
Tilbudsgivers egenkapital. Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, der er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgivers omsætning pr. år inden for det udbudte område for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Tilbudsgivers omsætning pr. år skal minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang). Har Tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver via tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne omsætning. Dokumentationen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Leverandøren er, i overensstemmelse med lov om produktansvar (lovbekendtgørelse nr. 261 af 20.3.2007 med senere ændringer) og dansk rets almindelige regler, ansvarlig over for ordregiver for den skade, som leverancen eller leverandøren påfører ordregivers ejendom, personale eller borgere/kunder.
Leverandøren er pligtig til at holde ordregiver skadesløs for ethvert krav, herunder sagsomkostninger, som måtte blive rejst imod ordregiver af tredjemand og som er forårsaget af fejl eller mangler ved leverancen, en produktskade eller leverandørens skadevoldende adfærd.
Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 mio. kr. pr. år. Leverandøren skal på ordregiverens anmodning godtgøre forsikringens eksistens og omfang.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit »Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: »Udelukkelse«).
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutning, jf. § 7, stk. 1.
I andre situationer skal klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:http://kfst.dk