23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 172-353201
Offentliggjort
Udbudstype
Koncessionstildelingsprocedure

Udbyder

Vejdirektoratet

Koncessionsaftaler vedr. serviceanlæg


Vejdirektoratet

Bekendtgørelse om tildeling af koncession

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/23/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Vejdirektoratet
60729018
Niels Juels Gade 13
København K
1022
Danmark
Kontaktperson: Jens Pedersen
Telefon: +45 72443487
E-mail: jp@vd.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.vd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Koncessionsaftaler vedr. serviceanlæg.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45223720
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Vejdirektoratet udbød etablering og drift af i alt 9 serviceanlæg på 9 forskellige rastepladser: 4 i Midtjylland (Søby Ø, Søby V, Kalbygaard Skov N og Kalbygaard Skov S), 3 i Vendsyssel (Vildmosen Ø, Vildmosen V og Hjallerup Enge V) og 2 på Sjælland (Springstrup N og Springstrup S).

Koncessionskontrakten var delt op i 9 selvstændige delkontrakter, som var uafhængige af hinanden. 8 af servicestationerne skulle nyetableres, mens der for delkontrakt 9 allerede i dag er etableret et automatanlæg, som kunne overtages. Der er endeligt indgået 8 delaftaler.

Koncessionen for hver delkontrakt indebar, at Koncessionshaveren opnåede eneret til at drive serviceanlægget fra rastepladsen.

Med hver delkontrakt fulgte en ret til opførsel af et gas- og/eller brintanlæg i en periode på 10 år fra kontraktindgåelsen.

Kontrakterne udløber d. 31/12-32, men kan dog forlænges i 2 på hinanden følgende perioder.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Denne koncession er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 000 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Kalbygaard Skov N

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Silkeborgmotorvejen 242A.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren skal betale et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 1 — Serviceanlæg Kalbygaard Skov N: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Kalbygaard Skov S

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Silkeborgmotorvejen 243A.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 2 — Serviceanlæg Kalbygaard Skov S: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Springstrup N

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Holbækmotorvejen 196.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 3 — Serviceanlæg Springstrup N: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Springstrup S

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Holbækmotorvejen 195.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bliver båret af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

Ovennævnte udgør kun en overordnet beskrivelse af ydelsen. Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 4 — Serviceanlæg Springstrup S: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Søby V

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

 

Midtjyske Motorvej 135.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af::

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 5 — Serviceanlæg Søby V: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Søby Ø

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
55330000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

 

[Midtjyske Motorvej 134.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

Derudover kan serviceanlægget indeholde valgfrie faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bliver båret af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (50 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (35 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere mod betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 6 — Serviceanlæg Søby Ø: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Hjallerup Enge V

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Frederikshavnmotorvejen 164.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

For delkontrakten gælder desuden, at serviceanlægget skal være et automatanlæg. Der er ikke ret til opførsel af faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren skal betale et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (60 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (25 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere uden betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 7 — Serviceanlæg Hjallerup Enge V: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Vildmosen V

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Hirtshalsmotorvejen 74.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

For delkontrakten gælder desuden, at serviceanlægget skal være et automatanlæg. Der er ikke ret til opførsel af faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Alle investeringer i serviceanlægget og driftsrisikoen bæres af Koncessionshaveren, der således for egen regning og risiko skal opføre og drive serviceanlægget.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (60 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (25 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere uden betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 8 — Serviceanlæg Vildmosen V: 3 aktører.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Serviceanlæg Vildmosen Ø

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
45213310
65200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Hirtshalsmotorvejen 79.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Koncessionshaveren opnår eneret til at drive serviceanlæg på rastepladsen. For delkontrakten gælder, at der skal være et serviceanlæg bestående af:

— Tankanlæg til normale blyfri benzintyper

— Tankanlæg til autodiesel til personbiler og

— Separat tankningsmulighed for store lastvogne.

For delkontrakten gælder desuden, at serviceanlægget skal være et automatanlæg. Der er ikke ret til opførsel af faciliteter såsom cafeteria, familierestaurant, minimarked el.lign.

Koncessionshaveren vederlægges alene gennem betalingen fra serviceanlæggets kunder og modtager ikke nogen form for betaling fra Vejdirektoratet. Koncessionshaveren betaler et beløb til Vejdirektoratet for koncessionsretten i form af en årlig fast lejeafgift samt en afgift.

Der er allerede i dag etableret et automatanlæg, som Koncessionshaver har mulighed for at overtage på de i udbudsmaterialet nærmere fastlagte vilkår.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Pris/afgiftsniveau (60 %)
  • Kriterie: Serviceniveau (25 %)
  • Kriterie: Arkitektonisk udtryk og bygningsmæssig kvalitet (15 %)
II.2.7) Koncessionens varighed
Slut: 31/12/2032
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ved kontraktophør overtager Vejdirektoratet ejendomsretten til anlægget med bygninger med mur- og nagelfast udstyr samt beholdere uden betaling af en kompensation. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.

Antallet af økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud er:

Delkontrakt 9 — Serviceanlæg Vildmosen Ø: 3 aktører.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Tildelingsprocedure med forudgående offentliggørelse af en koncessionsbekendtgørelse
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 131-235656

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Kalbygaard Skov N

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 1 350 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 1 500 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Kalbygaard Skov S

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 1 350 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 1 500 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Springstrup N

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 600 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 675 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Springstrup S

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 600 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 675 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Søby V

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 900 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 1 000 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Søby Ø

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 900 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 1 000 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 7
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Hjallerup Enge V

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 8
Betegnelse:

 

Serviceanlæg Vildmosen V

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 300 000 000.00 DKK
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 325 000 000.00 DKK

Del V: Tildeling af koncession

Delkontraktnr.: 9
Betegnelse:

 

Vildmosen Ø

 

En koncession/en delkontrakt tildeles: ja
V.2) Tildeling af koncession
V.2.1) Dato for beslutning om tildeling af koncession:
02/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Koncessionshavers navn og adresse
Dansk Fuels A/S
Rued Langgaardsvej 6-8
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om koncessionsværdi og vigtigste finansieringsvilkår (eksklusive moms)
Koncessionens/delaftalens samlede værdi: 325 000 000.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbuddet blev gennemført som udbud med forhandling. For hver delkontrakt skete der en begrænsning i antallet af virksomheder, der kunne afgive tilbud, således at 3 virksomheder blev opfordret til af afgive tilbud. De objektive kriterier for valg af det begrænsede antal deltagere var:

Begrænsning af ansøgere, der opfordredes til at afgive tilbud, skete efter vurdering af, hvilke ansøgere der havde dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som kontrakten omfattede, jf. beskrivelsen i pkt. II.1.4) og II.2.4) for hver delkontrakt.

De anførte kontraktværdier er baseret på en anslået samlet værdi i hele kontraktperioden.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Lov om Klagenævnet for Udbud finder anvendelse ved ordregivers afholdelse af udbud efter koncessionsdirektivet, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 8.

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2017

Send til en kollega

0.047