Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
NIRAS A/S
Aalborg
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
Udbyder
Frederikshavn Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(08.02.2018)
Leif M. Jensen
Vejle
Spuling og TV-inspektion
Frederikshavn Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Frederikshavn
Danmark
Kontaktperson: Hans Peter Strange
E-mail: hasn@forsyningen.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.forsyningen.dk
Aalborg
Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Aalborg
Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Udbud af spuling og TV-inspektion.
Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling, TV-inspektion, brøndinspektion og opmåling, som udføres i forbindelse med inspektioner af kloakker i Frederikshavn Kommune.
Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen:
• Spuling og TV-inspektion af hovedledninger og stikledninger.
• Brøndrapportering.
• Brøndopmåling.
Der indgås én rammeaftale med én entreprenør.
Se punkt II.1.4).
Ordergiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår, 2 gange hver i op til 12 måneder.
Ordergiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår, 2 gange hver i op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er vedlagt som Bilag 1 til Udbudsbetingelser.
ESPD er en XML-fil. Tilbudsgiver skal ved at højreklikke på filen gemme den lokalt på tilbudsgivers pc. Derfra skal den uploades og udfylde elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf- format. ESPD udskrives herefter, underskrives og scannes ind, således at ESPD med underskrift sendes i pdf-format, som en del af tilbuddet, jf. afsnit 2.10.
Bemærk følgende ved udfyldning af ESPD:
Del II og III: Udfyldes.
Del IV, afsnit C. Her anføres referencer vedrørende opgaver vedrørende spuling og TV-inspektion af kloakker, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristen udløb. For hver reference anføres ordregiver, startdato, slutdato, beløb, beskrivelse af opgaven og antal meter kloakker.
Del VI: udfyldes.
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underentreprenører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i ansøgningen vedlægges et udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium eller joint venture) skal alle deltagere skal aflevere særskiltudfyldt ESPD.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed deltager i opfyldelsen af kontrakten.
Oplysning om referencer vedrørende opgaver vedrørende spuling og TV-inspektion af kloakker, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristen udløb. For hver reference anføres ordregiver, startdato, slutdato, beløb, beskrivelse af opgaven og antal meter kloakker.
Det er et krav at tilbudsgiver har udført spuling og TV-inspektion af 5.000 meter kloakker inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristens udløb.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan downloades på:
FTP Account/user: JWN-04.
FTP Password: hu6tf28z.
Udelukkelsesgrunde:
Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed,jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundende i Udbudslovens §§ 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 vedr. konkurs o.lign.
Følgende dokumentation skal fremlægges af den/de som ordregiver har til hensigt at tildele opgaven til, jf. Betingelser.
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:
Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1.
Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.
Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristens udløb.
For udenlandske tilbudsgivere gælder, at såfremt der ikke udstedes de nævnte certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med ud-budslovens § 153, stk. 2.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i denne anden juridiske enheds ESPD-dokument.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.
Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.
Viborg
Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Valby
Danmark