Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Emil Skøtt Dalsgaard
E-mail:
emsda@mst.dk
NUTS-kode:
DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://mst.dk/
I.2)
Fælles udbud
I.3)
Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4)
Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5)
Hovedaktivitet
Miljø
Del II: Genstand
II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Udbud af kontrakt om referencelaboratorium.
Sagsnr.: SVANA-456-00452
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
90713100
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Formålet med dette udbud er at indgå kontrakt om at være referencelaboratorium på området kemiske og mikrobiologiske miljømålinger for Miljøstyrelsen, se http://www.reference-lab.dk/. Referencelaboratoriet skal bistå Miljøstyrelsen med en række forskellige opgaver nærmere beskrevet i kravsspecifikationen.
II.1.5)
Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 200 000.00 DKK
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90700000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Formålet med dette udbud er at indgå kontrakt om at være referencelaboratorium på området kemiske og mikrobiologiske miljømålinger for Miljøstyrelsen, se http://www.reference-lab.dk/. Referencelaboratoriet skal bistå Miljøstyrelsen med en række forskellige opgaver nærmere beskrevet i kravsspecifikationen. Miljøstyrelsens behov for de forskellige leverancer varierer og kan ikke på forhånd fastslås. Derfor vil de konkrete opgaver varierer fra år til år, herunder omfanget og sammensætningen af leverancerne. Opgaverne udbydes derfor som variabel afhængig af det til enhver tid værende behov.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)
Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 200 000.00 DKK
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 34
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan forlænges med 12 måneder.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.1)
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3)
Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten
Del IV: Procedure
IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)
Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/01/2018
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3)
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Dato: 17/01/2018
Tidspunkt: 10:00
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2)
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3)
Yderligere oplysninger:
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/12/2017