Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/62
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Delkontrakt med hovedvægt på hydrologi, grundvandskemi og feltarbejde
(16.06.2018)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kgs Lyngby
Delkontrakt med hovedvægt på geologi og hydrologi
(16.06.2018)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Delkontrakt med hovedvægt på hydrologi, grundvandskemi og feltarbejde
(16.06.2018)
GEO
Maglebjergvej 1
2800 Kgs Lyngny
Delkontrakt med hovedvægt på geofysik og geologi
(16.06.2018)
Rambøll Danmark A/S
Hannemanns Alle 53
2300 København S
Grundvandskortlægning 2018 - 19
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Tina Korup
Telefon: +45 72543763
E-mail: tikor@mst.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Grundvandskortlægning 2018 — 19
Udbuddet vedrører hovedsageligt opgaver i forbindelse med kortlægning af grundvand i 2018 — 19 på baggrund af den reviderede vandforsynings lov fra 2016. Kortlægningen vil have fokus på afgrænsning af nye indvindingsoplande til almene vandforsyninger inden for områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD), kortlægning og afgrænsning af nye indvindingsoplande til almene vandforsyninger uden for OSD og undtagelsesvist justering af allerede kortlagte indvindingsområder. Der vil være opgaver inden for geofysik, geologi, grundvandskemi, hydrologi og sårbarhedsvurdering — samt tilhørende feltarbejde. Kontrakten er opdelt i 4 delkontrakter, som hver har fokus på særlige faglige kompetencer.
Såfremt der bliver behov for at indgå samarbejder med laboratorier, brøndborere og lignende, entrerer Ordregiver direkte med disse, med mindre andet aftales.
En væsentlig del af opgaven hidrører fra Finanslov 2018 omkring samling af lokale geologiske modeller til større samlede regionale geologiske modeller. Dette udføres som en opdatering af datagrundlaget til næste generation af vandområdeplaner med hensyn til grundvandet.
For alle delkontrakter gælder, at kontrakternes hovedopgaver udføres i 2018 og 2019. Herudover er der option på ekstra opgaver i 2019, såfremt Ordregiver opnår bevilling til dette. Ordregiver har endvidere optioner på dels en forlængelse af hovedopgaverne for 2020, samt for ekstra opgaver i 2020.
Delkontrakt 1
Danmark
5 000 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver med forventet ligelig fordeling i 2018 — 19. Det forventes, at ca. 1 250 000 DKK af de ca. 2 500 000 DKK i 2018 vil omfatte samling af lokale geologiske modeller til regionale geologiske modeller.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for geofysik og geologi. For geofysik vil det særligt være geofysisk dataindsamling, processering og tolkning og for geologi vil det særligt være samling af geologiske modeller.
Delkontrakten kan forlænges for perioden 1.1.2020 — 31.12.2020.
Option 1: 1 500 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2019, hovedsageligt omfattende håndtering af regionale grundvandsmodeller.
Option 2: 2 250 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver i 2020.
Option 3: Op til 750 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2020. Denne option kan udløses delvist.
Delkontrakt 2
Danmark
5 000 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver med forventet ligelig fordeling i 2018 — 19. Det forventes, at ca. 1 250 000 DKK af de ca. 2 500 000 DKK i 2018 vil omfatte samling af lokale geologiske modeller til regionale geologiske modeller.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for geologi og hydrologi. For geologi vil det særligt være samling af geologiske modeller og for hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She.
Delkontrakten kan forlænges for perioden 1.1.2020 — 31.12.2020.
Option 1: 1 500 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2019, hovedsageligt omfattende håndtering af regionale grundvandsmodeller.
Option 2: 2 250 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver i 2020.
Option 3: Op til 750 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2020. Denne option kan udløses delvist.
Delkontrakt 3
Danmark
5 000 000 DKK. til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver med forventet ligelig fordeling i 2018 — 19. Det forventes, at ca. 1 250 000 DKK af de ca. 2 500 000 DKK i 2018 vil omfatte samling af lokale geologiske modeller til regionale geologiske modeller.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for hydrologi, grundvandskemi og feltarbejde. For hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She.
Delkontrakten kan forlænges for perioden 1.1.2020 — 31.12.2020.
Option 1: 1 500 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2019, hovedsageligt omfattende håndtering af regionale grundvandsmodeller.
Option 2: 2 250 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver i 2020.
Option 3: Op til 750 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2020. Denne option kan udløses delvist.
Delkontrakt 4
Danmark
5 000 000 DKK. til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver med forventet ligelig fordeling i 2018 — 19. Det forventes, at ca. 1 250 000 DKK af de ca. 2 500 000 DKK i 2018 vil omfatte samling af lokale geologiske modeller til regionale geologiske modeller.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for geologi og hydrologi. For geologi vil det særligt være samling af geologiske modeller og for hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She.
Delkontrakten kan forlænges for perioden 1.1.2020 — 31.12.2020.
Option 1: 1 500 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2019, hovedsageligt omfattende håndtering af regionale grundvandsmodeller.
Option 2: 2 250 000 DKK til udførelse af grundvandskortlægnings opgaver i 2020.
Option 3: Op til 750 000 DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægnings opgaver i 2020. Denne option kan udløses delvist.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves en forsikringsdækning på minimum 1 000 000 DKK. Forsikringen skal være i kraft i hele kontraktperioden og et år efter kontraktens ophør.
Tilbudsgiver må maksimalt anvende underleverandør til 20 % af den samlede kontraktpris.
Kontrakten omfatter en arbejdsklausul.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til åbning af tilbuddet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk