Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://portal.iprojekt.dk/link/udbud-af-groenne-omraade-i-Struer
Indlevering af tilbud
Udbyder
Nordvestbo
Vindere
Valgt entreprenør
(27.05.2019)
OKNygaard
8361 Hasselager
Opdateringer
I.3
I stedet for:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.Iprojekt.dk
Læses:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://portal.iprojekt.dk/link/udbud-af-groenne-omraade-i-Struer
VI.3
I stedet for:
Udbusmaterialet er tilgængeligt på: www.Iprojekt.dk
Læses:
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på: http://portal.iprojekt.dk/link/udbud-af-groenne-omraade-i-Struer
Grønne områder og vintertjeneste
Nordvestbo
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Holstebro
Danmark
Kontaktperson: Michael Sand Pedersen
E-mail: mp@nv-adm.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordvestbo.dk
Aarhus
Danmark
Kontaktperson: Lone Krogsgaard
E-mail: lkg@niras.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Udbud af grønne områder og vintertjeneste
Udbuddet vedrører udførelsen af grøn pleje og vintertjeneste på udearealer i afdelinger under NordVestBo, beliggende i Struer Kommune.
Arealerne er fordelt på 8 afdelinger:
- Afdeling 101.
- Afdeling 109.
- Afdeling 117.
- Afdeling 118.
- Afdeling 119.
- Afdeling 121.
- Afdeling 122.
- Afdeling 124.
Der indgås kontrakt med én entreprenør.
Kontraktperioden er fra 1.10.2018 til og med 30.9.2022. Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Se afsnit II.1.4.).
Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2*1 år.
Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2*1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er en XML-fil. Den skal uploades og udfyldes (og kan alene udfyldes) elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/tools/espd?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format, udskrives, underskrives og scannes ind til pdf. ESPD med underskrift i pdf-format, sendes som en del af tilbuddet.
Vejledning i udfyldning af ESPD:
Del II: Udfyldes.
Del III: Udfyldes.
Del IV: Udfyldes afsnit B for så vidt angår følgende økonomiske oplysninger: Egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår (anføres i punktet Nøgletal) og gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på tilsvarende opgaver som den udbudte. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder.
Del IV: I ESPD del IV, C anføres referencer vedrørende tilsvarende opgaver (max 10), som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder. Hver reference skal indeholde beskrivelse af arbejdet (type og omfang), kunde og omsætning.
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: Udfyldes.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underleverandører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i tilbuddet vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedrørende teknisk og faglig kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed i praksis deltager i opfyldelse af kontrakten.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk sammen med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Såfremt tilbud afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium) skal alle deltagere hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på min. 2 000 000 DKK ekskl. moms, på tilsvarende opgaver som den udbudte. Med tilsvarende menes pleje af grønne områder.
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er en XML-fil. Den skal uploades og udfyldes (og kan alene udfyldes) elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/tools/espd?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format, udskrives, underskrives og scannes ind til pdf. ESPD med underskrift i pdf-format, sendes som en del af tilbuddet.
Vejledning i udfyldning af ESPD:
Del II: Udfyldes.
Del III: Udfyldes.
Del IV: Udfyldes afsnit B for så vidt angår følgende økonomiske oplysninger: Egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår (anføres i punktet Nøgletal) og gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på tilsvarende opgaver som den udbudte. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder.
Del IV: I ESPD del IV, C anføres referencer vedrørende tilsvarende opgaver (max 10), som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder. Hver reference skal indeholde beskrivelse af arbejdet (type og omfang), kunde og omsætning.
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: Udfyldes.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underleverandører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i tilbuddet vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedrørende teknisk og faglig kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed i praksis deltager i opfyldelse af kontrakten.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk sammen med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Såfremt tilbud afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium) skal alle deltagere hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Tilbudsgiver skal have udført en eller flere tilsvarende opgaver, som den udbudte, inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende menes pleje af grønne områder.
Der stilles arbejdsklausuler.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbusmaterialet er tilgængeligt på: www.Iprojekt.dk
Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundende i Udbudslovens §§ 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1 nr. 2.
Inden tildeling af kontrakt anmoder ordregiver den tilbudsgiver, som ordregiver agter at tildele kontrakten til, om at dokumentere, at oplysningerne i det fremsendte ESPD er rigtige.
Følgende dokumentation skal fremlægges af den som ordregiver udpeger:
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:
Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 2.
Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.
Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Bemærk, det tager 2-3 uger at få en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
For udenlandske tilbudsgivere gælder, at såfremt der ikke udstedes de nævnte certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med uddbudslovens § 153, stk. 2.
Minimumskrav, økonomisk egenthed:
Revisorattesteret dokument eller dokument underskrevet af regnskabsfunktion hos tilbudsgiver, der dokumenterer:
1) en gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på 2 000 000 DKK ekskl. moms på tilsvarende opgaver som den udbudte og
2) en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i ESPD-dokument.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.
Viborg
Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet forUdbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Valby
Danmark