Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://www.skive.dk/erhverv/leverandoer/udbud/aktuelle-udbud/
Indlevering af tilbud
Addresse
Skive Kommune
Rådhuspladsen 2
7800 Skive
Kontaktperson: Ivan Thorgaard
E-mail: ivth@skivekommune.dk
Udbyder
Skive Kommune
Vindere
Delkontrakt 1: Rute 2 - Østsalling, 54,2 km. (præventiv, klasse 1 veje)
(03.10.2018)
Skive Vinter
Damgårdsvej 5, Hem
7800 Skive
Delkontrakt 4: Rute 12 – Rønbjerg/Hem 49,1 km (klasse 2 veje) og rute 22 – Rønbjerg/Hem 39,1 km (klasse 3 og 4 veje)
(03.10.2018)
KB Handel & Fragt ApS
Bærsholmvej 2
7800 Skive
Delkontrakt 6: Rute 15 – Nordsalling 56,1 km (klasse 2 veje) og rute 25 – Nordsalling 36,4 km (klasse 3 og 4 veje)
(03.10.2018)
Skive Vinter
Damgårdsvej 5, Hem
7800 Skive
Delkontrakt 5: Rute 13 – Spøttrup 51,9 km (klasse 2 veje) og rute 23 – Spøttrup, 47,4 km (klasse 3 og 4 veje)
(03.10.2018)
Skive Vinter
Damgårdsvej 5
7800 Skive
Delkontrakt 2: Rute 3 - Vestsalling, 48,2 km. (præventiv, klasse 1 veje)
(03.10.2018)
Entreprenør Bjarne Larsen ApA
Lundgårdsvej 4B
7860 Spøttrup
Delkontrakt 3: Rute 11 – Nordfjends, 57,3 km (klasse 2 veje) og rute 21 – Nordfjends 33,8 km (klasse 3 og 4veje)
(03.10.2018)
Skive Vinter
Damgårdsvej 5, Hem
7800 Skive
Opdateringer
Delkontrakterne 7 til 15 er annulleret.
Levering af vintertjeneste til Skive Kommune
Skive Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189579
Rådhuspladsen 2
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Jette Sørensen
Telefon: +45 99156791
E-mail: jebs@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
29189579
Rådhuspladsen 2
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Ivan Thorgaard
E-mail: ivth@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
Del II: Genstand
EU- udbud på levering af vintertjeneste til Skive Kommune
Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på ca. 585 km offentlig vej i Skive Kommune. Det samlede udbud omfatter 15 delaftaler. Udbuddet omfatter ikke bortkørsel af sne.
Vintertjenesten gennemføres i henhold til det enhver tid gældende vinter- og renholdelsesregulativ for Skive Kommune. Regulativet kan ses på https://www.skive.dk/media/13164/vinterregulativ-27-10-2016.pdf
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, henvises til udbudsmaterialet herunder rutekort, rutebeskrivelsen, tilbudslisten (bilag 3-5) og kravspecifikationen (bilag 2).
Rute 2 - Østsalling, 54,2 km. (præventiv, klasse 1 veje)
Rute 2 - Østsalling, 54,2 km. (præventiv, klasse 1 veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.1,
— Tilbudsliste bilag 5.1.
Rute 3 - Vestsalling, 48,2 km. (præventiv, klasse 1 veje)
Rute 3 - Vestsalling, 48,2 km. (præventiv, klasse 1 veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.2,
— Tilbudsliste bilag 5.2.
Rute 11 – Nordfjends, 57,3 km (klasse 2 veje) og rute 21 – Nordfjends 33,8 km (klasse 3 og 4veje)
Rute 11 – Nordfjends, 57,3 km (klasse 2 veje) og rute 21 – Nordfjends 33,8 km (klasse 3 og 4veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning klasse 2 veje, glatførebekæmpelse klasse 3 og 4 veje,
— Rutebeskrivelse bilag 4.3,
— Tilbudsliste bilag 5.3.
Rute 12 – Rønbjerg/Hem 49,1 km (klasse 2 veje) og rute 22 – Rønbjerg/Hem 39,1 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 12 – Rønbjerg/Hem 49,1 km (klasse 2 veje) og rute 22 – Rønbjerg/Hem 39,1 km (klasse 3 og 4 veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning klasse 2 veje, glatførebekæmpelse klasse 3 og 4 veje,
— Rutebeskrivelse bilag 4.4,
— Tilbudsliste bilag 5.4.
Rute 13 – Spøttrup 51,9 km (klasse 2 veje) og rute 23 – Spøttrup, 47,4 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 13 – Spøttrup 51,9 km (klasse 2 veje) og rute 23 – Spøttrup, 47,4 km (klasse 3 og 4 veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning klasse 2 veje, glatførebekæmpelse klasse 3 og 4 veje,
— Rutebeskrivelse bilag 4.1,
— Tilbudsliste bilag 5.1.
Rute 15 – Nordsalling 56,1 km (klasse 2 veje) og rute 25 – Nordsalling 36,4 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 15 – Nordsalling 56,1 km (klasse 2 veje) og rute 25 – Nordsalling 36,4 km (klasse 3 og 4 veje):
— Glatførebekæmpelse og snerydning klasse 2 veje, glatførebekæmpelse klasse 3 og 4 veje,
— Rutebeskrivelse bilag 4.6,
— Tilbudsliste bilag 5.6.
Rute 42 - Sallingsund, land 19,1 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 42 - Sallingsund, land 19,1 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.7,
— Tilbudsliste bilag 5.7.
Rute 44 – Sallingsund byer, Roslev, Durup 9,6 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 44 – Sallingsund byer, Roslev, Durup 9,6 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.8,
— Tilbudsliste bilag 5.8.
Rute 45 – Sallingsund byer, Glyngøre 8,1 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 45 – Sallingsund byer, Glyngøre 8,1 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.9,
— Tilbudsliste bilag 5.9.
Rute 46 – Sundsøre nord, land, 33,7 km. (klasse 3 og 4 veje)
Rute 46 – Sundsøre nord, land, 33,7 km. (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.10,
— Tilbudsliste bilag 5.10.
Rute 47- Sundsøre syd, land 40,6 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 47- Sundsøre syd, land 40,6 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.11,
— Tilbudsliste bilag 5.11.
Rute 51 - Vestsalling, land 47,4 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 51 - Vestsalling, land 47,4 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.12,
— Tilbudsliste bilag 5.12.
Rute 52 – Hjerk/Harre, land 36,5 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 52 – Hjerk/Harre, land 36,5 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.13,
— Tilbudsliste bilag 5.13.
Rute 53 – Rønbjerg/Hem, land 44,4 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 53 – Rønbjerg/Hem, land 44,4 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.14,
— Tilbudsliste bilag 5.14.
Rute 56 - Nordfjends 34,8 km (klasse 3 og 4 veje)
Rute 56 - Nordfjends 34,8 km (klasse 3 og 4 veje):
— Snerydning,
— Rutebeskrivelse bilag 4.15,
— Tilbudsliste bilag 5.15.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver og tilbudsgivers evt. underleverandører er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af aftalen, jf. aftalens pkt. 19 og bilag 6. Tilbudsgiver skal i sit tilbud redegøre for, hvorledes tilbudsgiver og tilbudsgivers evt. underleverandører agter at overholde arbejdsklausuler.
Leverandøren skal inden ikrafttræden af denne rammeaftale, dog senest 15.8.2018, fremsende følgende dokumentation til ordregiver: Kopi af forsikringspolice for erhvervs- og produktansvarsforsikring eller dokumentation for, at forsikring er tegnet. Forsikringen skal opfylde kravene i aftalens pkt. 18.
Ordregiver forudsætter, at leverandøren og dennes underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige.
Fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 eller,
- Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Nævnenes hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutning, jf. § 7, stk. 1.
I andre situationer skal klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud-budslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://kfst.dk