Fakta om udbudet
Udbyder
TREFOR El-net A/S
Vindere
Aftale vedrørende indkøb af elektricitet til dækning af nettab
(12.06.2018)
EWII Energi A/S
Kokbjerg 30
6000 Kolding
Indkøb af elektricitet til dækning af nettab
TREFOR El-net A/S
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
20806397
Kokbjerg 30
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Vivian Jacobsen
Telefon: +45 51152488
E-mail: vija@ewii.com
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://treforelnet.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af elektricitet til dækning af nettab
Aftalen omfatter levering af elektricitet til dækning af TREFOR El-nets nettab i kalenderåret 2018 til en estimeret volumen på 50 000 Mwh pr. år.
Aftalen er en formidlingsaftale om køb af elektricitet på en varebørs på vegne af TREFOR El-net. Købet af elektricitet skal foretages på en varebørs, eksempelvis hos Nord Pool, for TREFOR El-nets regning og TREFOR El-net opnår samtidig ejendomsretten til det indkøbte elektricitet.
TREFOR El-nets forsyningsområde.
Aftalen omfatter levering af elektricitet til dækning af TREFOR El-nets nettab i kalenderåret 2018 til en estimeret volumen på 50 000 Mwh pr. år.
Aftalen er en formidlingsaftale om køb af elektricitet på en varebørs på vegne af TREFOR El-net. Købet af elektricitet skal foretages på en varebørs, eksempelvis hos Nord Pool, for TREFOR El-nets regning og TREFOR El-net opnår samtidig ejendomsretten til det indkøbte elektricitet.
Del IV: Procedure
- Der er tale om varer, der noteres og købes på en varebørs
Aftalen vedrører køb af elektricitet til dækning af nettab, som TREFOR El-net A/S planlægger at indgå med EWII Energi A/S. Aftalen er en formidlingsaftale, idet EWII Energi skal forestå indkøbet af elektricitet til dækning af TREFOR El-nets nettab i kalenderåret 2018 på vegne af TREFOR El-net. Indkøbet af elektricitet er estimeret til en årlig volumen på 50 000 Mwh.
Det vurderes, at køb af elektricitet direkte på en varebørs er undtaget for EU-udbud, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50, litra g, under forudsætning af, at TREFOR El-net dels ejer den elektricitet, som EWII Energi køber på TREFOR El-nets vegne, dels at indkøbet sker på en varebørs såsom Nord Pool.
Det vurderes samtidigt, at den formidlingsaftale, som parterne indgår i forbindelse med køb af elektricitet på en varebørs kan betragtes som undtaget for Forsyningsvirksomhedsdirektivets anvendelsesområde i medfør af Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 21, litra d. Eftersom formidlingsaftalen ikke vurderes at have klar grænseoverskridende interesse, er aftalen ikke underlagt offentlighed i henhold til de EU-traktatretlige principper.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Aftale vedrørende indkøb af elektricitet til dækning af nettab
20810440
Kokbjerg 30
Kolding
6000
Danmark
NUTS-kode: DK03
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk