Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
Damgaard Rådgivende Ingeniører
Algade 43
4000 Roskilde
Udbyder
Høje Taastrup Fjernvarme a.m.b.a
Rammeaftaler for udførelse af jord- og rørarbejder for etablering af fjernvarmeledninger
Høje Taastrup Fjernvarme a.m.b.a
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
13057117
Malervej 7A
Taastrup
2630
Danmark
Kontaktperson: Astrid Birnbaum
E-mail: astrid.birnbaum@htf.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.htf.dk
33748922
Algade 43
Roskilde
4000
Danmark
Kontaktperson: Belal Al-Najami
E-mail: www.ban@damgaard-ri.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.damgaard-ri.dk
Del II: Genstand
Rammeaftaler for udførelse af jord- og rørarbejder for etablering af fjernvarmeledninger
Der indgås én rammeaftale med én jordentreprenør og én rammeaftale med én rørentreprenør.
Rørleverancen indgår som en bygherreleverance.
Nærværende beskrivelse omfatter begge fagentrepriser, dvs. jord- og rørarbejder. Det opfattes således som en forudsætning for afgivelse af tilbud, at entreprenørerne er bekendt med de overordnede betingelser, der gælder for udbuddets anden fagentreprise.
Arbejdet omfatter såvel planlagte opgaver som akut opståede opgaver i forbindelse med brud. Det kan f.eks. være præisolerede rør i nye områder og tilkobling samt fjernelse af betonkanaler i gamle områder hvor der skal renoveres. Planlagte arbejder vil omfatte såvel nyanlæg som renoveringsarbejder. Herunder er f.eks. enkeltstående stik såvel som større opgaver bestående af hoved-, fordelings- og stikledninger. Entreprenørerne skal kunne løfte opgaver i forbindelse med akutte brud såvel som planlagte opgaver af varierende størrelse.
- Delaftale 1: Rammeaftale - Jordarbejder for etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme,
- Delaftale 2: Rammeaftale - Rørarbejder for etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme.
Rammeaftale - Jordarbejder for etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme
Taastrup
Udbuddet omhandler udførsel af jordarbejder i forbindelse med etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme.
Arbejdet omfatter såvel planlagte opgaver som akut opståede opgaver i forbindelse med brud. Det kan f.eks. være præisolerede rør i nye områder og tilkobling samt fjernelse af betonkanaler i gamle områder hvor der skal renoveres. Planlagte arbejder vil omfatte såvel nyanlæg som renoveringsarbejder. Herunder er f.eks. enkeltstående stik såvel som større opgaver bestående af hoved-, fordelings- og stikledninger. Entreprenørerne skal kunne løfte opgaver i forbindelse med akutte brud såvel som planlagte opgaver af varierende størrelse. Mængderne kan også varier fra år til år.
Rammeaftalerne indeholder endvidere vagtordning med akutte opgaver i forbindelse med brud på fjernvarmeledninger. Nogle opgaver vil derfor kræve, at entreprenørerne kan rykke ud med kort varsel, også om natten.
Arbejderne omfatter, udover aktiviteter på selve arbejdsstedet, også ydelser såsom kontakt til berørte kunder.
Arbejderne er detaljeret beskrevet i nærværende udbudsbetingelser med tilhørende bilag.
Rammeaftalerne indgås for 1 år med option på forlængelse i op til 4 gange 1 år.
Bekræftelse på eller meddelelse om, at rammeaftalen forlænges eller ikke forlænges endnu en periode på 1 år, meddeles senest 3 måneder inden påbegyndelsen af ny periode. Første periode er fra 1.1.2019 til 31.12.2019.
Rammeaftalerne kan opsiges af begge parter med 3 mdr. varsel til udgangen af en måned.
Ordregiver vil prækvalificere 5 ansøgere, der vurderes bedst egnet til at løse opgaven på baggrund af de indsendte oplysninger, som nævnt i pkt. III.1.2 og pkt. III.1.3. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen for at leve op til kravene i pkt. III.1.2 og pkt. III.1.3 skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved at disse enheder fremlægger en støtteerklæring med tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. Har ansøger klart identificeret de andre enheder, anses det for godtgjort, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer. (Støtteerklæringen skal tilkendegive juridisk forpligtelse).
Hvor en deltager i et konsortium, joint venture eller lign. ikke vedlægger de krævede oplysninger om personlige forhold, jf. punkt III.1.1, om økonomisk og finansiel kapacitet, jf. punkt III.1.2 og om teknisk kapacitet, jf. punkt III.1.3, er ordregiver berettiget, men ikke forpligtet, til at afvise konsortiets ansøgning som ukonditionsmæssig.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten allerede efter første forhandlingstilbud i overensstemmelse med udbudslovens § 66, stk. 1. Det betyder, at tilbudsgiverne ikke kan regne med, at der bliver anledning til at forhandle om det indgivne tilbud. Tilbudsgiverne opfordres derfor til ved hver tilbudsafgivelse så vidt muligt at undgå forbehold og ikke-opfyldelse af mindstekrav, idet dette kan medføre, at tilbuddet betragtes som ukonditionsmæssigt.
Der henvises til udbudsbetingelserne for:
— Oplysning om hvorvidt ordregiver forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalen på baggrund af det indledende tilbud,
— en beskrivelse af hvordan forhandlingsforløbet forventes at forløbe, og
— oplysning om hvorvidt der ydes vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Rammeaftale - Rørarbejder for etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme.
Taastrup.
Rørarbejder for etablering af fjernvarmeledninger for Høje Taastrup Fjernvarme.
Rørleverancen indgår som en bygherreleverance.
Arbejdet omfatter såvel planlagte opgaver som akut opståede opgaver i forbindelse med brud. Det kan f.eks. være præisolerede rør i nye områder og tilkobling samt fjernelse af betonkanaler i gamle områder hvor der skal renoveres. Planlagte arbejder vil omfatte såvel nyanlæg som renoveringsarbejder. Herunder er f.eks. enkeltstående stik såvel som større opgaver bestående af hoved-, fordelings- og stikledninger. Entreprenørerne skal kunne løfte opgaver i forbindelse med akutte brud såvel som planlagte opgaver af varierende størrelse. Mængderne kan også varier fra år til år.
Rammeaftalerne indeholder endvidere vagtordning med akutte opgaver i forbindelse med brud på fjernvarmeledninger. Nogle opgaver vil derfor kræve, at entreprenørerne kan rykke ud med kort varsel, også om natten.
Arbejderne omfatter, udover aktiviteter på selve arbejdsstedet, også ydelser såsom kontakt til berørte kunder.
Arbejderne er detaljeret beskrevet i nærværende udbudsbetingelser med tilhørende bilag.
Rammeaftalerne indgås for 1 år med option på forlængelse i op til 4 gange 1 år.
Bekræftelse på eller meddelelse om, at rammeaftalen forlænges eller ikke forlænges endnu en periode på 1 år, meddeles senest 3 måneder inden påbegyndelsen af ny periode. Første periode er fra 1.1.2019 til 31.12.2019.
Rammeaftalerne kan opsiges af begge parter med 3 mdr. varsel til udgangen af en måned
Ordregiver vil prækvalificere 4 ansøgere, der vurderes bedst egnet til at løse opgaven på baggrund af de indsendte oplysninger, som nævnt i pkt. III.1.2 og pkt. III.1.3. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen for at leve op til kravene i pkt. III.1.2 og pkt. III.1.3 skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved at disse enheder fremlægger en støtteerklæring med tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. Har ansøger klart identificeret de andre enheder, anses det for godtgjort, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer. (Støtteerklæringen skal tilkendegive juridisk forpligtelse).
Hvor en deltager i et konsortium, joint venture eller lign. ikke vedlægger de krævede oplysninger om personlige forhold, jf. punkt III.1.1, om økonomisk og finansiel kapacitet, jf. punkt III.1.2 og om teknisk kapacitet, jf. punkt III.1.3, er ordregiver berettiget, men ikke forpligtet, til at afvise konsortiets ansøgning som ukonditionsmæssig.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten allerede efter første forhandlingstilbud i overensstemmelse med udbudslovens § 66, stk. 1. Det betyder, at tilbudsgiverne ikke kan regne med, at der bliver anledning til at forhandle om det indgivne tilbud. Tilbudsgiverne opfordres derfor til ved hver tilbudsafgivelse så vidt muligt at undgå forbehold og ikke-opfyldelse af mindstekrav, idet dette kan medføre, at tilbuddet betragtes som ukonditionsmæssigt.
Der henvises til udbudsbetingelserne for:
— Oplysning om hvorvidt ordregiver forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalen på baggrund af det indledende tilbud,
— en beskrivelse af hvordan forhandlingsforløbet forventes at forløbe, og
— oplysning om hvorvidt der ydes vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsbetingelser.
For jordentreprisen:
- Ansøger har som minimum en årlig specifik omsætning inden for fjernvarme på 15 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed inden for området).
For rørentreprisen:
- Ansøger har som minimum en årlig specifik omsætning inden for fjernvarme på 10 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed inden for området).
For både jord- og rørentreprisen:
Ansøger har som minimum udført og afsluttet 3 lignende opgaver i løbet af de seneste 3 år. Ved lignende opgaver forstås opgaver inden for fjernvarme enten i forbindelse med jordarbejder eller rørarbejder afhængig af hvilken delaftale referencen vedrører.
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
Krav fremkommer i udbudsdokumenterne.
Der kræves sikkerhedsstillelse og garantier i henhold til udbudsdokumenterne.
Krav fremkommer til de prækvalificerede i udbudsdokumenterne
Sammenslutninger af aktører skal hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens parter kan træffe bindende beslutninger vedrørende kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgninger og tilbud skal afgives ved at aflevere 2 stk. USB sticks med ansøgningen/tilbuddet.
Ansøgning og senere tilbud skal afleveres i receptionen på følgende adresse:
Damgaard Rådgivende Ingeniører
Algade 43
4000 Roskilde
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Klage over overtrædelser af lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk