23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 035-056556
Offentliggjort
19.02.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
17.03.2014 Kl. 12:00

Addresse
Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Morten Rønne Nielsen
3200 Helsinge
Telefon: +45 48794500
Mail: mrn@ark-khs.dk
Internet: www.khsarkitekter.dk

Udbyder

Afd. 439 Kastanieparken II, Hillerød

Opdateringer

Resultat
(03.10.2014)

Den 14.9.2014 er kontrakten blandt 5 modtagne tilbud blevet tildelt:
HHM A/S
Bragesvej 4
3400 Hillerød
Mail: info@hhm.dk
Telefon: +45 48253300
Internet: www.hhm.dk

Ombygning og renovering af det tidligere Birgittehjemmet i Hillerød (Resultat)


Afd. 439 Kastanieparken II, Hillerød

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Afd. 439 Kastanieparken II, Hillerød
Bakkegade 25
Att: Jakob Reddersen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 48200177
Mailadresse: jr@fo-hill.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.boligselskabetnordsjaelland.dk

Yderligere oplysninger fås her: Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Morten Rønne Nielsen
3200 Helsinge
DANMARK
Telefon: +45 48794500
Mailadresse: mrn@ark-khs.dk
Internetadresse: http://www.khsarkitekter.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Morten Rønne Nielsen
3200 Helsinge
DANMARK
Telefon: +45 48794500
Mailadresse: mrn@ark-khs.dk
Internetadresse: http://www.khsarkitekter.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Morten Rønne Nielsen
3200 Helsinge
DANMARK
Telefon: +45 48794500
Mailadresse: mrn@ark-khs.dk
Internetadresse: http://www.khsarkitekter.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ


I.3)Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Hovedentreprise for ombygning og renovering af det tidligere Birgittehjemmet i Hillerød.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hillerødholmsalle 139K, 3400 Hillerød.
NUTS-kode


II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ombygning af eksisterende plejehjem, til 48 nutidige familieboliger samt 4 nye rækkehusboliger inkl. grønne arealer samt LAR-projekt. Den gamle bygning nedrives delvist (inkl. miljøhåndtering) efterisoleres og får nye facader og tag samt elevatorer og trappeopgange. Bærende vægge fjernes og der etableres nyindrettede 2- og 3-værelses boliger.
Arbejdet vil bl.a. omfatte nedrivning, miljøsanering, anlægsarbejde, kloak- og betonarbejde, udvendig isolering/facadepuds, indvendigt murerarbejde, tømrerarbejde, snedkerarbejde, blikkenslagerarbejde, vvs- og ventilationsarbejde, el-arbejde og malerarbejde.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:

II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 20 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af udbudsmaterialet.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
a. En hovedentreprenør, der afgiver tilbud, er ansvarlig for kontraktens opfyldelse, uanset om der anvendes underentreprenører.
b. Dersom et konsortium får tildelt en hovedentreprise, skal hvert enkelt medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontrakten. Et af konsortiemedlemmerne skal have fuld prokura overfor bygherren.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det forventes, at der ved nærværende udbud kan stilles krav om at leverandøren skal beskæftige praktikanter.
Omfang og udformning af sociale klausuler vil fremgå af udbudsmaterialet.
Kontrakten forventes at indeholde en arbejdsklausul.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a. Firmanavn, adresse, email, kontaktperson, CVR-nr.
b. Erklæring om tro og love om ubetalt gæld til det offentlige jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
c. Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i én af de i udbudsdirektivet nr. 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 eller stk. 2, litra a), b), c) eller f) anførte udelukkelses situationer.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisor påtegnelse med følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår:
a. Omsætning
b. Soliditetsgrad
c. Resultat før skat
d. Egen kapital.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: a. Ansøgere skal fremvise positiv soliditetsgrad på minimum 10 % for hvert af de 3 år.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
a. Referenceliste for lignende bygge- og anlægsarbejder indenfor renovering og nybyggeri udført i hoved-, stor- eller totalentreprise indenfor de seneste 5 år og entreprisesummens størrelse samt ansøgerens rolle (det vil sige, hvilke arbejder og/eller entrepriser, som ansøgeren har udført). Virksomheder med flere afdelinger oplyser hvilke(n) afdeling(er) som har haft ansvaret for de udvalgte referencer.
b. Beskrivelse af firmaets kvalitets- og miljøstyringsmetoder.
c. Nøgletal (jf. BEK nr. 675 af 18.6.2010) omfattende overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der er flere egnede ansøgere, vil ordregiver udvælge de 5, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en samlet vurdering af pkt. III.2.3), litra a), b) og c).


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.3.2014 - 12:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus — Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk/

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre tilfælde skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14.2.2014

Send til en kollega

0.046