Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=219196&B=BANEDANMARK
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=219196&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Vindere
Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 3
(25.01.2019)
Hededanmark A/S
2765 Smørum
Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 1
(25.01.2019)
NCC Danmark A/S
8380 Trige
Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 2
(25.01.2019)
Forstas
7100 Vejle
Opdateringer
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Grøn vedligehold af banens arealer
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Rikke Honore Pajbjerg
E-mail: RSH@bane.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Grøn Vedligehold af banens arealer
Banedanmarks udbud af vedligehold og pleje af jernbanens forstlige anlæg og grøn vedligehold omkring elementer og konstruktioner.
Delkontrakterne omfatter nedennævnte serviceydelser på de pågældende BTR-strækninger beliggende i Delkontraktens geografi, jf. udkast til Delkontrakt.
I. Grøn forstlig vedligehold og pleje af bevoksninger og arealer;
II. Grøn pleje omkring tekniske anlægselementer, konstruktioner, facader, afvanding og bekæmpelse af uønskede plantearter;
III. Mindre hasteopgaver, fejlretning, stormberedskab og tilstandsbaserede opgaver.
Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 1
Midt- og Nordjylland.
- Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
- Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.
Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.
Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.
Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.
Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 2
Syddanmark og Fyn.
Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.
Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.
Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.
Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.
Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 3
Sjælland og Hovedstaden.
Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.
Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.
Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.
Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.
Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,
Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal kunne dokumentere sin egenkapital de seneste 3 disponible regnskabsår.
Egenkapitalen i de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positive.
Ansøgerne skal afgive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig formåen:
En referenceliste over de mest sammenlignelige leverancer jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4 og pkt. II.2.4, der er udført inden for de seneste 3 år inden ansøgningsfristen.
Referencebeskrivelserne bedes indeholde følgende:
- Opgavens arbejder,
- Kontraktsum,
- Kunde,
- Hvornår opgaven blev udført,
- Geografisk omfang og placering, herunder om den blev udført på eller ved jernbanen om opgaven indebar overholdelse af jernbanesikkerhedsmæssige regler.
Der kan maksimalt angives 5 referencer.
Ansøger skal som minimum dokumentere 1 reference med udførelse af forstligt grønt arbejde med en kontraktsum på minimum 1 000 000 DKK.
Leverandøren skal stille sikkerhed svarende til 500 000 DKK ved kontraktens indgåelse.
Der kræves ingen særlig retlig form.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk