23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 179-406844
Offentliggjort
18.09.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
16.10.2018 Kl. 14:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=219196&B=BANEDANMARK

Udbyder

Banedanmark

Vindere

Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 3

(25.01.2019)
Hededanmark A/S
2765 Smørum

Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 1

(25.01.2019)
NCC Danmark A/S
8380 Trige

Grøn vedligehold af banens arealer — Delkontrakt 2

(25.01.2019)
Forstas
7100 Vejle

Opdateringer

Rettelse
(20.09.2018)

II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.

II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.

II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:4. afsnit
I stedet for:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Læses:
Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de seks (6) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.

Grøn vedligehold af banens arealer


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Banedanmark
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Rikke Honore Pajbjerg
E-mail: RSH@bane.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=219196&B=BANEDANMARK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=219196&B=BANEDANMARK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Grøn Vedligehold af banens arealer

 

Sagsnr.: 2018-3521
II.1.2) Hoved-CPV-kode
77314000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Banedanmarks udbud af vedligehold og pleje af jernbanens forstlige anlæg og grøn vedligehold omkring elementer og konstruktioner.

Delkontrakterne omfatter nedennævnte serviceydelser på de pågældende BTR-strækninger beliggende i Delkontraktens geografi, jf. udkast til Delkontrakt.

I. Grøn forstlig vedligehold og pleje af bevoksninger og arealer;

II. Grøn pleje omkring tekniske anlægselementer, konstruktioner, facader, afvanding og bekæmpelse af uønskede plantearter;

III. Mindre hasteopgaver, fejlretning, stormberedskab og tilstandsbaserede opgaver.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 85 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 1
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 1

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50225000
77000000
77200000
77300000
77310000
77312000
77312100
77340000
77341000
77342000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Midt- og Nordjylland.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2019
Slut: 01/04/2023
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

- Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

- Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.

Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.

Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.

Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.

Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 2

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50225000
77000000
77200000
77300000
77310000
77312000
77312100
77340000
77341000
77342000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Syddanmark og Fyn.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2019
Slut: 31/03/2023
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.

Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.

Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.

Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.

Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Grøn vedligehold af banens arealer - Delkontrakt 3

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50225000
77000000
77200000
77300000
77310000
77312000
77312100
77340000
77341000
77342000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Sjælland og Hovedstaden.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2019
Slut: 31/03/2023
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ansøgningen skal være ledsaget af oplysninger om den økonomiske aktørs, for arbejdet i kontrakten, sammenlignelige referencer udført inden for de sidste fem (5) år i ESPD del IV.C.

Banedanmark ønsker maksimalt fem (5) referencer. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af ydelsen, kontraktværdien, dato og modtagere. Beskrivelsen af den enkelte reference kan indeholde overordnet opgavebeskrivelse samt det geografiske, tidsmæssige og finansielle omfang af kontrakten. Referencerne skal ligeledes indeholde en angivelse af, om arbejdet har været udført i jernbanearealer og om dette har bevirket, at jernbanesikkerhedsmæssige regler skulle overholdes i forbindelse med udførelsen af arbejdet.

Ved vurderingen af ansøgerne vil Banedanmark ud fra en samlet vurdering af ansøgernes referencer udvælge de fem (5) ansøgere der har de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Arbejde i jernbanearealer under iagttagelse af jernbanesikkerhedsregler vægter i denne vurdering særligt positivt.

Ved en eventuelt sammenslutning af virksomheder (eks. Konsortium), skal der i alt indsendes fem (5) referencer fra sammenslutningen.

Hvis ansøgningen er baseret tredjemands tekniske og faglige formåen (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand, som der baseres på, udfylde den del af ESPD, som relaterer sig til den formåen, som der baseres på og underskrive ESPD’et. Et underskrevet ESPD vil anses som en rådighedserklæring fra tredjemand.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optionforlængelse nr. 1 løber fra d. 1.4.2023 til d. 31.3.2024,

Optionforlængelse nr. 2 løber fra d. 1.4.2024 til d. 31.3.2025.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal kunne dokumentere sin egenkapital de seneste 3 disponible regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Egenkapitalen i de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positive.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgerne skal afgive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig formåen:

En referenceliste over de mest sammenlignelige leverancer jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4 og pkt. II.2.4, der er udført inden for de seneste 3 år inden ansøgningsfristen.

Referencebeskrivelserne bedes indeholde følgende:

- Opgavens arbejder,

- Kontraktsum,

- Kunde,

- Hvornår opgaven blev udført,

- Geografisk omfang og placering, herunder om den blev udført på eller ved jernbanen om opgaven indebar overholdelse af jernbanesikkerhedsmæssige regler.

Der kan maksimalt angives 5 referencer.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal som minimum dokumentere 1 reference med udførelse af forstligt grønt arbejde med en kontraktsum på minimum 1 000 000 DKK.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Leverandøren skal stille sikkerhed svarende til 500 000 DKK ved kontraktens indgåelse.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Der kræves ingen særlig retlig form.

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 063-140965
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/10/2018
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 23/10/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/09/2018

Send til en kollega

0.062