Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Københavns Kommuene, TMF - Udbud af Fortovsordningen og Facademeterordningen
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Njalsgade 13
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Ninna Højer Jensen
E-mail: nhj@horten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
Del II: Genstand
Københavns Kommuene, TMF - Udbud af Fortovsordningen og Facademeterordningen
Udbuddet omfatter den fulde fortovsordning og facademeterordning i Københavns Kommune. Endvidere indeholder udbuddet en option på renhold af midterarealet på alle gågader omfattet af Facademeterordningen.
Københavns Kommune.
Udbuddet omfatter den fulde fortovsordning og facademeterordning i Københavns Kommune.
Fortovsordningen er en politisk besluttet renholdelsesordning, hvor fortovene på udvalgte gader og veje renholdes for grundejernes regning. Gaderne og vejene er politisk udvalgte på et fagligt grundlag, og opdelt i A- og B-gader, afhængigt af en forventning omkring affaldsmængde. Det antages, at A-gader vil have en højere mængde affald liggende end B-gader.
Facademeterordningen er en politisk besluttet renholdelsesordning, hvor der udføres renholdelse på gågaderne i Indre By for grundejernes regning. Derudover indeholder facademeterordningen også glatførebekæmpelse og ukrudtsbekæmpelse.
Fortovsordningen og facademeterordningen har hjemmel i Lov om Offentlig Vej § 64 og § 72.
Grundejere, hvis ejendomme er omfattet af fortovsordningen, har mulighed for at søge dispensation, hvilket betyder, at mængden af fortove, som skal renholdes af vindende tilbudsgiver kan reguleres. Vindende tilbudsgivers vederlag reguleres på baggrund af mængden af fortove.
Endvidere indeholder udbuddet en option på renhold af midterarealet på alle gågader omfattet af facademeterordningen. Midterarealet defineres som det areal på gågaden, som ligger ud over 2,5 meter fra facaden på begge sider.
Ordregiver ønsker at indgå kontrakt med én leverandør. Ordregiver har ud fra økonomiske og administrative hensyn besluttet at udbyde arbejderne samlet for derved at opnå økonomiske synergieffekter og administrative fordele.
De områder, som er omfattet af den udbudte kontrakt, er nærmere defineret i bilagene med kort og lister over fortove omfattet af opgaven. De vedlagte lister og kort udgør et øjebliksbillede ved offentliggørelse af udbuddet. Den vindende tilbudsgiver er derfor ikke berettiget til erstatning, godtgørelse eller anden kompensation, såfremt Københavns Kommunes renholdelsesbehov afviger fra det, som er angivet i udbudsmaterialet.
Bemærk, at der er planlagt idriftsættelse af kontrakten den 1.1.2019. Kontraktens varighed er 2 år med option på forlængelse i 2 gange 1 år.
Fortovsordningen og facademeterordningen i Københavns Kommune har indtil nu været varetaget af Teknik- og Miljøforvaltningens driftsenhed.
Driftsenheden afgiver kontrolbud i henhold til reglerne i bekendtgørelse nr. 607 af 24.6.2008 om kommuners og regioners beregning og afgivelse af kontrolbud.
Udbuddet indeholder en option på renhold af midterarealet på alle gågader omfattet af Facademeterordningen.
Udbuddet indeholder endvidere en option på forlængelse af kontrakten i 2 gange 1 år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet annulleres og er annonceret på ny. Der henvises til udbudsbekendtgørelse 2018/S 179-406032.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk