Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.a-r-c.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/aktuelle-udbud
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Opdateringer
I forbindelse med udbuddet vedrørende leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter, bekendtgørelse nr. 2018/S 183-414242, har ARC ved en nærmere gennemgang af udbudsmaterialet konstateret en uhensigtsmæssighed i materialet, der desværre har resulteret i, at ARC ser sig nødsaget til at annullere udbuddet.
ARC kan imidlertid oplyse, at kontrakten om leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressource-center vil blive udbudt på ny.
Link til udbudsmaterialet til genudbuddet vil kunne findes på hjemmesiden, når udbuddet er annonceret.
Leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Vindmøllevej 6
København S.
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 32689300
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter
Dette udbud omfatter leje, administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af arbejdstøj til ca. 100 medarbejdere på I/S Amager Ressourcecenter, fordelt på 18-19 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. Herudover indgår også viskestykker og håndklæder i opgaven.
ARC har desuden indkøbt arbejdstøj til ca. 25 medarbejdere (skraldemænd) i ARC Indsamling, dette arbejdstøj skal indgå i en vaskeordning hos leverandøren.
Antallet af beklædningsdele og beklædningstyper er angivet i kravspecifikation og er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt. Der gives ingen garanti for minimumslevering og Leverandøren skal kunne tåle, at der indkøbes både flere og færre end det angivne antal.
Krav til arbejdstøjet mm samt ydelser forbundet hertil er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og tilbudslisten.
Dette udbud omfatter leje, administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af arbejdstøj til ca. 100 medarbejdere på I/S Amager Ressourcecenter, fordelt på 18-19 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. Herudover indgår også viskestykker og håndklæder i opgaven.
ARC har desuden indkøbt arbejdstøj til ca. 25 medarbejdere (skraldemænd) i ARC Indsamling, dette arbejdstøj skal indgå i en vaskeordning hos leverandøren.
Antallet af beklædningsdele og beklædningstyper er angivet i kravspecifikation og er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt. Der gives ingen garanti for minimumslevering og Leverandøren skal kunne tåle, at der indkøbes både flere og færre end det angivne antal.
Krav til arbejdstøjet mm samt ydelser forbundet hertil er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og tilbudslisten.
ARC har valgt ikke at opdele opgaven, jf. Udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven, og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt at opgaven udføres af én og samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Oplysning om Tilbudsgivers egenkapital i de seneste 3 reviderede regnskabsår,
- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsansvarsforsikring.
Det er et mindstekrav, at:
- Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital 2 ud af de seneste 3 reviderede regnskabsår,
- Tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 000 000 DKK for tingskade og 10 000 000 DKK for personskade.
ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart.
Tilbudsgiver skal derfor oplyse om relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved en relevant reference forstås en opgave, der relaterer sig til levering af tøj til samme type industri i tilsvarende eller større mængder. 3 år regnes fra tilbudsfristen. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver,
- Leveringsperiode,
- Opgavens omfang (antal medarbejdere og leveringssteder).
Det er et mindstekrav, at:
- Tilbudsgiver har mindst 2 relevante referencer inden for de seneste 3 år.
Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende tilbudsgiver fremlægger faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig beslutning om den vindende tilbudsgiver, vil ARC indhente endelig dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse.
Som endelig dokumentation skal tilbudsgiver fremsende følgende dokumentation inden for den af ARC nærmere angivne frist:
Dokumentation i forhold til udelukkelsesgrunde:
Som endelig dokumentation for, at der ikke er grundlag for at udelukke Tilbudsgiver, gør ARC opmærksom på, at ARC er forpligtet til at acceptere en af de former for dokumentation, der fremgår af udbudsloven § 153.
Virksomheder, der er etableret i Danmark, kan anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Serviceattesten må ikke være mere end 3 måneder gammel.
ARC gør opmærksom på, at Serviceattesten også skal indeholde oplysninger fra Kriminalregisteret, idet oplysningerne skal anvendes som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af én eller flere udelukkelsesgrunde, jf Udbudsloven § 135.
Serviceattesten skal omfatte Tilbudsgivers virksomhed og medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, samt personer, der har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Dokumentation i forhold til egnethed:
Som dokumentation for opfyldelse af minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver fremlægge følgende, hvis dokumentationen ikke er offentlig tilgængelig:
- Seneste 3 års reviderede årsregnskaber eller uddrag heraf,
- Kopi af gyldigt forsikringscertifikat.
Tilbudsgiver kan dog også dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ARC vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Der kræves ikke yderligere dokumentation i relation til mindstekravet referencer.
Erklæringer:
Som dokumentation for, at den, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, stiller den fornødne kapacitet til rådighed, skal tilbudsgiver fremlægge en rådighedserklæring. Tilbudsgiver skal i den forbindelse anvende ARCs standardformular for støtteerklæring om udnyttelse af andre enheders kapacitet.
Som dokumentation for, at medlemmerne af et konsortium hæfter solidarisk mv., skal tilbudsgiver fremlægge en konsortieerklæring. Tilbudsgiver skal i den forbindelse anvende ARCs standardformular for konsortieerklæring.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/