Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kabqntltgm
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kabqntltgm
Udbyder
Vejle Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(10.01.2019)
Leif M. Jensen A-S
Finlandsvej 22
7100 Vejle
Spuling, TV-inspektion og brøndinspektion
Vejle Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Vejle
Danmark
Kontaktperson: Ulrik Bindeballe Jensen
E-mail: ulrje@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejlespildevand.dk
Aalborg
Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Udbud af spuling, TV-inspektion og brøndinspektion
Der udbydes en rammeaftale vedrørende opgaver inden for spuling, TV-inspektion og brøndinspektion, som udføres i forbindelse med inspektioner af kloakker i Vejle Spildevands forsyningsområde.
Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen:
- Spuling og TV-inspektion af hovedledninger og stikledninger,
- Spuleopgaver i forbindelse løbende drift- og vedligeholdelse,
- Brøndrapportering.
Der indgås rammeaftale med én leverandør.
Rammeaftalen træder i kraft den 1.1.2019 og løber indtil 31.12.2020. Herudover har ordregivere option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2 x 1 år.
Vejle Spildevands forsyningsområde.
Se afsnit II.1.4).
Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2 x 1 år.
Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er vedlagt udbudsmaterialet som Bilag 1 (elektronisk i xml-format).
ESPD er en XML-fil. Tilbudsgiver skal åbne og udfylde filen elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format. Pdf-filen udskrives, underskrives af tilbudsgiver og scannes ind til pdf-fil. Denne pdf-fil med tilbudsgivers underskrift afleveres som en del af tilbuddet.
Bemærk følgende ved udfyldning af ESPD:
Del II og III: Udfyldes.
Del IV, afsnit C. Her anføres referencer vedrørende opgaver vedrørende spuling og TV-inspektion af kloakker, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristen udløb. For hver reference anføres ordregiver, startdato, slutdato, beløb, beskrivelse af opgaven og antal meter kloakker.
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: udfyldes.
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underleverandører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i ansøgningen vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium eller joint venture) skal alle deltagere aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed deltager i opfyldelsen af kontrakten.
Det er et krav at tilbudsgiver har udført spuling og TV-inspektion af 5 000 meter kloakker inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristens udløb.
Se udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke være til stede.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialer er tilgængeligt på:
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kabqntltgm
Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver fra udbudsprocessen såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § § 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2.
Følgende ESPD-dokumentation skal fremlægges af den som ordregiver udpeger:
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:
- Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativmyndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 2,
- Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.
Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen udløb.
For udenlandske tilbudsgivere gælder, at såfremt der ikke udstedes de nævnte certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge dokumentation vedr. udelukkelsesgrunde.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.
Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for rammeaftalens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.
Viborg
Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Valby
Danmark