Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4b7bad87-aa58-444d-a96b-4a2777c273b5/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4b7bad87-aa58-444d-a96b-4a2777c273b5/homepage
Udbyder
Horten
Vindere
Transport og behandling af ikke-støvende bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB
(25.02.2019)
Fortum Waste Solutions A/S
Lindholmvej 4
5800 Nyborg
Transport og behandling af støvende bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB
(25.02.2019)
Fortum Waste Solutions A/S
Lindholmvej 3
5800 Nyborg
Transport og behandling af H2 - maling og malingsrelaterede produkter
(25.02.2019)
Stena Recycling A/S
Banemarksvej 40
2605 Brøndby
Transport og behandling af farligt affald
Horten
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33775229
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Rasmus Asger Sparholt
E-mail: ras@horten.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4b7bad87-aa58-444d-a96b-4a2777c273b5/homepage
Del II: Genstand
Transport og behandling af farligt affald
Udbuddet omfatter transport og behandling af farligt malingsrelateret affald, samt bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB fra SMOKA.
Transport og behandling af H2 - maling og malingsrelaterede produkter
København.
Udbuddet omfatter transport og behandling af farligt affald fra SMOKA.
For delaftale 1 "transport og behandling af H2 – maling og malingsrelaterede produkter" indgås der kontrakt på grundlag af det kontraktudkast, der indgår i udbudsmaterialet. Kontrakten indgås for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse som optioner på 2 x 1 år. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Ikrafttrædelsesdato for kontrakten forventes at være 1.1.2019.
Affaldets art og oprindelse: H2-affald er defineret som ”ikke-pumpbart organisk-kemisk affald uden halogen eller svovl". For H2-affald vil der typisk være tale om maling og malingsrelaterede produkter, men også andre typer H2-affald kan forekomme, eksempelvis:
- UN 1263 malingsrelaterede produkter i plast, metal og glasemballage op til 30 kg,
- Ikke farligt gods fraktioner, typisk fast olieholdigt affald,
- Olie i småemballage,
- Malerslam fast udskrab fra diverse slamsugere sendes som H2 (I egen 12 m3 container),
- Diverse limprodukter emballeret i spande,
- Tjærerester, bitumen.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange af 1 års forlængelse. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Transport og behandling af støvende bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB
København.
Udbuddet omfatter transport og behandling af farligt affald fra SMOKA.
For delaftale 2 "transport og behandling af støvende bygningsaffald indeholdende tungmetal og PCB" indgås der kontrakt på grundlag af det kontraktudkast, der indgår i udbudsmaterialet. Kontrakten indgås for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse som optioner på 2 x 1 år. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Ikrafttrædelsesdato for kontrakten forventes at være 1.1.2019.
Affaldets art og oprindelse: Støvende bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB (PCB indhold mindre end 1 000 ppm). Hovedparten af affaldet er:
- Beton som er neddelt og har været i berøring med PCB fugemasse,
- Sand fra sandblæsning kan indeholde alle typer maling,
- Jord/sand forurenet med maling.
Hovedparten af det støvende bygningsaffald er emballeret i big-bags eller plastposer.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange af 1 års forlængelse. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Transport og behandling af ikke-støvende bygningsaffald indeholdende tungmetaller og PCB
København.
Udbuddet omfatter transport og behandling af farligt affald fra SMOKA.
For delaftale 3 "transport og behandling af ikke støvende bygningsaffald indeholdende tungmetal og PCB" indgås der kontrakt på grundlag af det kontraktudkast, der indgår i udbudsmaterialet. Kontrakten indgås for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse som optioner på 2 x 1 år. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Ikrafttrædelsesdato for kontrakten forventes at være 1.1.2019.
Affaldets art og oprindelse: Ikke støvendes bygningsaffald med tungmetaller og PCB (PCB indhold mindre end 1 000 ppm). Hovedparten af affaldet er træ indeholdende:
- Vinduer og døre af træ som indeholder store mængder af blymaling – pcb træ og maling,
- Vinduer og døre som har været i berøring med PCB fugemasse.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange af 1 års forlængelse. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal være registreret i et relevant handelsregister i det land, hvor tilbudsgiveren har hjemsted, jf. udbudslovens § 141. Danske virksomheder skal være registreret i CVR-registeret. Udenlandske virksomheder skal være registreret i et tilsvarende register, hvor de har hjemsted.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende udskrift fra at være optaget i et relevant handelsregister medmindre oplysningerne er gratis tilgængelige for Ordregiver.
For hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et oplyse følgende nøgletal:
- Årsomsætning,
- Egenkapital,
- Likviditetsgrad,
- Soliditetsgrad.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/ underleverandøren.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at "vindende tilbudsgiver", som en del af dokumentationen, skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Såfremt en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under kontrakten.
Dokumentation: Dokumentation af ovenstående oplysninger skal på forlangende (ikke som en del af tilbuddet) kunne forelægges i form af
- Godkendte årsregnskaber for de 3 seneste afsluttede regnskabsår eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal.
Tilbudsgiver skal ikke fremlægge ovenstående oplysninger, hvis Ordregiver kan tilgå de efterspurgte oplysninger fra en offentlig tilgængelig kilde (cvr.dk. eller lignende).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
- Årsomsætning:
- - Delaftale 1: En årsomsætning på minimum 5 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår;
- - Delaftale 2: En årsomsætning på minimum 1 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår;
- - Delaftale 3: En årsomsætning på minimum 1 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver byder på flere delaftaler, skal tilbudsgiver opfylde mindstekravet til årsomsætning kumuleret for alle de delaftaler, som tilbuddet omfatter. Hvis en tilbudsgiver således afgiver tilbud på delaftale 1 og delaftale 3, skal tilbudsgiver have en årsomsætning på minimum 6 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
- Egenkapital:
- - Delaftale 1: En egenkapital på minimum 1 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår;
- - Delaftale 2: En egenkapital på minimum 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår;
- - Delaftale 3: En egenkapital på minimum 500 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver byder på flere delaftaler, skal tilbudsgiver opfylde mindstekravet til egenkapitalen kumuleret for alle de delaftaler, som tilbuddet omfatter. Hvis en tilbudsgiver således afgiver tilbud på delaftale 1 og delaftale 3, skal tilbudsgiver have en egenkapital på minimum 2 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
- Likviditetsgrad: En likviditetsgrad på minimum 100% i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår, uanset hvor mange delaftaler tilbudsgiver byder på,
- Soliditetsgrad: En soliditetsgrad på minimum 10% i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår, uanset hvor mange delaftaler tilbudsgiver byder på.
Tilbudsgiver skal angive referencer med oplysninger om tilbudsgivers betydeligste erfaring med lignende eller tilsvarende arbejder udført inden for de seneste 3 år.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af arbejdet/opgaven, samlet beløb for udførelsen, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson). Måtte arbejdet/opgaven også vedrøre andre opgaver end transport og behandling farligt affald bedes angivet, hvor stor en del af arbejdet/opgavens værdi, der relaterer sig til disse områder.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, gælder endvidere, at tilbudsgiver, som en del af dokumentationen, skal fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiver skal opfylde følende mindstekrav:
- Tilbudsgiver skal inden for de sidste 3 år have udført mindst 1 lignende eller tilsvarende arbejder, se herunder. Perioden på 3 år regnes fra tilbudsfristen.
Lignende eller tilsvarende arbejde(r): "Lignende eller tilsvarende arbejde(r)" afgrænses ud fra følgende kriterier:
Delaftale 1:
i. Indholdsmæssigt: Transport og behandling af farligt affald. Ved referencekontrakter, der også indeholder andre arbejder end de i dette punkt oplistede, vil alene værdien af den del af arbejdet, der vedrører delaftalen kunne medregnes i referencens værdi, se (ii).
ii. Samlet værdi: Mindst 11 000 000 DKK ekskl. moms.
Delaftale 2:
i. Indholdsmæssigt: Transport og behandling af farligt affald. Ved referencekontrakter, der også indeholder andre arbejder end de i dette punkt oplistede, vil alene værdien af den del af arbejdet, der vedrører delaftalen kunne medregnes i referencens værdi, se (ii).
ii. Samlet værdi: Mindst 3 000 000 DKK ekskl. moms.
Delaftale 3:
i. Indholdsmæssigt: Transport og behandling af farligt affald. Ved referencekontrakter, der også indeholder andre arbejder end de i dette punkt oplistede, vil alene værdien af den del af arbejdet, der vedrører delaftalen kunne medregnes i referencens værdi, se (ii).
ii. Samlet værdi: Mindst 3 000 000 DKK ekskl. moms.
Bemærk: Hvis tilbudsgiver byder på flere delaftaler, skal referencen/referencerne være lignende eller tilsvarende med alle de delaftaler, der bydes på.
Eksempel: Hvis der afgives tilbud på delaftale 1 og 2 skal referencen/referencerne indholdsmæssigt ligne delaftale 1 og 2, samt have en værdi på mindst 14 000 000 DKK ekskl. moms.
Mindstekravet kan opfyldes på en af følgende måder:
1) Ved én reference (dvs. én kontrakt), som
(i) omfatter transport og behandling af farligt affald, og
(ii) har en værdi på mindst det samlede beløb, som de(n) delaftale(r), der bydes på,
eller
2) Ved flere referencer/kontrakter (dog maksimalt 3 referencer/kontrakter), som
(i) omfatter transport og behandling af farligt affald, og som tilsammen
(ii) har en værdi på mindst det samlede beløb, som de(n) delaftale(r), der bydes på.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
I henhold til udbudsloven skal standardformularen "Det fælles europæiske udbudsdokument" ("ESPD") benyttes. ESPD fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed.
Tilbudsgiver skal derfor udfylde og vedlægge ESPD i overensstemmelse med Ordregivers anvisninger i udbudsbekendtgørelsen og udbudsmaterialet.
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal vedlægge særskilt ESPD for disse enheder. Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet vil, som en del af dokumentationen, blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD.
Ordregiver er forpligtet til at udelukke enhver tilbudsgiver, der er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § § 135-136. Tilsvarende vil ordregiver udelukke enhver tilbudsgiver, der er omfattet af de angivne frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 137, stk. 1, nr. (1)-(6). Udelukkelse vil ske, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: De(n) tilbudsgiver(e), der står til at blive tildelt delaftalerne skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 28.9.2018.
— Tilbudsgiver skal have kvalitets- og miljøledelsessystemer, som er implementeret i virksomheden.
Dokumentation: Dokumentation af ovenstående oplysninger skal på forlangende fra Ordregiver (ikke som en del af tilbuddet) kunne forelægges, enten i form af gyldige Certifikater (ISO 9001 og ISO 14001), eller det af tilbudsgiver udformede kvalitetsstyrings- og miljøledelsessytem, som er implementeret i virksomheden,
— I standstill perioden skal den vindende tilbudsgiver fremsende gyldig vognmandstilladelse. Det er en betingelse for kontraktens indgåelse, at den vindende tilbudsgiver, eller dennes underleverandør, der skal forestå transporten, har gyldig vognmandstilladelse.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildelingsbeslutning skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk