Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=221498&B=SUS
Udbyder
Tønder Kommune
Vindere
Udbud af Måtteservice
(11.01.2019)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
Udbud af Måtteservice
Tønder Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189781
Wegners Plads 2
Tønder
6270
Danmark
Kontaktperson: Kristina Hansen
Telefon: +45 74929095
E-mail: krihan@toender.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.toender.dk
Haderslev
6100
Danmark
E-mail: brfc@haderslev.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.haderslev.dk
Aabenraa
6200
Danmark
E-mail: sr@aabenraa.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aabenraa.dk
Del II: Genstand
Udbud af Måtteservice
Udbud af måtteservice omfattende vask og leje af måtter til Sydjysk Udbuds Samarbejde.
Tønder, Aabenraa og Haderslev.
Udbud af måtteservice omfattende vask og leje af måtter til Sydjysk Udbuds Samarbejde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udvælgelse af egnede leverandører vil ske på baggrund af en konkret vurdering af leverandørens personlige forhold samt leverandørens økonomiske, finansielle, faglige og tekniske forhold.
ESPD’en skal indeholde de oplysninger, der kræves i nedenstående pkt. 1.7.1 til 1.7.3.
1.7.1. Leverandørens personlige forhold:
Leverandøren skal bekræfte, at leverandøren ikke er omfattet af de i ESPD’ens afsnit ”udelukkelse” nævnte:
- Obligatoriske udelukkelsesgrunde (udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136)
Leverandøren skal derudover bekræfte, at leverandøren ikke er omfattet af de i ESPD’ens afsnit ”udelukkelse”, frivillige udelukkelsesgrunde (udbudslovens § 137) ved at:
- Leverandøren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Leverandøren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Leverandøren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om leverandørens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
- Leverandøren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregivers beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give leverandøren uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6, eller
- Leverandøren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor leverandøren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Hvis leverandøren skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Leverandøren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Leverandøren skal oplyse nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD’ens afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen.
Leverandører som ikke har regnskab og nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår som krævet ovenfor, skal vedlægge regnskaber og eventuelt en periodeopgørelse for virksomheden siden etablering.
Leverandørens resultat før skat skal være positiv for det seneste afsluttede regnskabsår.
Leverandørens egenkapital skal være positiv for det seneste afsluttede regnskabsår. Ved negativ egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår eller ved forbehold i revisorpåtegning, kan leverandøren afvises som værende ikke egnet.
Leverandøren skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Leverandøren skal udfylde referenceliste over de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer indenfor de seneste 3 år med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Oplysningerne gives ved udfyldelse i ESPD’ens afsnit: ”Udvælgelse”
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk