Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/198
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(15.01.2019)
Niras A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Innovation i Kemi
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Betina Kiebe Rasmussen
E-mail: betkr@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Innovation i Kemi
Nærværende udbud omhandler kontrakt om gennemførelsen af indsatsen ”Innovation i Kemi” under den ny fælles Kemiindsats i perioden 2018-2021 i samarbejde med Miljøstyrelsen. Ifølge aftalen skal innovationsindsatsen bygge videre på substitutionspartnerskabet Kemi i Kredsløb og skal understøtte virksomhedernes innovation for at erstatte uønsket kemi i produktion og produkter med bedre alternativer.
Opgaven kan omfatte støtte til konkrete substitutionsprojekter, inkl. hjælp til udarbejdelse af ansøgning om tilskud samt information og netværkssamarbejde, analyse af alternativer, udvikling af værktøjer og andre aktiviteter, der understøtter substitution af skadelige kemiske stoffer. Opgaven kan gennemføres som et partnerskab, der gennemfører disse opgaver i fællesskab, men Miljøstyrelsen modtager også gerne tilbud, der beskriver andre veje til at fremme udskiftning af skadelige stoffer i produkter og processer.
Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation og indeholder en option.
Danmark.
Nærværende udbud omhandler kontrakt om gennemførelsen af indsatsen ”Innovation i Kemi” under den ny fælles Kemiindsats i perioden 2018-2021 i samarbejde med Miljøstyrelsen. Ifølge aftalen skal innovationsindsatsen bygge videre på substitutionspartnerskabet Kemi i Kredsløb og skal understøtte virksomhedernes innovation for at erstatte uønsket kemi i produktion og produkter med bedre alternativer.
Opgaven kan omfatte støtte til konkrete substitutionsprojekter, inkl. hjælp til udarbejdelse af ansøgning om tilskud samt information og netværkssamarbejde, analyse af alternativer, udvikling af værktøjer og andre aktiviteter, der understøtter substitution af skadelige kemiske stoffer. Opgaven kan gennemføres som et partnerskab, der gennemfører disse opgaver i fællesskab, men Miljøstyrelsen modtager også gerne tilbud, der beskriver andre veje til at fremme udskiftning af skadelige stoffer i produkter og processer.
Beskrivelsen af Miljøstyrelsens forventninger til pejlemærker for den fremtidige indsats er beskrevet i kravspecifikationen (Bilag A).
Miljøstyrelsen har valgt at gennemføre udbuddet som en omvendt licitation, hvor prisen er fastlagt på forhånd, og tilbudsgiverne i stedet konkurrerer på selve indholdet af det, de kan tilbyde for den fastsatte pris. Kontraktsummen er angivet i denne bekendtgørelse og yderligere information om kontraktsummen kan findes i kravspecifikationens afsnit 7 (bilag A).
Der gøres endvidere opmærksom på, at der er tilknyttet en option til udbuddet. Værdien af optionen indgår i den samlede kontraktsum, som udgør den samlede ramme for den omvendte licitation. Elementerne, der tilbydes som option vil således også indgå i evalueringen.
Mulighed for forlængelse 1 x 12 måneder.
Optionen udgør 1 100 000 DKK af den samlede tilbudssum. Der er tale om det beløb, som er afsat til 2018. Optionen kan til- eller fravælges (helt eller delvist) af Ordregiver i kontraktperioden. Der er tale om en frivillig option, der kan aktiveres, såfremt det er muligt inden for de økonomiske rammer. Ordregiver er således ikke forpligtet til at benytte optionen.
Ordregiver gør opmærksom på, at der er en forventning, at optionen vil blive anvendt. Ordregiver har, blandt andet på den baggrund, besluttet at lade optionens værdi være en del af det samlede kontraktværdi i den omvendte licitation, således at evalueringen foretages på baggrund af det samlede projekttilbud (inkl. de elementer, som tilbudsgiver lader indgå i optionen).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Dækningssum: Minimum 5 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
København.
Det vil ikke være muligt at deltage i åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk