Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://portal.iprojekt.dk/Authentication/Login?ReturnUrl=%2fProjectsettings%2fInvitation%2f28660
Indlevering af tilbud
Addresse
http://portal.iprojekt.dk/Authentication/Login?ReturnUrl=%2fProjectsettings%2fInvitation%2f28660
Udbyder
NordVestBo
Vindere
Valgt firma
(07.02.2019)
Grøn Vækst A/S
Slagelse
Udbud af grøn pleje på udearealer i afdelinger under NordVestBo
NordVestBo
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Holstebro
Danmark
E-mail: mp@nordvestbo.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordvestbo.dk
Aarhus
Danmark
E-mail: lkg@niras.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Udbud af grøn pleje på udearealer i afdelinger under NordVestBo
Udbuddet vedrører udførelsen af grøn pleje på udearealer i afdelinger under NordVestBo, beliggende i Holstebro Kommune.
Arealerne er fordelt på 23 afdelinger:
- Afdeling 1,
- Afdeling 2,
- Afdeling 8,
- Afdeling 9,
- Afdeling 10,
- Afdeling 11,
- Afdeling 12,
- Afdeling 13,
- Afdeling 17,
- Afdeling 18,
- Afdeling 19,
- Afdeling 20,
- Afdeling 21,
- Afdeling 22,
- Afdeling 23,
- Afdeling 24,
- Afdeling 25,
- Afdeling 30,
- Afdeling 31,
- Afdeling 34,
- Afdeling 38,
- Afdeling 39,
- Afdeling 40.
Den årlige økonomi vil andrage ca. 1 900 000 DKK. Der indgås kontrakt med én entreprenør.
Kontraktperioden er fra 1.4.2019 til og med 30.9.2022. Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Se afsnit II.1.4).
Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er en XML-fil. Den skal uploades og udfyldes (og kan alene udfyldes) elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/tools/espd?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format, udskrives, underskrives og scannes ind til pdf. ESPD med underskrift i pdf-format, sendes som en del af tilbuddet.
Vejledning i udfyldning af ESPD:
Del II: Udfyldes (såfremt tilbudsgiver anvender underentreprenører, som denne baserer sig på i opfyldelsen af minimumskrav, sættes i tilbudsgivers ESPD kryds i JA i del IIC. Eventuelle underentreprenører sætter kryds i NEJ i feltet i deres ESPD).
Del III: Udfyldes.
Del IV: Udfyldes afsnit B for så vidt angår økonomiske oplysninger:
1) Egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår anføres i ESPD del IV, B, under punktet Nøgletal;
2) I afsnit B anføres tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning på tilsvarende opgaver som den udbudte, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder.
Del IV: Udfyldes afsnit C for så vidt angår referencer: I ESPD del IV, C anføres referencer vedrørende tilsvarende opgaver, som den udbudte. (max 10 referencer). Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder. Hver reference skal indeholde beskrivelse af arbejdet (type og omfang), kunde og omsætning
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: Udfyldes.
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underentreprenører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i tilbuddet vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedrørende teknisk og faglig kapacitet (referencer) er det et krav, at denne anden juridiske enhed i praksis deltager i opfyldelse af kontrakten.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk sammen med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Såfremt tilbud afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium) skal alle deltagere hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Det er et krav at:
- At tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår,
- At tilbudsgiver har en gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på min. 2 000 000 DKK ekskl. moms, på tilsvarende opgaver som den udbudte. Med tilsvarende menes pleje af grønne områder.
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er en XML-fil. Den skal uploades og udfyldes (og kan alene udfyldes) elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/tools/espd?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format, udskrives, underskrives og scannes ind til pdf. ESPD med underskrift i pdf-format, sendes som en del af tilbuddet.
Vejledning i udfyldning af ESPD:
Del II: Udfyldes (såfremt tilbudsgiver anvender underentreprenører, som denne baserer sig på i opfyldelsen af minimumskrav, sættes i tilbudsgivers ESPD kryds i JA i del IIC. Eventuelle underentreprenører sætter kryds i NEJ i feltet i deres ESPD).
Del III: Udfyldes.
Del IV: Udfyldes afsnit B for så vidt angår økonomiske oplysninger:
1) Egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår anføres i ESPD del IV, B, under punktet Nøgletal;
2) I afsnit B anføres tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning på tilsvarende opgaver som den udbudte, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder.
Del IV: Udfyldes afsnit C for så vidt angår referencer:) I ESPD del IV, C anføres referencer vedrørende tilsvarende opgaver, som den udbudte. (max 10 referencer). Med tilsvarende opgaver menes pleje af grønne områder. Hver reference skal indeholde beskrivelse af arbejdet (type og omfang), kunde og omsætning.
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: Udfyldes.
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underentreprenører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i tilbuddet vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedrørende teknisk og faglig kapacitet (referencer) er det et krav, at denne anden juridiske enhed i praksis deltager i opfyldelse af kontrakten.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk sammen med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Såfremt tilbud afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium) skal alle deltagere hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Det er et krav, at tilbudsgiver har udført en eller flere tilsvarende opgaver, som den udbudte, inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende menes pleje af grønne områder.
Se udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke være tilstede ved åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan downloades på: http://portal.iprojekt.dk/Authentication/Login?ReturnUrl=%2fProjectsettings%2fInvitation%2f28660
Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundende i Udbudslovens § § 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1 nr. 2.
Inden tildeling af kontrakt anmoder ordregiver den tilbudsgiver, som ordregiver agter at tildele kontrakten til, om at dokumentere, at oplysningerne i det fremsendte ESPD er rigtige.
Følgende dokumentation skal fremlægges af den som ordregiver udpeger:
Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:
- Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativmyndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 2,
- Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.
Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Bemærk, det tager 2-3 uger at få en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet tilbudsfritens udløb.
For udenlandske tilbudsgivere gælder, at E-certis anvendes til at identificere den dokumentation, som er brugbar i dette konkrete udbud. Såfremt der ikke udstedes relevante certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Minimumskrav økonomiske og fanansiel egnethed:
Revisorattesteret dokument eller dokument underskrevet af regnskabsfunktion hos tilbudsgiver, der dokumenterer:
1) en gennemsnitlig årlig omsætning, de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, eller så længe tilbudsgiver har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb, på 2 000 000 DKK ekskl. moms på tilsvarende opgaver som den udbudte og
2) en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i ESPD-dokument.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.
Viborg
Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Valby
Danmark