Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=cuslpsacwb
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Gribvand Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(18.02.2019)
LMJ A/S
Sydvestvej 70
2600 Glostrup
Opdateringer
II.2.5
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.5
I stedet for:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne.
Læses:
Aftalen tildeles til den tilbudsgiver, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af følgende tildelingskriterium "Bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Bedste forhold mellem pris og kvalitet vurderes på baggrund af følgende underkriterier:
1) Pris (50%);
2) Virksomhedens organisation og erfaring hos anvendt personale (30%);
3) Opgaveudførelse (20%).
III.1.2
I stedet for:
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet.
Læses:
Udvælgelseskriterier med følgende mindstekrav:
- Finansielle nøgletal:
- - Ansøgeren skal oplyse soliditetsgrad for det seneste regnskabsår eller alternativt på ansøgningstidspunktet;
- - Soliditetsgraden skal som minimum have været 10% i det seneste regnskabsår. Alternativt skal soliditetsgraden som minimum være 10% på ansøgningstidspunktet.
Det bemærkes, at der forud for kontraktunderskrivelse stilles krav om dokumentation for, at de nødvendige forsikringer er i kraft, se afsnit 5.5 i udbudsmaterialet, samt om sikkerhedsstillelse, se afsnit 5.6 i udbudsmaterialet.
III.1.3
I stedet for:
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet.
Læses:
Udvælgelseskriterier samt mindstekrav:
De krævede oplysninger afleveres for alle firmaer i et eventuelt konsortie:
Referencer for sammenlignelige tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år. Aftaleperioden for hver af disse referencer skal minimum være 1 år, eller kontraktsummen skal udgøre 200 000 DKK ekskl. moms.
Der skal minimum fremsendes 3 referencer, og der må maksimalt fremsendes 5 referencer.
Referencerne skal indeholde oplysninger om ydelsens indhold, kontraktsum eller omsætning, kontraktperiode, kundens navn og kontaktperson hos kunden, som oplysningerne kan verificeres hos. Såfremt der anvendes underleverandør skal det fremgå, hvilke af referencerne som tilhører underleverandøren.
II.2.14
I stedet for:
Fremgår af udbudsmaterialet.
Læses:
Ordregiver gør brug af nogle frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsloven, i relation til udelukkelse.
Ansøgeren skal i ESPD'et, Del III, C angive, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Tilsidesættelse af forpligtelser indenfor det miljømæssige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Erklæret konkurs, under insolvens- eller likvidationsbehandling, under tvangsakkord eller andre lignende situationer, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Begået alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhverv, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
- Aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
- Misligholdelse af kontrakt, som har medført ophævelse eller lign. sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Gribvand forbeholder sig ret til at kræve dokumentation for disse forhold.
Slamsugning på renseanlæg og driftsopgaver i kloak
Gribvand Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32749054
Holtvej 18c
Græsted
3230
Danmark
Kontaktperson: Finn Tom Sørensen
Telefon: +45 48404190
E-mail: fts@gribvand.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gribvand.dk
Del II: Genstand
Slamsugning på renseanlæg og driftsopgaver i kloak
Der udbydes følgende ydelser:
- Slamsugningsopgaver på renseanlæggene i Smidstrup, Gilleleje, Græsted, Udsholt, Stokkebro-Rågemark, Vejby, Tisvilde og Helsinge, herunder forskellige typer af oprensninger, tømninger og spuling af dræn, brønde, tanke mv.,
- Spuling og rodskæring og evt. andre driftsopgaver af Gribvands kloak- og drænledninger (hovedledninger) op til ca. Ø 700 mm samt spuling af regn- og spildevandsbassiner i hele kommunen,
- Slamsugningsopgaver på offentlige stikledninger, herunder forskellige typer af oprensninger, tømninger og spuling af ledninger og skelbrønde samt almindelige gennemløbsbrønde mv.,
- Rodskæring på offentlige stikledninger.
Renseanlæg og kloaksystem i Gribskov Kommune.
Tilbudslisten er opgjort i en række underposter, som dels er opgjort som timebaserede ydelser og dels som mængdebaserede ydelser. Overordnet er der årligt tale om:
— 710 timers arbejde med slamsuger og én mand,
— 60 timers arbejde med ekstra mandskab,
— 80 stk. spuling af offentlig stikledning.
Ydelserne er inddelt i:
— Normalt tilkald og akut tilkald,
— Indenfor og udenfor normal arbejdstid.
Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelserne og tilbudslisten.
Kontraktperioden kan af Gribvand forlænges på uændrede vilkår i op til 12 måneder i alt op til 4 gange.
Blandt de ansøgere, som opfylder ovenstående krav, udvælges på et objektivt og sagligt grundlag 5 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere egnede ansøgere end de efterspurgte 5, vil der blive foretaget en videregående udvælgelse. Gribvand foretager denne udvælgelse ud fra en helhedsvurdering af bedste egnethed i forhold til den konkrete opgave vurderet på baggrund af de fremsendte oplysninger om økonomisk og finansiel samt teknisk og faglig formåen, hvor særligt referencelisten vil have betydning. Derudover vil der ved udvælgelsen blive lagt vægt på at få det bedste konkurrencefelt til opgaven således at både små, mellemstore og store virksomheder vil blive opfordret til at give tilbud.
Der foretages en helhedsvurdering af referencelisten, hvor Gribvand lægger vægt på følgende:
- Referencernes relevans i forhold til opgaven, herunder om referencerne indeholder følgende ydelser:
- - slamsugnings- og/eller spulingsopgave på renseanlæg,
- - spuling af offentlige hovedkloakledninger.
- - rodskæring af offentlige hovedkloakledninger,
- - spuling af offentlige stikledninger,
- - rodskæring af offentlige stikledninger,
- - Længerevarende aftaler med relevant indhold i forhold til opgaven.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen kriterier fastsat.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Vedr. punkt III.2.3 nedenfor angår kravet om at anføre navne på og falige kvalifikationer ikke prækvalifikationen, men er alene relevant i forbindelse med tilbudsfasen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Fremgår af udbudsmaterialet.
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
De lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud er fastsat i Lov nr. 1564 af 15.12.2015.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk