Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Offentligt udbud om Rammeaftale om Indkøb af træpiller
Vindere
(31.01.2019)
SJS Pellets A/S
Branderupvej 4
6240 Løgumkloster
Offentligt udbud om Rammeaftale om indkøb af træpiller
Offentligt udbud om Rammeaftale om Indkøb af træpiller
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Arsenalvej 55
Hjørring
9800
Danmark
Kontaktperson: Jeanette Fryhstyck
Telefon: +45 40329615
E-mail: fes-ues08@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ejendomsstyrelsen.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud om Rammeaftale om indkøb af træpiller
Udbuddet vedrører levering af træpiller til Forsvarsministeriets Ejendomstyrelses etablissementer i Danmark.
Adgang til udbuddet via. følgende URL: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xarelpdyol
Forsvarsministeriets etablissementer i Dnamark. Nærmere anvises ved den enkelte bestilling iht. aftalen.
Leverandøren skal forestå levering af træpiller til Forsvarsministeriet og underliggende myndigheder af
Træpiller. Træpiller skal opfylde kvalitetsstandarden i DS/EN ISO 17225-2 1. udgave 2014 for fast biobrændsel og træpillerne skal være 8 mm plus, minus 1 mm i diameter. Aftalen omfatter levering til aftalens angivne leveringsadresser i hele Danmark.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de
Obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136, samt udelukkelsesgrundende anført i
Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 7.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for
Principperne i FN’s Global Compact, og som formuleret i OECD’s retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er herunder stillet kontraktmæssigt krav i henhold til ILO-konvention 94 og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Udenlandske virksomheder skal senest samtidig med arbejdets påbegyndelse registreres i Registreret for Udenlandske Tjenesteydere (RUT). Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via Ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, iBinder, jf. punkt I.3), hvor der er indsat link dertil. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Det er ansøgers ansvar at holde sig opdateret med eventuelle offentliggørelser på iBinder;
2) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste oploadede udgave være den gældende;.
3) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det
elektroniske udbudssystem, iBinder;
4) På udbudssiden vil der være en xml-fil til ESPD. Ansøger skal sammen med sit tilbud indgive dette ESPD
i udfyldt stand som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de
deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på.
Se nærmere herom i udbudsbetingelserne
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og ansøgere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill
perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72200030
E-mail: erst@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud